poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2513 .



Gigi si Iepuroaica
proză [ ]
comedie spumoasa

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [SeL3nA ]

2005-03-30  |     | 



Gigi si Iepuroaica

Maria – iubita lui Miron
Lucia sau Iepuroaica – sora geamana a Mariei, onorabila sotie a lui Ienachita
Ienachita – sotul Luciei, prietenul cel mai bun al lui Miron
Carolina – mama Mariei si Luciei, mahalagioaica profitoare
Gigel – chiriasul Carolinei, tatal vitreg al celor doua surori
Nae – tatal lui Miron
Miron
Un chelner
Doi batrani
Comedia se imparte pe doua planuri care urmaresc acelasi fir epic, respectiv planul casei lui Nae ( ladies first ) si planul casei Carolinei ( bitches after ).

Actul I, Scena 1
( convorbire intre Maria si Miron )

- O s-o rupi!
- Ba n-am s-o rup! Nu si de data asta!
- Mai uite-te bine la mine! Asta nu-i deloc facuta!
- As…merge. Vreau sa para mai greu, asa poate iti demonstrez in sfarsit ca nu te mint cand spun cat te iubesc.
- Atunci hai, sa-i dam drumul!
- Pai apuc-o de un capat!
- Tu primul, mie nu-mi iese niciodata.
- E greu dar, ce sa-i faci. Pentru tine, o apuc na!
- S-a rupt! Ti-am zis eu!? Nu meriti vreo alta sansa!
- Incredibil! Hai, injoseste-ma cu jocul tau pueril iar mai apoi spune-mi ca nu mai am nici o sansa.
- Shh, vorbeste mai incet, daca ne aude cineva?
- Pai nu ti-am zis sa incercam asta in apartament? Tu m-ai adus la bodega asta! Pentru asta, eu zic sa incercam din nou. In apartament unde nu ne deranjeaza nimeni.
- S-a dus sansa!
- Insist! Cheeeeeeeeeelneeeeeeeeer!
La scurt timp isi face aparitia chelnerul restauranului.
- La ce-mi aduci nota de plata ? Ti-am cerut eu nota de plata? Hai, sa nu te mai prind pe aici!
- Bine, domnule, cum doriti dumneavoastra ( intentionand sa-si ia talpasita )
- Cheeeeeeeeeelneeeeeeeeeeeeeeeer! Vino incoa’ ! M-am razgandit. Sa-mi aduci alta portie de spaghete. Si ca o extra indicatie, sa fie crocante! Ai inteles mai? Sa-ti silabisesc? C-R-O-C-A-N-T-E! Si acum sterge-o.
(privind spre Maria) Ei, vezi, urmatoarele n-o sa se mai rupa.
- Care urmatoarele? E una si buna, nu pricepi?
- Hai nu mai dramatiza! Te iubesc si asa…nu avem nevoie de blestematiile astea de spaghete si nice de ritualul tau italian idiot! Daca se rupe spagheta ce? Nu inseamna ca am incetat sa tin la tine!
- Prima s-a rupt! Ce-am zis eu?! Daca se rupe, nu ma iubesti! Deci nu ma iubesti, se arata! Vrei sa-ti silabisesc? S-E A-R-A-T-A!!
- Te rog, asta e ticul meu!
- Scuza-ma!
- De ce sa te scuz? Ce sa mai scuz? O femeie hoata care nu ma iubeste fara carte de credit in buzunar?
- Cum ti-ai pierdut cartea de credit?
- Uite asa! Mi-ai scos tu peri albi si de-aia! Am imbatranit acum, sunt senil, nici nu-mi amintesc unde am pus-o.
- Atunci cu ce o sa platim consumatia?
- Cu nasturii de la haina ce zici? Nu te induri sa dai nasturii de la bunatate de blanoaca!
- Esti atat de amuzant! Insa eu propun altceva…
- Aaaaaaa planul B! In caz de situatii critice! Ce te ranjesti atata?
- Da ce vrei sa plang? Merg eu la ei?
- Pai sa le plangi de mila!…e randul tau.

