poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 739 .



Cucernicie
personale [ Jurnal ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [antoermy ]

2007-04-25  |     | 



-"De ce oamenii,saruta ,cu asa multa cucernicie,patrafirul cind se efectueaza serviciul religios? si ,de ce ,mai ales,se inclina in fata preotului si-i saruta mina?De ce o creatura sa primeasca respectul datorat Creatorului?",si concluzia:"daca oamenii ar citi Biblia,ar fi feriti de multe invataturi gresite!",si se da un citat din Biblie:" Eu ,Ioan,am auzit si am vazut lucrurile acestea.Si dupa ce le-am auzit si le-am vazut,m-am aruncat la picioarele Ingerului care mi le arata ,ca sa ma inchin lui.Dar el mi-a zis:-Fereste-te sa faci una ca aceasta! Eu sint un impreuna slujitor cu tine,si cu fratii tai,proorocii,si cu cei ce pazesc cuvintele din Cartea aceasta.Inchina-te lui Dumnezeu!"Prin urmare,concluzioneaza vorbitoarea,daca Ingerul i-a zis acestea,lui Ioan ,inseamna ca oamenii sint intr-o grava eroare cind se inclina in fata preotului si-i mai saruta si mina."Ortodocsii astia ,habar n-au pe ce lume traiesc!",conchide femeia,cu obida.
Dupa limbajul folosit de catre femeie,si dupa inca ,alte citeva fraze rostite ,tot cu obida,mi-am dat seama ca apartinea unui anumit cult religios.Ca studiase ,ba chiar aprofundase,Biblia.Spre deosebire de ortodocsi,la protestanti-si nu numai- ,se pune accent pe studierea si aprofundarea Bibliei,interactiv,si un ortodox,cu greu face fata ,la teorie,unuia dintre ei,cu care ar incerca un dialog.Ei au,totdeauna,la indemina un pasaj biblic,pe care ti-l pun ,instant,pe tava si ti-l argumeanteaza cu atita tarie si inversunare ca ,daca nu esti mai tare de inger,ai ramas fara replica.
N-am ce face si ma bag in vorba,desi nu am mania contrazicerii.Ii spun femeii ca noi,oamenii-indiferent carui cult religios aprtinem-,sintem cu structuri diferite,inteligente diferite .Ca inteligenta presupune mult mai mult decit studierea unei carti,fie ea, chiar,si Biblia,sau interpretarea acesteia superficial.Ca ,in fond ,cei care au citit sau au rasfoit,macar o data,Biblia,ar trebui sa stie ca preotii sint urmasii apostolilor.Apostolii au primit Har,de la Iisus Hristos,prin punerea miinilor.Preotii(pacatosi sau nu-asta nu-i treaba noastra,ei insisi vor da socoteala pentru faptele lor,mai mult decit noi,mirenii-) sint ,asadar,urmasii apostolilor,si ,prin urmare,trebuie!!! sa ne purtam ,cu respect fata de ei.Pentru unii ,mai evalviosi,sarutatul miinii preotului,in Biserica Ortodoxa,este un semn de respect,pentru ca vad,in preot-la iesirea cu Sfintele Daruri,sau in alte imprejurari deosebite ,ca momentul Impartasaniei-,ca si cum L-ar vedea pe Iisus.Credinciosii ortodocsi si-L inchipuie,in acele momente,inaintea lor,pe Domnul Iisus.Si,evident,sint respectuosi.Asadar ,sa nu-i luam in ris pe cei care sint la masurile acestei evlavii! "Toate ni se vor ierta dar hula impotriva Duhului Sfint nu ni se va ierta!"
- Sa fim cu luare-aminte la ceea ce spunem si/sau facem!,ii zic femeii.
Stiu ,din experienta(si desi n-ar trebui s-o spun ,aici,am s-o fac,totusi-iertat sa-mi fie!-),ca sint si(doar) purtatori de haine preotesti,prin urmare "cuiere de haine" preotesti.Dar,oricit i-am vedea noi de "desfrinati",pe acestia,sa facem in asa fel,incit sa-i vedem cu alti ochi,sau sa-i vedem ca si cum nu i-am vedea,cum facea Sfintul Modest.In definitiv,noi,nu vedem in altii decit prin strucura noastra.Si,de multe ori,vedem ceea ce vrem sa vedem,prin structura noastra.Sintem negativisti,vom vedea negativ.Sint,si ei,preotii,inainte de a fi preoti,oameni.Omul e supus greselii.Noi,insa,sa ne cautam mintuirea si sa cautam iubirea de aproapele.Sa fim cu ingaduinta fata de neputintele celorlalti.Sa incercam sa devenim mai buni.Sa ajutam,la necaz,pe semenul nostru.Sa nu intoarcem la rau,cu rau.Sa incercam sa ne apropiem ,mai mult,de Dumnezeu,prin iubirea de aproapele nostru,si ducind o viata care sa ne recomande la Dumnezeu,prin faptele si credinta noastra. Sa punem in actiunile noaste,credinta-n Dumnezeu.Si,DA,sa fim cu evlavie fata de acesti urmasi ai Apostolilor si ai lui... Hristos! Nu cred ca pierdem ceva daca,din evlavie(daca o avem) sarutam patrafirul sau mina preotului,sau daca ne inclinam ,cu respect,in fata lui.Dimpotriva.
