poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1585 .



Sfinta Impartasanie
personale [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [antoermy ]

2007-04-25  |     | 



-Cit de des ne Impartasim?
Intrebare fara raspuns sau intrebare cu raspunsuri diferite.
Am auzit ,in ultimul timp,printre oameni,din ce in ce mai des ,intrebarea aceasta.Am auzit,de asemenea,raspunsuri diverse.Fie ca erau raspunsuri date de catre preoti ,fie ca erau opinii ale unor oameni care erau,cit de cit ,mai apropiati de Biserica,si de Dumnezeu,in sensul ca sint crestini ,care merg ,destul de des ,la Biserica,oameni care postesc,fac milostenii,studiaza si ,chiar,cerceteaza,aprofundind,Biblia,incercind,sa puna in viata lor,zilnica,in practica,cuvintul lui Dumnezeu.Unii chiar reusesc.Multi sint ,insa ,in diverse dileme.Una dintre ele este : Impartasirea.Si anume: cit de des ne Impartasim?
In legatura cu aceasta,adica cu Impartasirea,,am o opinie,pur personala,desi,studiind citeva carti ale unor preoti induhovniciti,am constatat ca si acestia sint cam de aceesi parte a baricadei.Si ,evident ,ca m-am bucurat sa aflu aceasta.Ma bucur ori de cite ori ,constat ca oamenii(in cazul acesta,preotii) nu sint egoisti.Adica nu tin ceva numai pentru ei.Ci,desi,privilegiul le-ar apartine(cum ,eronat,cred unii preoti-in opinia mea-),ofera si altora posibilitatea de a se bucura,sfatuindu-i,si/sau dindu-le binecuvinarea sa se Impartaseasca ,cit mai des cu putinta.
Stiut fiind ca Impartasania este apogeul ,prin excelenta, a
Sfintei Liturghii,este cert ca,ar trebui ca,fiecare,dintre noi,care participam la Sfinta Liturghie,sa doreasca sa se Impartaseasca.Evident ca,pentru aceasta ,iti trebuie o oarecare pregatire. Nu te poti prezenta asa,oricum,inaintea lui HRISTOS. Dar nici sa nu te Impartasesti ca,vezi Doamne! esti un spurcat,ca nu esti vrednic,nu sint de acord. - Cine-i vrednic,in fond?Intreb.
Eu,sint de parere ca atita timp cit participi la Sfinta Liturghie,n-oi fi tu un sfint dar nici un drac nu esti.Si,mai cred ca,nu te duci la Cina ca sa nu maninci.Pai ce,te invita cineva la masa,a pregatit bucate ,bune,stiind c-ai sa vii,si tu ce faci? Nu gusti? Ca sa vezi cit sint de
grozave?!Pai,nu te gindesti c-ai putea jigni gazda?!Si aici,la Cina ,gazda nu-i orice gazda.Aici ,vii la CINA DOMNULUI.Gazda este Insusi Domnul Iisus.
Oameni buni!,eu cred ca,la SFINTA LITURGHIE ,cei care mergem,sintem chemati.Invitati,ca sa zic asa. Si,noi,ce facem?Nu Cinam? Nu gustam din Cina? Din Cina pregatita,noua,celor chemati? Invitatii domnului HRISTOS?
"Veniti la Cina Domnului!",zice Domnul Hristos.Eu nu am auzit ,sa fie scris, in Scripura ,cum ca ar fi zis,Domnul Hristos: veniti ,dar veniti numai,voi,cei care v-ati Impartasit acum un an sau acum 40 de zile!(caci , asa s-a cam impamintenit,a se da dezlegare sau ,ma rog,binecuvintare -de la unii preoti-) pentru a te Impartasi. Domnul Hristos a zis:" LUATI,MINCATI! FACETI ACEASTA IN AMINTIREA MEA(INTRU POMENIREA MEA)!" Adica :vesnic.Asa cred .Ma insel eu??
Uitati,oameni buni,ca Domnul Iisus ,l-a Impartasit pina si pe Iuda,in joia aceea,inainte de tradare? Ce? Imi puteti aduce ,cumva ,argumente ,ca Domnul Hristos,nu stia ca IUDA il va trada? Si ,totusi,L-a impartasit.