Maria se deplaseaza pana la masa unor batranei simpatici pe care ii abordeaza nonsalant:
Maria:
- Domnilor, noi tocmai am terminat de luat masa. Puteti insa sa o prindeti. Nu de alta, dar ar fi pacat s-o ocupe altcineva.
Batranelul:
- La ce te referi domnisoara?
Maria ( mimand entuziasmul )
- Vai! Dar nu stiati?
Batraneii in cor:
- Si ce anume ar fi trebuit sa stim?
Maria:
- E promotie la masa noastra. Ziua restaurantului.
Batraneii:
- Ce promotie?
- Tuturor celor care se aseaza la masa norocoasa in cursul zilei de azi ( le indica masa ), li se ofera un discount de 40 % la plata meniului. Tentant nu? Ei bine, eu cu sotul meu plecam.
Batranica:
- Ce dragut! Hai mosule sa mergem si noi.
Batranelul:
- Adevarat, multumim draguto!
(…)
Aceeasi doi batranei la masa norocoasa.
Chelnerul:
- Nota de plata!
Batranelul:
- Mai intai consumatia, si mai apoi nota de plata, domnisorule.
Chelnerul
- Nota de plata am zis si nu-mi arde de joaca!
Batranica:
- Ce nota de plata?
Chelnerul
- Cea pe care n-ati platit-o!
Batranelul:
- Noi de-abia am venit.
- Da, dar tanarul cuplu dinaintea dumneavoastra m-a instiintat ca in calitate de rude, veti plati pentru consumatia acesora.

Actul I, Scena 2

Un apartament cochet cu patru camere in centrul orasului. Mostenirea de la bunicul Nae, mobilat insa in stil vechi, antic si de demult.
Miron si Maria, istoviti de drum:
- Hai acum la culcare Mario!
- Lasa-ma ma, eu merg sa vorbesc putin cu nea Nae.
- Daca doarme, sa nu-l trezesi, ca mi-a ajuns cu certurile pe ziua de azi!
- Nu doarme, ii stiu eu tabieturile. ( Isi potriveste pe furis ceasul dupa ora la care nea Nae se delecteaza urmarind emisiunea lui preferata : “Gusterii si simbioza” )
- Daca iti zic ca doarme, cat e ceasul, e tarziu oricum. ( Se apuca de estimat tipmul pierdut la restaurant ) asaaaaa jumatate de ora pana ne-a adus pastele, doua ore cearta…ah si sa nu uit de drum!
- Ma belzebutule! Miroane, uite ma aicea, ca am eu ceas!
- Da! Ai si tu dreptate! Pentru prima oara de cand locuim impreuna ai si tu dreptate. Sa inchizi usa aia ca ma trage curentul si ma iau rinichii.
Maria lasa dintr-adins usa deschisa.
Camera lui nea Nae. Maria si nea Nae.
- Nea Naica….
- ZzZzZ
- Trezeste-te mai nea Naica, te rog eu…
- Ei! Care-i acolo!!! HUUUUUUUUAAA. Hotii! Hotii si pungasii!
- Sunt eu, Maria ssssshhh, ho ca ne aude nebunu’!
- Spune fata mea.
- Nea Nae…tot timpul asta, m-am atasat atat de mult de matale! Te iubesc atat de mult! Mi se sfasie inima.
- Cat vrei?
- Hai mai nea Nae! Ca doar sti ca te iubesc!
- Cat?!
- Nu e de asta…Plec nea Nae! Nu mai stau. Miron…nu ma mai iubeste!
- Bine fata mea, daca tu vrei…acum lasa-ma sa ma odihnesc.
- Dar eu tin la tine!
- Hai termina-te cu prostiile si sa aud cererea inainte.
- Camionu’.
- Esti nebuna? Camionu nu i-l dau nici lui Miron…eh decat in situatiile de urgenta.
- Pai e o situatie de urgenta asta! Am nevoie de camion ca sa ajung la Vaslui, la mama.
- Nu ti-l dau!
- E doar cu imprumut nea Nae! Il aduc inapoi! Ti-o jur pe sora’mea geamana.
- Iepuroaica! Pai tu o urasti!
- Nu si acum cand ma intorc la Vaslui, la ea si la mama.
- Eu stiu ( se scarpina in cap ) Bine! Intr-o saptamana maxim mi-l aduci inapoi.
- S-a facut!

