poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3041 .



Întrebare fără răspuns
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [valni ]

2003-04-10  |     | 





Cu fiecare clipă care trece constat că am atâtea întrebări la care încă nu am răspuns, și asta pentru că unele din ele nu pot primi răspuns de la mine. Cei care ar trebui să le dea, nu au curaj! Sunt lași! Fiecăruia dintre domniile voastre i s-a întâmplat cel puțin o dată să constate că am dreptate. Și? Am rămas împreună cu…dreptatea! Totuși, se impune a nu uita niciodată că, „nu mor caii, când vor câinii!”. Sunt atâția neaveniți care intră cu „ bocancii plini de noroi” în tot ceea ce nu le aparține, și slavă Domnului că sunt destui nemernici. Nu se uită în jurul lor, nu se uită la nimic, nici chiar în oglindă. Oglinda lor, oglinda sufletului lor este atât de murdară, încât dacă s-ar uita, cel puțin o dată, le-ar fi rușine. Doar rușine? Nici chiar asta, nu au. Și? Credeți că le pasă? Am întâlnit atâția lupi moraliști, că a început să-mi fie frică de atâtea haite! Haite flămânde, fără scrupule, fără frică de Dumnezeu, fără nimic. Nimic pe afară, cu atât mai mult în interior.
Știți dumneavoastră? Cea mai mare nenorocire este să dai „mărgăritare la porci”! Și asta pentru că fiecare bobiță din floarea de mărgăritar pentru ei este o „bârfă”, pentru tine o lacrimă. O lacrimă de fericire, o lacrimă care s-a transformat datorită acestora, în lacrimă de durere. Din nou nepăsare din partea lor și, asta nu-i tot. Jubilează, da jubilează! Pentru că și-au atins scopul, pentru că în nimicnicia lui se crede un om puternic. Eu am o vorbă: „ să nu te pui cu mintea prostului pentru că este odihnită!”. Un singur lucru este pentru mine o certitudine: „după plată urmează, răsplata”. Sunt sigur că unii „ lupi moraliști” își vor primi tot ceea ce merită.
Cei care nu pot avea fericirea, nu sunt de acord nici cu cei din jurul lor, nu vor să-i vadă pe alții fericiți. De ce? Haideți să-i întrebăm! Fiecare dintre noi să-i întrebăm pe cei apropiați. De ce? Poate așa aflăm și noi, poate…o întrebare mai puțin! Poate…un lup moralist mai puțin!
Știți? Eu am fost ca o carte deschisă. Da, ați citit bine! Am fost. Deja…s-a închis! Simplu, pentru simplul motiv că nu merită! Nu mai sunt atâția oameni de calitate la care să le împărtășești taine. Taina ta, cu atât mai mult taina sufletului tău, nu trebuie cunoscută decât de EU-ul tău. Cu cât vor ști mai puțini, cu atât îți va fi mai ușor să…cazi! Căderea liberă este cea mai dură. Fiți pregătiți, la fiecare colț vă așteaptă un „devorator” de bârfe, totul ar fi bine dacă ar fi unul inteligent! Dar „răspândacii” nu sunt figuri inteligente, inteligența lor funcționează până când se lovesc de prima… piatră întâlnită! Nu numai că au uitat ce să spună, dar scornesc! Și scornesc cu o atâta nerușinare că te-ntrebi, ce au de câștigat?!?
Ei nu au de câștigat din partea mea decât sentimentul numit, milă. Îmi este milă de ei, dar nu am ce le face! Ce s-ar întâmpla dacă ar durea prostia? Doamne! Ferește-ne ! S-ar termina definitiv cu liniștea pe străzi! Nu, nici acum nu poate fi vorba de așa ceva, de liniștea normalului! Mergi pe stradă și se vorbește atât de tare, știi fiecare ce a făcut, tot, absolut tot! Se strigă, se urlă efectiv, încât zici că suntem o nație de surzi!Doamne, să nu faci să doară prostia! Și așa mergem mai departe șchiopătând către…victoria finală! VALI NIÞU

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!