poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 868 .



10 motive pentru care fericirea e un mit
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Amelie ]

2004-09-07  |     | 



Fericirea (conform dicționarului!) înseamnă: mulțumire, satisfacție, bucurie, încântare, euforie, beatitudine. Iată, însă, 10 motive pentru care fericirea e un mit.

1. fericirea este aparentă: dacă iți analizezi ca atenție simțirea, realizezi că este iuda societății (o poți cumpăra de la iarmaroc).
2. fericirea e doar o noțiune bazată pe fantezie : e de ajuns să ai o imaginație debordantă și poți atinge culmi « astrale ».
3. fericirea este inconsecventă, se schimbă după cum bate vântul (un singur detaliu poate demola un întreg imperiu).
4. fericirea e fragilă, e macul primăverii : moare la prima atingere. Ce e cel mai rău ? Faptul că nu are nici asigurare, nici airbag, nici măcar roată de rezervă.
5. fericirea este idolul optimistului, visul suprem al nebunului, dar și arma pesimistului realist ; ea nu face diferența între bine și rău, alb și negru, subiectiv și obiectiv.
6. fericirea este ireal de ademenitoare : e nevoie doar de o privire (chiar și cu lentile de contact) și iți vei dori mai mult. Păcat, pentru că nu ai rețeta…
7. alături de speranță formează un duo numit moarte ; despre aceasta din urmă știm că e iminentă.
8. fericirea este incertitudine, deoarece nu are nici un gardian. Într-o clipă de neatenție poate evada și chiar dacă oferi o mare recompensă celui ce ți-o va restitui, tot nu o vei recupera.
9. fericirea e primitivă, de cele mai multe ori se gasește în stare brută ; e ca o piatră prețioasă, problema e ca nu o poți șlefui.
10. fericirea este incomparabilă și tocmai de aceea necazul cel mai mare e că nu-i poți găsi un surogat.

Pe lângă acestea, mai sunt sute de motive prin care se poate dovedi că fericirea… Trebuie doar să vrei să le gasești !

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!