poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2116 .



TIMPUL
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [SFINXUL ]

2002-05-21  |     | 



Timpul inseamna batranete, tristete ,indiferenta. Exista un timp cronologic pe care il masuram cu ceasul. Acesta trebuie sa existe in chip necesar ,altfel n-am putea prinde autobuzul, pregati masa si toate celelalte. Dar mai exista inca un fel de timp pe care noi l-am acceptat. Spunem, de pilda : "Maine voi fi acolo, maine ma voi schimba, maine voi deveni..."; timpul acesta - maine, l-am creat psihologic. Dar psihologic vorbind, acest maine exista? E o chestiune pe care ne e frica s-o spunem la modul cel mai serios pentru ca de acest "maine" avem nevoie : "O sa-mi faca placere sa va intalnesc maine. Maine voi intelege, maine imi voi schimba viata, maine voi atinge iluminarea". Astfel "maine" a devenit cel mai important lucru din viata noastra. Ieri ai avut o experienta sexuala; toate placerile pe care le-ai gustat, toate framantarile tale de ieri ai vrea sa le gusti si maine, pentru cavrei sa repeti placerea. Puneti-va aceasta intrebare - in mod serios - "Maine exista?" maine este doar o inventie a gandirii sub forma de timp. Daca n-ar fi acest maine psihologic ce s-ar mai alege deviata de azi? E o adevarata revolutie, nu-i asa? Intreaga Dumneavoastra activitate se schimba radical, sunteti complet integrat acum, nu mai faceti nici un proiect plecand de la trecut, in prezent, catre viitor.
Asta inseamna ca traim si murim in fiecare zi.incercati sa traiti asa. Veti descoperi ce inseamna sa traiesti cu totul astazi. Oare nu-i asta iubirea? Doar nu spuneti : "am sa iubesc maine", nu-i asa? Iubiti sau nu iubiti. Iubirea nu cunoaste timpul; suferinta, da, caci suferinta e gandire ca si placerea. Trebuie deci sa descoperim prin noi insine ce este timpul, sa descoperim daca exista o stare de "ne-maine". Asta inseamna " a trai " - asta e viata vesnica, pentru ca vesnicia e dincolo de timp.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!