poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1736 .



Asa cum vad eu lucrurile
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [the lost shadow ]

2001-11-17  |     | 



Atunci cand astepti nu se intampla nimic. Secretul reusitei este sa actionezi atunci cand simti nevoia. Dar nu oricum. Din pacate traim intr-o lume complexa cu probleme extrem de complexe care solicita atentie si bineinteles o rezolvare la fel de complexa.Asadar in zilele noastre trebuie sa actionezi numai dupa ce ai asimilat o cantitate de informatii considerabila,informatii care sa vina in sprijinul tau atunci cand esti nevoit sa rezolvi probleme.
Daca tu ca individ,percepi anumite probleme in societate,in viata,in general,nu trebuie sa astepti sa se rezolve singure sau sa ti le rezolve altii,fiindca niciodata altcineva nu o sa-ti rezolve problemele tale. Din pacate multi dintre noi nu actioneaza,asteptand “ceva”.
Eu unul ca individ,ca persoana fizica,ca cetatean al statului Romania, am identificat o serie de probleme care ma nemultumesc si, in consecinta sunt hotarat sa actionez. Principala problema a Romaniei este mentalitatea cetatenilor sai. O mentalitate invechita,prost fundamentata si care nu mai are nici o scuza,acum in secolul XXI. Cea mai monstruoasa mostenire lasata de sistemul comunist o reprezinta tocmai aceasta mentalitate. Acest sistem de gandire s-a dezvoltat puternic datorita lipsei educatiei, lipsei de cultura,lipsei religiei si nu in ultimul rand datorita fricii,teroarei si multelor privatiuni la care era supus individul in regimul comunist.
Schimbarea mentalitatii comuniste,teoretic ar trebui sa fie simpla:ar trebui actionat exact invers - sprijinirea si dezvoltarea educatiei,culturii,religiei,instituirea unei libertati care mai intai ar trebui explicata. Noi trebuie sa invatam sa fim liberi,sa gandim liber si asta nu o sa ne invete nici un american sau european. Dar practic aceasta schimbare observam ca se lasa asteptata;de unde rezulta alt factor extrem de important, chiar esential in orice evolutie: TIMPUL. De ce? Din simplul motiv ca oamenii care ne conduc,clasa politica romaneasca,dau dovada daca nu de prostie comunista,cel putin de imaturitate politica. De aceea trebuie sa asteptam ca ei “sa se termine”. Un om nascut, crescut si educat in comunism nu poate conduce o tara spre democratie,fiindca acel om nu poate intelege complexitatea conceptului de libertate si democratie.
In general romanii cred ca principala problema cu care se confrunta tara este problema economica din simplul motiv ca nu sunt bani,ca nu se traieste bine. Aparent aceasta este realitatatea,dar la o analiza mai atenta a originii problemei putem constata ca adevaratele probleme sunt altele. Care este originea acestei crize economice? De ce romanii nu o duc bine? Tocmai datorita acestei mentalitati comuniste. O spun cu mare parere de rau dar romanul stie cel mai bine sa fure. Fiindca in cei 50 de ani de comunism nimeni nu muncea cu adevarat,munca nu era recunoscuta si s-a pierdut respectul pentru un trai onest. In schimb toata lumea fura,era mult mai usor,se fura de la marele stat de la cel mai mic functionar pana la cel mai mare sef. Din pacate aceasta “educatie a furtului” s-a intiparit atat de bine in constiinta romanului incat furtul a devenit aproape un instinct. Acesta “caracteristica” a romanului ne costa extraordinar de scump. In primul rand chiar pe noi;noi ne furam pe noi insine. Apoi imaginea noastra ca tara,ca popor a suferit pagube ireparabile. Si ca o concluzie,pana la urma tot romanii se aleg cu dureri de cap, zile de inchisoare,dezastre economice si priviri dispretuitoare de la semenii nostrii occidentali.
Solutia pe care o ofer eu este urmatoarea: in primul rand sa incetam odata cu panica asta generala,sa nu mai asteptam atata ajutor din alte parti,ajutor pe care in realitate tot noi il platim,sa incepem sa ne asumam responsabilitati si sa preluam initiativa pentru reconstructia acestei tari. Propun sa ne oprim cu totii intr-o zi si sa ne uitam bine la tara asta si poate asa o sa constientizam si noi potentialul economic extraordinar al acesteia. Si daca fiecare roman,atunci cand se trezeste de dimineata,stiind ca are un scop care merita efortul,se uita in oglinda si isi spune”deabia astept sa ma duc la munca,sunt atatea lucruri de facut”,atunci el va fi platit bine,va trai bine si in 5 ani va fi mandru ca e roman.
Eu inca mai cred ca Romania are destule resurse ca sa construiasca o economie noua,viabila,bazata pe clasa mijlocie,o economie fundamentata pe ideile libertatii si democratiei. Si mai cred ca cel mai important potential al Romaniei consta in oamenii sai. Numai noi,romanii,putem crea o tara pe placul nostru si nimeni altcineva. Aceasta este puterea noastra si tot a noastra e datoria de a ne face traiul mai usor numai prin munca, incredere si speranta.
Toate aceste lucruri nu au decat 2 solutii:
1.o educatie organizata.
2.o educatie si mai organizata.
Si sa ne intoarcem la tineri. Noile generatii au nevoie de cineva de ceva care sa-i faca sa inteleaga aceste valori ale democratiei si posibilitatile nelimitate pentru o viata mai buna. Trebuie sa fie mandri ca sunt romani,trebuie sa doreasca sa construiasca aceasta tara,trebuie sa inteleaga ca numai noi ne putem ajuta. Nimeni,dar nimeni nu te ajuta pe gratis. Trebuie sa intelegem ca ne putem ajuta “prin noi insine”,cum spunea vechea doctrina liberala. Trebuie sa intelegem ca in toata lumea asta nu exista alte solutii dacat onestitatea si munca. Trebuie sa ne organizam si nu sa acuzam. Trebuie sa ne redescoperim vitalitatea ca tara,ca neam,ca popor. Trebuie oprit acest exod al romanilor catre alte meleaguri. Trebuie sa analizam,sa oferim solutii si sa le aplicam.
Cu riscul de a ma repeta tin sa precizez ca solutia este sa facem noi aceste lucruri si nu sa incepem sa ne acuzam conducatorii. Trebuie sa ne intelegem unii pe altii. Trebuie sa vedem faptul ca ei sunt trecutul si o tara nu poate exista fara trecut. Ei pur si simplu nu stiu sa ne conduca. Noi trebuie sa invatam.

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!