poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1314 .



pt Roxana
personale [ ]
ultima parte

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ionel florescu ]

2004-09-12  |     | 



Masina gonea pe strada plina de fum, oameni loviti, in urletele salvarilor si a masinilor de militie.Un razboi la scara mai mica sau un film prost cu mult sange.
Holul judeteanului gemea de oameni care se gaseau intinsi pe culoare asteptand izbavirea.Doctorul Murgan se ivi din sala de operatie plin de sange:
-Ce dracu? Sunt o gramada facuti ciur! Nici n-am ce carpi din ei.Mai umbla si niste tipi dubiosi pe aici.
-Domnule doctor? Logodnica mea..
Doctorul se uita cu mila la corpul intins pe targa:
-Cata pierdere. Du-te acasa tinere! Nu mai am ce face pt ea.Las-o aici si du-te acasa! Sunteti casatoriti?
-Urma sa ne casatorim.
Doctorul dadu din cap a resemnare si il conduse pana la lift.
-Fi tare.Poate Dumnezeu a vrut asa. Fi tare!
Ajunse acasa tarziu si cazu langa ursuletul de plus cumparat pe sub mana, cu lacrimile curgand siroaie.
-Mama Ioana? A murit Roxana.A murit Roxana...
Urma apoi un moment in care sparse aproape toate farfuriile din bucatarie si se taie in cioburi.Fara haina pleca de nebun pe strada cautand moartea ca pe o izbavire.Spre dimineata fu arestat in dreptul Caii Aradului in timp ce incerca sa duca un tanar lovit la o masina de salvare.
Lua o mama de bataie apoi cineva-l arunca intr-o celula in care se gaseau inca 15 oameni. Murdari, loviti, speriati, plini de sange.
-Bine ai venit! Cum e afara?
-Rau. Mor oameni nevinovati.Trag aia ca la nunta.
-Macar daca am prinde ziua libertatii...
-O prindem.Daca incepe capitala iesim pe poarta, daca nu iesim catre zidul de executie.

Dupa 6zile..Acasa.
-Am fost azi dimineata la spital dar nu am putut vorbi cu nimeni.Habar n-au ce s-a intamplat cu ea.Ma duc pe la politie.
Orasul era schimbat iar in centru tinerii dansau lambada fericiti.In punctele fierbinti puteai vedea cate o mama plangand ingenunchiata pe asfalt cerand un adevar care nu avea sa mai vina.Fete cu varste de pana la 25 de ani imparteau ceaiuri soldatilor de pe TAB-uri.
-A plecat de acasa sa castige libertate. A primit gloante. Cine imi spune unde-l gasesc? A zis ca el nu poate sa se ascunda, ca trebuie sa lupte.Acu ce sprijin mai am eu la batranete?
La politie..
-Caut si eu o fata impuscata pe 18. Aveti o lista cu cei morti?
-Du-te ba dracu de aci! Ce ma doare pe mine de boarfa ta? Io am scos-o in strada? Putea sa stea putoarea acasa si gata!
-Nu tie rusine domnule?
-Cum sa-i fie rusine daca el ne-a anchetat in data de 17?
Era mereu cu bataia pe noi. Si vrei sa-i fie rusine?
Din nou la spitalul judetean.
O asistenta il trase intr-un vestiar:
-Nu o mai cautati. Au luat-o in noaptea de 18 si au dus-o la bucuresti. In plus toti care veneau erau triati si nu mai intrau in operatie. Cred ca-i omorau jos la morga. Toate fisele medicale au fost distruse , ca sa nu ramana nimic.
-Si doctorii care i-au operat?
-Le e frica sa vorbeasca.Nici eu n-ar trebui dar mi-e mila de dvs ca va vad tanar .Ce sa zic?
Parasi spitalul si se plimba cu tramvaiul vreme de jumate de ora. Nu-i venea sa mearga acasa. Nu avea la ce si la cine sa mearga acasa.Auzi in tramvai vorbind doua batrane ca s-a descoperit o groapa comuna la marginea orasului.Isi zise ca macar o inmormantare sa-i faca daca in viata nu era.Macar atat.
Un excavator sapa de zor si lumea se invartea iritata in jurul lui certandu-l pe muncitor.Intr-adevar cativa descoperira ceva dar era prea putin.
-Mergem la Bucuresti , la crematoriu Cenusa, acolo sunt copii nostri!
Se departa de lume si isi lipi capul de zidul unei case ca sa se racoreasca putin.Pana la urma se hotara.
Trebuie sa plec de aici din tara! Cat mai repede posibil!



.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!