poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1779 .



Banii
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [antoermy ]

2007-04-14  |     | 



Din bătrîni,circulă zicala: "banul e ochiul dracului".M-am tot întrebat:oare de ce,ochiul dracului?Eu,nu-l concep așa.Și argumentez:dacă ai bani și esti un om generos - în fond,s-au văzut destui oameni cu bani,generoși,nu-i cazul să exemplific acum-,adică te misti ,in sus,binefăcător,inseamnă că faci un lucru bun:posezi banii!;dacă ,în schimb,ai bani si cobori,prin lăcomie și/sau prin toate formele de manifestare a orgoliului,satisfacîndu-ti eul personal, prin orice formă de viciu,dar,mai ales prin pofta de stăpîn,atunci a avea bani, este o cale care te va duce ,sigur,în infern,căci banii:te posedă!In acest caz,da,banul este ochiul dracului.
În opinia mea,un om care vrea să fie, sau este, bogat,in bani-și in ceea ce se poate obtine cu ei- ,nu este,neapărat,și un păcătos sau un ticălos.M-am lămurit in privința aceasta.Nu vorbesc ,aici,desre infatuatii miliardari de carton,răsăriți ,dupa '89,ca ciupercile după ploaie.Să nu amestecăm lucrurile!Una e sa fii un "păduche flaușat",sau un latifundiar devenit,alta este sa fii un om bogat."Bogat nu-i tot una cu imbogațit".
Mai cred că banul nu este "ochiul dracului" pentru aceea că ,Dumnezeu l-a lăsat,si nu cred că a făcut asta spre pierderea omului,ci spre inălțarea lui.Că omul il folosește iresponsabil,e o alta problemă,ce ține de fiecare persoană ,în parte.Și nu-i "ochiul dracului" pentru simplul motiv că ,banul,ne-a fost lăsat ca,prin mijlocirea lui, să ne putem hrani,în primul rind.Apoi să ne implinim anumite nevoi.
Parintele arhimandrit Teofil Pârâian-de la Sîmbata de Sus-,spune desre bani:"să nu ai prea mulți, dar nici in lipsă să nu fii!" Subsciu la spusele părintelui Pârâian,căci ,da,banii ne sînt foarte necesari.Numai că aș avea un amendament,și anume: cu cît mai mulți ,cu atit mai bine! Dacă avîndu-i,urci pe scară,sau cobori,e numai alegerea ta.Nu te costă nimic să fii generos.Să faci, cu banii, lucruri bune,plăcute lui Dumnezeu.Cum zicea si dl.Țînțăreanu într-un interviu:"e atît de usor să fii generos cind ai bani!"
Da.Să fii generos!Insă,uneori nu-i destul.Mulți dintre noi,posesori de bani-unii ,chiar foarte mulți,„implacabil” de mulți(?!)- uităm că:„nu-i destul să faci fapte bune(milostenii),trebuie să te faci ,tu,bun!” Spun asta ,deși,convinsa sînt că ,nu oricine poate fi milostiv.Un om milostiv,trebuie (to have to-cum ar spune englezul)să fie ,negreșit,un om bun.Și avînd bani,trebuie să aspirăm la a depași condiția umană ,căzătoare, dobîndind condiția divină.
Tot din bătrini se știe că:"banul nu te scapa de sărăcia minții!" Aș zice că nici asta nu-i universal valabil.Am întîlnit destui bogați,in bani,dar și spiritual.Evident că,asta-i adevărata binecuvîntare de la Dumnezeu,dar mai trebuie să te străduiești și tu,să fii om,inainte de toate.
Nu cred că-i displace lui Dumnezeu un om bogat.Ci-I displace sărăcia spirituală.II displace răutatea.Necunoașterea."Să te nevoiești a-L cunoaște pe Dumnezeu ,așa incit,să-L reprezinți in caracterul tău!" Asta-i toată știința ,pina la urma.Bogat sau sărac,să nu uiti de Dumnezeu!Cel Care ți le-a dăruit pe toate cite le ai.Tu,omule,nu ești decît un administrator al acestora...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!