poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1398 .



Jurnalul lui Narcis... XIV
proză [ ]
Ah, ce dimineata frumoasa

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [icm ]

2005-01-13  |     | 




Ah, ce dimineata frumoasa, ah ce dimineata frumoasa!

Cant de bucurie, cant - ah, haha, ah, haha!
Dar duc palma la gura - cineva poate doarme, poate e obosit dupa o noapte de munca in uzina cineva.

Teava huruie gros - uitasem - apoi apa susura lin - dintr-o sticla de plastic torn in palme un jet cristalin. E mai bine asa, e mai bine asa - nu-i nici rece ca gheata, nici fierbinte nu e apa mea, zic, zambind, rasucind inapoi acel biet robinetul inutil, taind sonorul tevilor maraind.

Bucataria se-nvarte ametita de foame si fac si eu o pirueta impreuna cu ea. Frigiderul zumzaie, clampane a gol cand il deschid, un iaurt pe jumatate mancat imi atine pentru o clipa calea, il gust, il inchid, sa nu m-apuce jalea - si-l pun la loc. Tevile canta si-aici - insa in dimineata asta frumoasa conducta de apa se-ndura sa-mi dea picuri mici, intai ruginii, apoi un fir alb, muzical, care-mi umple ibricul de metal.
Ah, haha, ah, haha, ce dimineata frumoasa - e timpul sa miroase-a cafea!
Aragazul scapara, suierand, flacara sa albastruie - ssssssssssssss! - cu buzele tuguiate a fluier sting chibritul si-i arunc in chiuveta de fonta ramasita neagra si suie. Ibricul canta cu mine, hohotind pantecos, ho-hoho, iar eu il imbii, mieros - hai, fierbi, te rog, in douazeci de minute trebuie sa o pornesc la serviciu, te rog frumos. Si cum mai sunt ceva zile pana la salariu, trebuie sa merg o jumatate de ora pe jos.
Ah, ce dimineata frumoasa, ah-haha.
Ceasca e ciobita la buza - dar nu-mi pasa, sorb licoarea amara si deschid fereastra catre dimineata geroasa. Perdelele zboara, ca niste rochii de balet, in afara, de pe pervaz se pravalesc in copacul golas de peste drum patru vrabii, purtand in ciocuri bucatele de sfoara.

Ah, ce dimineata frumoasa, hehe.
Ma intorc valsand, de la geam, ma lovesc cu umarul de perete, clanta usii m-agata sa stau, sa mai cant, sa nu plec, buzunarul halatului paraie sec - pacat de halat, il aveam de studenta, imi spun, privind - halatul - o nuanta stridenta in spatiul obscur al buzunarului, transformata, de-atatea dimineti senine, in brun... Imi prefac din ceasca ghicitoare, zatul imi spune ceea ce stiu, ca e soare - dar ger. In dormitor, pe calorifer, ma asteapta bocancii; Hegel - somnoros pe noptiera, un teanc de teze, corectate, pe perna, cartile pentru azi - pe etajera; in geanta strecor si rujul de buze - repet prima lectie-n gand si invoc, ca si ieri, doua-trei muze, perii paltonul cu mana, indes pe cap o caciula de lana - ce dimineata frumoasa, zic, clipind marunt, dar voios, si cand usa, intr-o rana, nu vrea sa se-nchida...

Strada-i frumoasa si plina - pravalii, magazine - peste un timp voi avea si eu buzunarele pline - cate-un tramvai cu oameni pe scara, masini si taxiuri pentru cei desfacuti la punga, strada e lunga si pasesc hotarat - ce dimineata frumoasa - in treizeci de minute, stropita putin cu noroi pe ciorapi si palton am si pasit pragul scolii. Ce bine de voi, spun in gand - copii fericiti, bucurosi; scoala e-un stup luminat, vegheat de ochi seriosi - iata-i pe Darwin, pe Newton, pe Creanga, Eminescu, Eliade si ah, buna dimineata, domnule director Savin. Ai intarziat, zice el, cu ochii pe ceas, eu rosesc - cum sa-i spun ca n-am bani decat de venit la scoala la pas - fie el si vioi, dansand pe polei, urcand pe troiene - cu geanta plina de carti - dupa ochi, iar nu te-ai trezit prea devreme, domnisoara, un profesor trebuie sa fie mai responsabil... Vreau sa spun, o profesoara...

Cu o ultima privire pe fereastra - ce dimineata frumoasa, domnule director, priviti si dumneavoastra - ma-ndrept catre clasa, clasa rasuna de rasete - ce bine de noi, sa fim mereu tineri, mereu veseli, mereu fericiti, mereu intre adolescenti, mereu paziti de aceleasi chipuri savante - Darwin imi ofteaza in ureche, greoi - recitind, iar si iar, aceleasi poezii, aceleasi carti povestind - descalcind altor si altor copii... Imi mut catalogul sub brat si duc tezele in echilibru in mana - ce dimineata frumoasa - ah-haha - imi zic, chiar daca de maine nu mai am bani de cafea...

Si aud, dar ma prefac ca nu.

Sase, mai, vine-vine-vine baba de romana!


ț

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!