poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2677 .



Raspunsuri posibile – replica “Dumnezeu! Vreau sa traiesc 900 de ani!!!” – Cheevas
personale [ Gânduri ]
Ce as raspunde eu la scrisorile copiilor americani

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Horia ]

2003-11-20  |     | 



in replica la (http://agonia.net/index.php/article/56101/index.html)

Î: Draga Dumnezeule! Daca esti atent duminica in biserica, iti arat pantofii mei cei noi.
R: Cei mai multi il cauta pe Dumnezeu in biserica. El asteapta de la tine sa-i areti pantofii si afara din biserica!

Î: Dumnezeu! Vreau sa traiesc 900 de ani, ca tipul acela din Biblie.
R: Daca vei trai asa cum a trait el, (Matusalem), probabil vei ajunge! Dar gandeste-te, cat reprezinta 100 de picaturi de apa intr-un ocean ? Dar 900 ?

Î: Am invatat la scoala ca Edison a facut lumina. La scoala de duminica a spus reverendul ca Tu ai facut. Edison asta ti-a furat ideea.
R: Daca Edison a trait in intuneric, cum a reusit sa scrie ?

Î: Niciodata n-as fi crezut ca movul se potriveste cu portocaliul, pana ce n-am vazut apusul de soare, ce ai facut marti seara. A fost tare misto...
R: Ce ai vazut tu este un fenomen natural, stiinta si divinitatea trebuie privite impreuna ! Charles Darwin, cel care a adus “toria evolutionismului” a fost ateu dar a murit in credinta fara a renunta totusi la teoriile sale.

Î: La scoala de duminica ni s-a explicat ce si cate faci. Cine-ti face treaba cand esti in concediu?
R: Pentru copiii lui niciodata un parinte nu este in concediu! A fost o zi vreodata in care n-ai primit de mancare ?

Î: De unde ai aflat ca tu esti Dumnezeu?
R: Noi l-am numit Dumnezeu, pentru ca trebuia sa aiba un nume. Pe cer lumineaza un singur soare. Daca am fii avut mai multi sori, cu siguranta le-am fii dat la fiecare alt nume. Tot asa si Dumnezeu e unic chiar daca unii il numesc altfel.

Î: Pentru balul mascat vreau sa ma imbrac in drac. Nu-i bai, nu?
R: Fiecare dintre noi purtam o haina, chiar de nu recunoastem. Important e ce porti sub ea!

Î: Tu chiar asa ai proiectat girafa, sau din greseala a iesit asa?
R: Pentru mama-girafa puiul sau este cel mai frumos pui din lume!

Î: De ce lasi oameni sa moara si tot faci altii in loc? N-ar fi mai simplu sa-i lasi in viata pe astia?
R: De unde stii tu ca oamenii mor de-adevaratelea? Un nene spunea candva, intrebat fiind “cum de el, un om de stiinta nu e ateu si crede in El?”. Raspunsul lui a fost : “ Cand am sa mor, daca nu cred si nu exista nu pierd nimic … dar daca nu cred si exista ?”

Î: Dumnezeule! Ca ai facut mai multe religii, e OK, dar cum de nu le incurci intre ele?
R: Credinta e una singura, religiile sunt mai multe! Religiile sunt interpretari ale credintei de catre oameni, nu de putine ori in defolosul ei. Important e credinta nu religia de care apartii. Ai stiut ca in lume cei mai multi nu-l numesc Dumnezeu ? De ce as crede atunci ca exista o singura religie, si anume a mea, si ca “numai si numai” a mea e cea adevarata ?

Î: Reverendul Coe iti este prieten sau aveti doar o relatie de afaceri?"
R: Reverendul Coe este un simplu om. Si “nimic din ce-i omenesc nu-i e strain”.

Î: Tu stii despre lucruri, inainte sa fie inventate?
R: Nimic nu este inventat ci doar descoperit ! Ele au existat dintodeauna doar ca asteptau “omul” care sa le puna in lumina.

Î: Bunicul a spus ca Tu deja erai cand a fost el copil. Cat de vechi esti?
R: Cuvantul “vechi” este atributul lucrurilor trecatoare. Este greu pentru noi sa ne imaginam infinitul in spatiu si timp. Sunt unii care se grabesc sa estimeze varsta universului. I-as intreba totusi, inaintea lui ce a fost ? Cum s-au nascut spatiul si timpul si daca s-au nascut cine le-a nascut ?


Î: Iti multumesc pentru fratior, dar eu m-am rugat pentru un catel.
R: Nu toate rugaciunile sunt ascultate! Oare ne-ar conveni sa avem o telecomanda catre cer, apasam butonul si gata dorinta ? Daca un coleg de-al tau vazindu-ti catelul apasa telecomanda pe butonul “vreau cainele acesta sa fie al meu”?

Î: Cat timp am fost in vacanta, tot timpul a plouat si taticul a fost tare nervos si a spus niste lucruri despre Tine,... dar te rog sa nu-i faci rau!
R: Indoiala sta in firea omului! Omul este facut din bine si rau, tocmai pentru a i se da posibilitatea sa discearna. Fara discernamant, am fii niste simpli roboti. Dumnezeu probabil nu si-a dorit sa aiba prin noi niste jucarii perfecte.

Î: Te rog sa-mi trimiti un ponei. Pana acum nu ti-am cerut nimic. Poti verifica.
R: Daca nu ai cerut nimic, inseamna probabil ca nu ai avut nevoie ! Daca altii au prea mult si altii prea putin asta nu inseamna ca pe primii El ii iubeste mai mult. Daca pentru fiecare coleg al tau Dumnezeu ar pune pe catedra cate o bomboana si unii dintre colegii tai ar lua doua in loc de una, multi vor ramane fara.

Î: Cum se poate ca pe vremuri atatea minuni ai facut si acum nu-i nici una? Cum se poate, ca in ultima vreme n-ai inventat nici un animal nou? Sunt numai acelea vechi.
R: Nu Dumnezeu a facut minunile ci credinta in el! Probabil daca ne vom reintari credinta au sa apara si minuni si multe alte flori si animale.

Î: Doamne, Te rog, sa mai pui o sarbatoare intre Craciun si Paste!
R: Craciunul si Pastele marcheaza inceputul si sfarsitul vietii. Intre cele doua evenimente este viata propiu-zisa. Cauta sa fii multumit cu tine si fiecare zi iti va fii o sarbatoare.

Î: Poate Cain si Abel nu s-ar fi omorit, daca aveau camere separate. La noi, cu fratele meu functioneaza...
R: Cain si Abel, bine-rau, malefic-benefic, lucruri pe care nu le putem separa. Fiecare avem in noi, mai mult sau mai putin pe Cain sau pe Abel. Omul este o fiinta sociala nu poate trai singur. Viata pe care o traim, societatea, este rezultatul acestei luptei, intre “caini” si “abeli”. Vom avea parte de o viata (societate) buna, rea ? … depinde cine castiga.

Î: Pun pariu ca e foarte greu sa iubesti pe toti de pe pamant. Noi suntem doar patru in familie si nu merge.
R: Mult mai usor este sa iubesti 1000 de oameni decat sa urasti unul singur. Cu cine te-ai simti mai bine sa stai in banca, cu un prieten sau dusman ?



.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!