poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3021 .



Izabela
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Alize ]

2004-02-25  |     | 



Mica si singura. Priveste cuminte invazia de halate albe din salon. E obisnuita.
Eu nu. Nici colegii mei. Suntem stingheri si speriati. Moartea pluteste in aer. Medicina iti ofera certitudinea palpabila a mortii, iar un medicinist daca invata ceva pe parcursul facultatii atunci invata sa devina imun in fata acestei certitudini. Oamenii se transforma treptat in cazuri. Doamna x e ciroza din patul 5, domnul y pancreatita acuta din salonul 2. Dar aici... aici simti moartea in suflet. O simti ca pe o prezenta concreta, inevitabila care te sufoca. Nimeni nu are curaj sa intrebe. Toti zambesc cald, dar nu si din priviri.
O mama sta langa patul de spital. Aici unele mame sunt reticente, altele agresive, altele isi reprima orice fel de manifestari, sunt egale in priviri, cuvinte, gesturi. Aceasta e o exceptie de la regula: e calda, zambitoare, blanda.
In creierul meu, algoritmul anamnezei deja devenit reflex profesional s-a impotmolit iremediabil. Banala intrebare de inceput „ De ce v-ati prezentat la spital? „ mi se pare stupida, lipsita de orice sens. Si in mod cert nu sunt singura in dilema. Mama zambeste amabil si incurajator. Se cunoaste ca are experienta unor situatii similare. Preia initiativa.
-Are cancer. Cancer osos.
De cat timp?
-De un an...
Alte probleme?
-Metastaze la plamanul stang. Ne poate arata si radiografiile. Nu vrem sa le vedem?
NU.
-Da, desigur...
Articulatia coxofemurala e practic invadata in intregime.
-Doctorii spun ca nu poate fi operata inca. Si sansele ca sa ajunga intr-un stadiu operabil sunt tare mici. Din cauza metastazelor... Si-apoi daca o opereaza cum o sa mai mearga?! Vocea femeii se inmoaie. Ochii i se umplu de lacrimi. Se intoarce repede cu spatele. Nu trebuie sa o vada plangand.
-Cum te cheama?
Vocea imi e calda. La fel si ochii. Si totusi toate sunt atat de straine de mine.
-Izabela.
Izabela are ochii negri si mari. E tunsa scurt, baieteste.
-Cati ani ai?
Zambeste rusinata si isi coboara privirile. Doar opt. Ciudat... As fi putut sa jur ca are mai multi.
-Si de unde vii tu ,Izabela?
Din Targu-Jiu vine.
-Ca sa vezi... Acolo sta si bunica mea.
Izabela vine din orasul copilariei mele.
Unde mi-e profesionalismul? Tocmai eu, care am pretentii de perfectionista. Nu trebuie sa te implici, trebuie sa iti pastrezi luciditatea- e o regula peste care nu se trece.
Dar Izabela are o casa in Targu-Jiu si doi frati mai mari. Privirile mamei se incalzesc. Merge la scoala si invata bine. Nu prea ii place matematica...
-Acum trebuie sa plec. Trebuie sa mai vad si alti copii.
Izabela tace. Zambeste in continuare. Intelege.
Plec. Mai sunt si alte cazuri de vazut. Nu avem decat o zi de stagiu pe sectia de oncopediatrie si trebuie sa vedem tot ce se poate vedea.
In sfarsit ultimul salon. Trebuie sa ajungem la sala de mese- acolo vom discuta patologia de pe sectie cu sefa de lucrari. O colega ma bate usor pe umar.
-Cineva vrea sa-ti mai spuna ceva...
In usa primului salon statea Izabela.
Mama imi marturiseste complice.
-A prins drag de dumneavoastra... Hai , nu-i spui domnisoarei doctor?
Izabela insa nu are nevoie de incurajari. Vroia sa-mi spuna ca atunci cand va fi mare o sa se faca doctorita.
Zambesc.
Si Izabela zambeste.
Ea intelege.
Eu nu.


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!