- Nu-i dispretuiti pe oamenii care fac asta!,ii zic femeii care facuse remarcile ,acelea rautaciose,la adresa acestor evlaviosi.Vad ca stiti Biblia ,pe dinafara ,dar ...unde va este iubirea de aproapele,acea iubire despre care se vorbeste pe tot parcursul Noului Testament?,o intreb.
- Tu faci ca ei?,ma intraba ,ironic femeia.Eu incerc sa gindesc si sa traiesc ca si Cristos,imi zice.M-as bucura daca ai face si tu la fel! Si ,nu rastalmacesc Scriptura,prin asta intelegind ca nu trebuie sa ma inchin unui Inger dara-mi-te unui om.Zice si ne intorce spatele ,oarecum satisfacuta ,ca ne daduse,noua,celor prezenti ,o lectie,"cu siguranta", biblica.Eu,insa,nu m-am lasat si am adaugat ca ma bucur sa constat ca,inca,multa lume ,este preocupata de studierea Bibliei ,asa cum a facut si/sau face ea(caci se vedea,din "discurs" ca facuse asta).Da,intr-adevar asa s-au petrecut lucrurile intre evanghelistul Ioan si Inger.Dar tot Biblia ne invata ca trebuie sa purtam respect preotilor. Nu-i nimic rau -cred eu- in a arata respectul nostru fata de preot,sarutind mina acestuia ,sau inclinindu-ne in fata lui.Asta nu inseamna,nicidecum, asa cum sustin unii-apartinatori ai unui anumit cult(a nu se intelege ca am ceva cu vreunul dintre sustinatorii altui cult religios.Nu.Categoric,nu.Eu,insami am un partener care apartine altui cult religios decit cel la care am aderat si sint botezata)-,ca aceasta evlavie ,s-ar datora ignorantei.Am vazut destui oameni cititi,inteligenti peste medie,sarutind din respect,mina preotului.Nu i-a micsorat ,cu nimic gestul.Dimpotriva.
Dumnezeu nu ne va judeca pentru faptul c-am purtat respect preotului,reprezentantul LUI,pe pamint,ca urmas al Apostolilor,insa,sintem siguri ca ne va judeca pentru mindria noastra. Ne va judeca pentru ca ,in loc sa fim smeriti ,cu vorba si cu fapta,sintem mindri. Mindri ca sintem(sau ne credem) frumosi sau destepti.Avuti.Ca avem talente(desi asta nu-i vreo vrednicie a noastra,ci Darul lui Dumnezeu,revarsat asupra noastra). Si cite si mai cite motive de a ne mindri.
Unii dintre noi ,ne mindrim cu religia noastra.Si luptam pentru suprematie,uitind un lucru ,si anume:"sub orice forma am adresa adoratia noastra STAPINULUI NOSTRU SUPREM-DUMNEZEU-,nu forma (cultul religios caruia apartinem,intr-un numar mai mare sau mai mic)este pricina ascultarii(sau neascultarii)!"
Asadar,zic eu,indiferent ce cult imbratisam ,sa fim cu luare-aminte la noi insine.Sa traim respectindu-ne unii pe altii,respectind opinia celui de linga noi.
-Sf.Ap.Pavel ne indeamna:"Traiti ca niste oameni liberi,fara sa faceti din libertatea aceasta o haina a rautatii!",ii zic femeii. Sa avem grija de sfintenia personala si de adevarata religie traita! Sa luam ,in viata ,Biblia ,drept calauza,fara a o interpreta ,asa cum ne taie capul.
Daca-i cerem lui Dumnezeu intelepciune,cu siguranta ,vom capata si pricepere,si vom sti ceea ce trebuie stiut.
Apostolul Petru spune:"Aduceti jertfe duhovnicesti,placute
lui Dumnezeu:credinta,dragostea,milostenia!" "Lepadati ,dar,orice fel de rautate,orice viclesug,orice fel de prefacatorie,de pizma si de cleveteala,ca sa fiti bineplacuti lui Dumnezeu!"
-Sa urmam ,asadar ,invatatura Bibliei,si sa nu-i dispretuim pe acesti evlaviosi(care saruta mina preotului si se inclina in fata lui)!,ii zic femeii.Si ,mai ales ,sa nu mai fim atit de mindri de noi insine!
-"Sa ne iubim unii pe altii!",ca acesta este Testamentul Mintuitorului Iisus.
Harul si Pacea sa ne fie inmultite,prin cunoasterea lui Dumnezeu!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!