poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1421 .



EcoS
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [andreids ]

2002-01-28  |     | 



      Un sistem de procesat mancare ar vrea sa poata vrea sa poata vrea sa poata vrea sa poata vrea... Dar el nu poate asa ceva. De aceea foloseste chitara ca oala de noapte.
      V se scula si o porni la colindat. Simtea nevoia, sau mai degraba avea nevoia inconstienta de a umbla. Se misca continuu. Consuma o droaie de energie. V era un sistem destul de complet, chiar satisfacator. Nu dupa un standard sau altul, asa poate ar fi iesit prost, ci dupa cum credea el. De fapt, nu prea credea, dar nu simtea lipa a
ceva. Era o unitate autonoma, satisfacuta de ea insasi, integrata si funtionala.
      V mergea lent. Dupa ceva, dadu de doi claustronauti care se chinuiau sa manance un porc. In incercarile lor, cei doi progresau incet, dar sigur. Porcul guita. V se uita o bucata de vreme si merse mai departe.
      Fiul porcului se inchisese intr-un turn de fildes, dar nu vedea ca usa din spate nu era. Isi incepea un lung proces de evolutie, pe care nu avea de unde sa stie cum sa-l faca sa aiba succes.
      Fiica porcului fugise in padure, printre florile mortii. Spasme musculare repetate o indreptau spre petala galbena a mortii-abator. Va continua sa traiasca in amintirea noastra, in salam si ca sapun. Nu va fi
uitata.
      V vazu toate astea si isi continua drumul.
      Pe un deal, in bataia vantului, doua creiere nervoase isi fluturau sira spinarii, facandu-si gesturi firave unul altuia. Aveau chiar initiativa de a zambi, aratandu-si domol unul altuia lumea. Neuronii se desprindeau de pe ei ca praful.
      V vazu si pleca.
      Din cand in cand, destul de des, se mai vedea cate un fulg cazand aiurea si incet, rar si din cand in cand, destul de des.
      O haita de casetofoane adunate la poala unei balti se chinuiau sa cante in orchestra. Rabdatoare, incercau toate cele n variante posibile, asteptand-o pe cea numita buna.
      Un crocodil manca broaste.
      Un tantar sugea sangele crocodilului.
      Un alt tantar se pregatea sa-i jefuiasca burta de sange a primului.
      O musca se pregatea sa intervina.
      O albina se pregatea sa faca dreptate.
      Lumea lor muri.
      V le vazu si pe toate acestea si apoi ajunse la Paul. Paul era inalt, brunet, cu ochii maro, slabut, palid, pierdut in ganduri.
      -Paul, am venit.
      Incet, si ca dintr-un vis frumos, Paul se trezeste.
      -Ooo, ce mai faci, V?
      -Bine, am venit.
      -Ooo, vad. Esti bine, V?
      - Mi-e foame.
      -Ooo, o rezolvam si pe asta.
      -Cu cat?
      -Pai nu stiu, nu prea mai este ca inainte...
      -Cu cat?
      -Pai nu stiu daca mai am asa mult....
      -Las' ca ai destul.
      -Bine...
      Paul lua cutitul de pe masa si-si taie o bucata de muschi din pulpa dreapta, proaspat cicatrizata. O intinse evaziv lui V.
      V mesteca si inghiti cu imensa pofta.
      -Pe saptamana viitoare.
      -Dar, mai stai, V, de ce pleci asa de repede? Ce te grabesti asa? Sa stam jos, V? V? Iti mai dau o bucatica...
      Dar V se departase deja.
      Paul incepu sa planga cu sughituri si tremuraturi.
      Pe drumul inapoi, lui V incepu sa-i albeasca parul (de pe coada).
      Vazu ceea ce semana cu un balon, dar ce era de fapt o constiinta in formare si prabusire. El nu stia.
      Mai la vale se pregateau de omn doi copaci batrani. beti, se jucau cu chibrituri.
      V vazu si trecu mai la departe. Mai la vale. Tot mai la vale.
      Un vultur obosit se chinuia sa planeze cu aripile intinse, dar nu-i reusea acest lucru decat intr-un borcan.
      Toti iepurii de pe camp aveau geci de piele de oaie tanara. Oile fara piele pasteau iarba scaldata in propriul sange. Iepurii fumau din pipa. Lupii dansau sincron pe muzica unui vulcan nebun de atata fierbere.
Spiritele muntilor ieseau din pietre si se asezau prin narile vacilor. Doi boi frigeau un porc. Era fiul celuilalt porc. V vazu si se duse mai la vale.
      Celalalt statea in mijlocul drumului, martir pentru cauza lor din balta ceea. Dar ei sunt cei care au exact trei. De acum inainte vor avea tarate in mamaliga. Mama lor statea langa veceu.
      Turmele de oi jefuite ar fi vrut sa poata sa stie sa vrea sa poata invata ca sa stie ce e aia dreptate. Dar ele nu puteau.
      Tot ducandu-se la vale, V se aseza jos, afta si se termina.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!