poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2086 .



Filipisme-scurtisime
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [filipisime ]

2009-08-14  |     | 



Formula" incomod"
Te etichetează ca incomod, cei cărora le spui tu verde-n față și viceversa.Fii rezonabil și înghite gălușca
propriilor tale opinii.
"E nebun? "
O altă formulă, folosită când cineva îți strică intimitatea, tihna, tabieturile, și viceversa. Cu ea îi
tai macaroana celui care n-are argumente. Dacă-i adună pe toți cei cărora li s-a pus acest diagnostic, ar trebui ca toată planeta să fie un imens azil de psihiatrie.

"E tâmpit? "
Nebunul poate fi inteligent, te poți îndoi de nebunia lui, pe când tâmpitul, nu poate fi ridicat la rangul de nebun.

Sindromul de vedetă, și cel de șomer
Dacă ești vedetă, ai grijă, nu fă" băi" de admirație și de laudele supușilor, sau fanilor, ai grijă și nu te intoxica cu sindromul arătat. Pregătește-te și pentru sindromul de șomer, când n-o să mai fie cine să te mai compătimească.

Prețul succesului în artă
Când eram anonim, sau când nu rupeam inima târgului, n-aveam niciun dușman, acum am dușmani necunoscuți, și am mai ales pe unii pe care nu i-am provocat niciodată și nu le-am răspuns vreodată la provocări.

Prietenii și dușmanii- o necesitate împotriva anonimatului
Și unii și alții, sunt tot atât de necesari precum oxigenul; ei îți dau vibrație, îți fac imagine și
identitate, cu sau fără voia lor, nu te tratează cu indiferență, care ucide creația și speranța.

Pila
Nihil sine pila, magna cum propteaua: nimic fără pilă, mare este propteaua, formulă care circulă în toate gurile.
Un vârf de praf de pilă, face mai mult decât o tonă de talent, dar când pila dispare, talentul își spune cuvântul.

Universul spiritual
În el există un regiment de muze, fertile, fierbinți, și un ocean de încărcare emoțională, spirituală și artistică. Mă întreb singur: ei și, ce dacă? În iad, se poate intra și fără ele.

Punți între subiecte
- Nu de puține ori, oameni cu principii, mor ruinați în sărăcie lucie, de respectarea propriilor principii.
- Nu răspunde la o întrebare cu altă întrebare, recunoaște singur, cinstit, că nu știi, și vei fi cotat ca om de onoare, păstrează-ți strălucirea pe care ți-ai căpătat-o până acum, pe meritele tale.
- Progresul se descoperă uneori din nereușite temporare, dar neabandonate, sau pur și simplu din greșeală, dar se realizează prin înlăturarea perpetuă a greșelilor, înaintea riscurilor.
- Riscul este cea mai bună șansă pe care ți-o dai singur, ca să nu mai greșești altădată.
- A contrazice un prost, și mai ales un încăpățânat, dovedește că nu ești departe de el.
- A-i lăuda inepțiile, dovedește că ești ipocrit, a-l trata cu emfază, dovedește o aroganță de prost gust. În asemenea cazuri, tăcerea e de aur, cu riscul de a fi etichetat drept ignorant.
- Fericirea naivului este ignoranța, cea a savantului: neliniștea în găsirea perlelor științifice pe care le caută cu un imens efort.
- Câteodată, pentru a te putea apăra de răutatea unui
"prieten" , ai nevoie de ajutorul a 10 dușmani.
- Când faci ceva înălțător, omenesc, fii sigur că ceva, sau cineva, îți va sta în cale. Ai grijă să treci peste toate acestea, și vei dovedi că știi ce poți și ce vrei.
- Dacă ești generos și faci ceva pentru oameni și societate, fii demn și nu cere compensare de la nimeni.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!