Cunosc un parinte care,intr-o zi,multe ispite avind inainte de Sfinta Liturghie,ispite de care stiam,caci mi se confesase -il dusesem ,eu,cu masina,la 100 km distanta ,la biserica unde urma sa aibe loc slujba,o slujba ce nu fusese programata,dinainte,pentru ziua aceea -,impartasindu-se ,totusi,in ziua aceea,a venit ,radiind de bucurie,la mine -sa plecam spre casa-, si mi-a zis:-"mai,m-am Impartasit!Cu nevrednicie,dar ,cu dragoste,m-am Impartasit!" Ii simteam vibratia sufletului,in vorbe.Ce, credeti ca, nu stia ca se arde? Va spun ,cu toata responsabilitatea,ca nici macar nu a mai avut timp sa se mai spovedeasca,cel putin din doua motive:1) am ajuns foarte tirziu la Slujba si,
2) duhovnicul lui se afla in alt oras,la o alta Biserica decit cea in care se oficiase Slujba .(Il dusesem cu masina si, tot timpul cit a durat parcurgerea traseului,imi relatase,mihnit ,niste situatii neplacute, cu care se confruntase,inca de dimineata.Nici nu-si ceruse iertare,asa cum cere datina,de la cei cu care nu era in PACE,si avea mustrari de constiinta.Prin urmare,eu cred ca,important este sa constientizam,fiecare dintre noi,noi insine, ca Impartasania nu-i un lucru oarecare,si-atunci totu-i in regula.
Nu sint,deloc,in asentimentul unor preoti care te opresc de la Impartasanie ,din te miri ce motiv,numai de ei stiut,invocind anumite "dogme",desi ei se Impartasesc ,cu toate ca au "OMIS" sa respecte macar minimum de decenta cerut,in atari imprejurari.Sint destui,fiti siguri!Cunosc ,cel putin ,o duzina.Nu-i judec -asa cum s-ar putea interpreta- ci,constat.Si constat cu amaraciune.Caci in timp ce un om ,poate bolnav si /sau in mari necazuri si suparari,care ar avea mare nevoie de Impartasanie,este oprit, de catre un asemenea preot -care se infrupta ,fara procese de constiinta,nevrednic fiind(ca orice muritor,de rind,de altfel),din Cina Domnului- ,sa se Impartaseasca. Si,ziceam,constat ,cu amaraciune.Adica de ce el,preotul ,sa fie vrednic si eu nu? De ce sa dea cu piatra,nepermitindu-mi sa ma Impartasesc? Sa nu ma lase sa gust din CINA DOMNULUI? Nu el,preotul,m-a invitat la CINA,ci INSUSI DOMNUL HRISTOS. Si daca Domnul Hristos m-a invitat,cine-i el,preotul, ca sa nu-mi dea sa maninc? Este,el,preotul,mai presus decit Domnul Hristos,ca sa hotarasca ,el,asta? A-mi da sau a nu-mi da ,mie,din CINA DOMNULUI,pe care ACESTA a pregatit-o pentru mine?
Stiu preoti care ti-ar permite si stiu preoti care nu ti-ar permite sa te Impartasesti ,des. Stiu ,chiar,preoti care sint pentru Impartasania de fiecare zi,daca participi la Sfinta Liturghie,si daca esti spovedit.Important este sa duci o viata care sa te recomande la...Dumnezeu.Atunci ,totu-i in regula. Nimeni nu te poate opri sa te Impartasesti.
Stiu ca multora nu le va placea cum gindesc.si ma vor critica.Dar...acesta-i punctul meu de vedere. Si...argumentez: nu cred ca spune cineva ,dimineata ,o rugaciune,si apoi,toata ziua si-o petrece traind ca un salbatic.Refuz sa cred asta. Si apoi,mai cred ca,nu oricine participa la Sfinta Liturghie. Si,la Sfinta Liturghie,nu vii asa ,oricum.
IERTATI-MA Sfintitilor preoti!,daca cumva veti da peste rindurile acestea,care in fapt sint ...ginduri.Ale mele.Dar,poate,nu numai ale mele ci ,si ale altor semeni ai mei.
IETATI-MA voi,toti,cei care aveti un alt punct de vedere !
Sa aveti LUMINA-N SUFLET!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!