Actul I, Scena 3
( Nae si Miron )
- Neata Naica!
- Neata nepoate!
- Ptiii! Mai sa fie! Am avut un vis ciudat aseara! Se facea ca pleca nebuna cu, caminonul.
- A plecat nepoate… ( rade, dezgolindu-si dintii sterpeziti de gingiile gaunoase )
- Stai asa! Cine i-a dat cheile?
- Cum cine? Eu!
- Ce-ai facut narodule! Nu se poate! Am ramas si fara camion! Cu ce mai plec eu la munca de azi?
- Miroane, eu daca eram in locul tau ma gandeam cine ne face de mancare mai bine! Ca tu nimic nu faci!
- Lasa mancarea! Tu nu intelegi ca am ramas fara camion? Era indispensabil.
- Da ce mai, arat eu a senil?
- Da.
- Uite de asta! De senil nu i l-am dat decat cu imprumut! Ni-l aduce saptamana viitoare inapoi.
- Asa zi nea Naica! Hehehe, mi-ai luat o mare piatra de pe inima.
- Scoate tuica aia din debara, si hai sa cinstim ca s-a carabanit piaza rea!
- Cine ne face ma de mancare?
- Ce sa ne gandim la asta, cand avem ziua de maine, pe urma ziua de poimaine…eu zic sa nu ne pripim cu deciziile. Adu tuica aia, azi ne imbatam!
- Acusica, acusica…


Actul I, Scena 4
Apartamentul de mahala al Carolinei. Maria si Carolina in confruntare directa.
- Ce faci draga aici?
- Am venit pe la tine.
- Si bagajele ale cui sunt? Sau mi-ai adus cadouri? Te-ai gandit in sfarsit la mamica ta! Mi-ai cumparat bluza aia pe care mi-am dorit-o dintotdeauna?
- Mama, ma mut aici.
- Ce zici? Dar de ce mama, te-a dat nenorocitul afara din casa?
- Nu, eu am plecat.
- Ce ti-am zis ma sa nu te inhaitezi cu toti amaratii?
- Mi-am dat si eu seama intr-un tarziu. Eu cu ala nu mai stau! ( Tranteste usa dorind sa se instaleze in vechea ei camera; iese insa ca arsa dintr-acolo )
- Cine-i ala de la mine din camera?
- Chiriasul draga. Chipes barbat eh?
- Recunosc.
- Ei daca recunosti atunci sa sti ca-i tactu Gigel dar noi ii spunem Gigi.
- Cum, eu n-am tata.
- Ba ai, afla ca m-am recasatorit!
- Cand?
- Luna trecuta, ne iubim!
- Atunci de ce nu-l trimiti in camera ta?
- Ei dar lasa-l si pe el sa doarma prapaditul! Du-te si tu in camera la sora’ta.
- Sti doar ca n-o suport.
- Ea nu mai locuieste aici. Vezi sa nu-i pomenesti nimic lu’ tactu de el, ca stie ca am doar o fiica, Luci. Deci, te dai drept ea. Ai inteles?
- Da, dar nu-mi spune ca s-a mutat pramatia.
- Cam asa ceva, s-a luat.
- S-a luat?
- Cu unu Ienachita, din toamna trecuta, si sa ma scutesti de alte intrebari.
- Si de ce nu m-ai anuntat si pe mine?
- Cand ai suferit-o tu pe Iepuroaica?
- Pai…
- Pai nimic! Oricum am renegat-o, a fugit cu ala-n lume, ca ultimul om!
- Aaaa, bine atunci, lasa ca ma instalez eu in camera ei.

