poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1753 .



pliocen dezaxat
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [iQ666 ]

2005-01-06  |     | 



e o ora ca oricare alta a diminetii. cine-a inventat trezirea? anatema pe blestematul sau hoit! asta e, m-am trezit, hai sa fac ceva. pana la dus mai e, foamea inca-mi doarme, radioul e aproape. brr... bine le zice! da' o fi ceva post norvegian? piesa se termina cu un urlet lugubru, aici radio romania actualitati, urmeaza stirile. de cand dau astia black metal dimineata?

vor sa trezeasca toata tara si sa alunge poporul spre munca? ciudata metoda. crainica de la stiri canta ce-are de zis tinandu-se de nas. ba, poate nu m-am trezit. apa calda e galbena, cea rece albastra. pe teava dusului curge apa verde. de fapt asta am remarcat-o abia spre final. bine'nteles ca aseara am uitat sa-mi iau painea pe care-o tot cumpar de trei zile. dar am ceapa. si din asta se pot taia felii. si cu gem chiar n-am incercat pana acum decat paine, prajituri si cartofi pai. in sfarsit ma uit si pe geam. orasul meu e portocaliu. interesant.

ies... pe strazi oamenii se stropesc cu pistoale cu apa si rad. asa veseli n-au fost concitadinii mei de cand ne-a promovat echipa-n "A" si a coincis faza cu ziua orasului. si cu ziua berii. la biblioteca e plin de iepuri. ma straduiesc sa nu-i calc pana la sala cu ziare. aici e jungla. liane si maimute. cu greu ajung pana la peretele cu ziare. in evenimentul de azi sunt numai povesti pentru copii, romania mare e scrisa in ungureste, libertatea in chineza, jurnalul publica niste chestii ciudate, cred ca-s articole de chimie organica, iar in gazeta sunt poze cu hipopotami albastri.

pe-afara e greva. oamenii vor sa munceasca mai multe ore pe zi si sa nu mai fie platiti atat. inteleg greutatile tranzitiei si vor sa puna umarul. ba chiar se angajeaza sa recupereze dublu timpul grevuit. ce mandru ma simt ca-s roman! orasul e tot portocaliu, oamenii tot veseli, ziua trece cumva, dar totul ma mira. au schimbat astia matrixu'? ar fi o chestie. bine ca n-au bagat caseta cu jurassic park, ca se lasa cu bai mare. dar ce e cel mai ciudat in toata ziua asta e ca mingea e tot rotunda. ca dupa-masa am avut planificat un fotbal, nu v-am spus. nici despre cele trei foarfeci cu calcaiul cu care am inscris salvand mingea de pe linia portii noastre.

important e ca s-a facut seara. deschid televizorul, poate-mi apare vreo explicatie de undeva. genericul e normal, reclama la ziua cartitei care va urma dupa, si... oare e voie sa spun? SK prezinta stirile ca de obicei. doar ca acum sta cu spatele. si pare a nu avea nimic pe ea. bine ca i se aude vocea. ce-o fi zis nu stiu, eram ocupat sa-i explic girafei care-si bagase capul pe fereastra ca aia verde e camasa mea de legionar anticrestin, nu e o frunza.

vorbesc de pacoste si apare mos t o'ctist la tv. baiatu'njura cu spor de toti dumnezeii si apoi trece la sfinti. multi mai stie asta! nu stiu ce avea. sau cu cine. cert e ca a incheiat apoteotic cu o tumba. urmeaza sportul.. pe batranul asta chel si zambaret parca-l stiu de undeva. ba, da'i mai zambaret ca de obicei... aha... langa microfon e o sticla cu o para inauntru. sa-i fie de bine. imi amintesc de el, a fost candva presedintele federatiei de caiac-canoe parca. si e rapidist si degraba bagatoriu-n seama cand e vorba de problemele lui puiu. la emisiunea despre vreme apare captain planet. in sfarsit ceva logic pe ziua de azi. apoi a inceput filmul. iar mie mi s-a rupt.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!