Actul 1, Scena 5

Dupa o saptamana.
Miron, impacientat.
- Nea Nae, a trecut saptamana si aia n-a mai venit!
- Cine sa vina?
- Eu am vrut sa-ti reamintesc ca n-a adus camionul.
- Care camion ?
- Nu mai ti minte?
- Camionul tau?
- Hai Vasilica tata, mai bine ia topurul ala si taie niste lemne, ca n-o sa avem ce le da la gaini sa manance. Si closca aia, ia vezi ce face puii!?
- Mai sa fie! Te-ai damblagit si tu! Dar lasa ca rezolv eu totul! O aduc aici cu, camion cu tot. Ia sa dau un telefon!
- Alo, Ienachita.
- Sa traiesti Miroane.
- Ce vrei?
- Sa vorbim doar!
- Ce vrei?
- Sa vorbim mai, sa vorbim.
- Te ascult.
- A plecat nebuna de Maria ma, m-a parasit. Mosu s-a senilizat de tot. Ce ma fac? Spune tu! Ce ma fac?!
- Si de ce m-ai sunat?
- Sa ma ajuti doar.
- Nu stiu cu ce ti-as putea fi de folos. Vrei sprijin afectiv sau ce?
- Care are nevoie de ala? Dar vezu tu, nevasta’ta ne poate ajuta…
- Cine ma? Iepuroaica? Alea doua nu se suporta de loc. Ce vrei s-o trimeti pe Iepuroaica sol sa te impace cu nevasta’ta?
- Aici mi-ai dat o idee buna. Eu ma gandeam la altceva!
- Ehehe, pai cui pe cui se scoate! Sa-mi plece si nebuna asta de pe cap! Ca prea ma cicaleste zi-lumina!
- Bine mai, s-a facut?
- Dap, s-a facut, maine la prima ora, la ea la usa e!
- Mersi Chitule!
- N-ai pentru ce.


Actul I, Scena 6

A doua zi, la cantatul cocosului.
Carolina, urmarind un monolog incetosat.
“ Gata is, trebuie sa ma grabesc, ca nu care cumva sa intarzii la munca!” dupa care iese pe usa.
Trezit de zgomotul produs de rezistentele subrede ale usii de la intrare, Gigi se trezeste cu chef de palavrageala. Se plimba impacientat pe hol pana ce hotaraste sa bata la usa Mariei.
- Luciaaaaa, dormi fata mea?
- M-am trezit si eu de zgomotul usii.
- Pai hai, nu-ti fac o cafea? Ca am chef de palavrageala!
- Da, ar merge o cafea.
- Hai ca ma duc s-o pregatesc, te astept pe urma in sufragerie cu cafele calde.
Exact dupa cantatul cocosului, adevarata Lucia se infiinteaza in fata apartamentului. Urmeaza batai insistente in usa. Dupa cateva ezitari, Maria o deschide, ca sa dea nas in nas cu ea.
- Iepuroaico! Ce-i cu tine pe aici neobrazato?
- Am venit aici pentru tine.
- N-am nevoie de serviciile tale!
- Aaaa, nici de camionul lui nea Nae atunci! Eu zic sa ne asezam, am ceva sa-ti comunic.
( Uitand complet de Gigi si cafele, Maria ii propune Iepuroaicei sa mearga in sufragerie )
- Auzi Lucico, vin si eu imediat, sa-mi pun doar ceva mai gros pe mine ca frig mai e!
- Bine tu, te astept in sufragerie, sa nu intarzii.

De cum intra in sufragerie, Iepuroaica da ochii cu Gigi. Lipsita de entuziasm, cauta sa se prezinte barbatului.
- Eu sunt Lucia, prietenii imi zic Iepuroaica.
- Ce-ai fata mea, hai stai jos si bea-ti cafeaua. Vad ca ti-e somn. Pai imi e, am batut drum lung sa ajung aici.
Gigi, ca pentru el: Nu si-a baut inca, cafeaua si se vad deja efectele…pttttiu, no-i fi nimerit eu cafeaua ei? Ramane de vazut imediat!
- Hai, bea-ti cafeaua.
Dupa un scurt timp intra in sufragerie Maria, imbrobodita.
- Ce-ai facut ma cu cafeaua mea? Iepuroaico, mi-ai baut cafeaua! Tu ce te uiti asa Gigi? Ea e sora mea geamana. Mai da ce sunteti amandoi asa de albi la fata.
In scurt timp, tenul Iepuroaicei capata o paloare violeta.
- Ce are ma asta!? Gigi, ce-ai facut?
- Am otravit Iepuroaica.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!