poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 5159 .



Trei mii patru sute douăș’cinci de pupici peltici
personale [ ]
La mulți ani, Doru! Colecţia: Texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Scaietina ]

2009-06-02  |     | 







Într-o dimineață scot la raport piticii șefi, flancul stâng și flancul drept.
- Permiteți să raportez piticii din stânga: au urechile tăiate, unghiile curate și scufiile apretate!
- Permiteți să raportez, piticii din dreapta: sunt cuminți, se spală pe dinți și ascultă de părinți!
- Bravo! Sclipuricii?
- Raportăm în cor: sclipuricii studiază cu spor de zor să devină licurici.
- Licuricii?
- Avem un licurici care a absolvit și s-a făcut pitici. Ceilalți treisute patruzecișinouă stau pe ouă, în curând vom avea treisute patruzeci și nouă de plicurici mici- mici.
- Hmm... Eu zic să numărați din nou. Între emisfere, pe coridor v-a rămas un cascador. Ce- o fi? Plicurici, sclipurici, licurici sau pitici?
- E prea ciufulici pentru un pitici, destul de prea înalt pentru celălalt, sclipurici- mușchetari cu ochelari n-avem, nu e avion deci, raportăm în cor, pare a fi un spion cu lornion.
- Vai, ce situație mai bine făceam insolație. Acum vor ști toți că am trei mii patru sute douăș’cinci de pitici peltici...
- Mă iertați, și șapte...
- E foarte clar, beți prea mult lapte! Poate a venit după idei.
- Raportăm în cor, niciuna n-a trecut în zbor deși noi ne străduim: aerisim, zugrăvim. A fost doar aia nițel răsuflată când ai pus muștar în salată.
- Șșșt... n-avem nevoie de propagandă tocmai acum că avem o iscoadă.
- Uf, nici mie nu-mi place salata dar de ce vorbiți în șoaptă, avem cumva o iscoadă?
- Nu încerca să ne induci în eroare suntem foarte atenți în apărare. Ai ieșit în plus la numărătoare.
- Hei! Nu se poate să nu vă amintiți, am jucat bambilici împreună o întreagă săptămână.
-Permiteți să raportez, piticii din dreapta l-au identificat imediat: e Zburătoru’, piticul cuminte a vrăjitorului Clujlandului, Doru.
- Permiteți să raportez, piticii din stânga și-au amintit, e Zburătoru’, piticul care n-a urcat în gondolă pentru că n-avea cupolă.
- Vai, ce situație mai bine făceam din nou insolație. Acum Doru va crede că l-am uitat ceea ce nu e adevărat. Dar spune-mi repede ce s-a întâmplat? Ai venit cu vreo furtună sau călare pe-o veste bună?
- Am prins o minifurtună la economic să nu depășesc sfertul academic dar cât ați vorbit de salată cred că deja am făcut-o lată. În mai puțin de trei ore Doru va fi un adolescent, absolvent cu accent.
- Sigur astăzi a fost ziua lui, a împlinit cinsprezece anișori. Eu cu piticii, sclipuricii, licuricii și priculicii l-am felicitat în cor cântându-i încetișor.
- Nu trebuia...
- Mi se pare mie sau ești cam obrăznicuț pentru un piticuț
- Uite, știi, Doru a hotărât, ca adolescent să fie mai circumspect. Vrea să-și pună piticuții într-o barcă cu motor și să îi trimită la ecuator sau poate mai departe, nu mai vrea să scrie lucruri demodate.
- E grav.
-Foarte grav. De aceea am venit până aici. Trebuie să-i spui câtă nevoie are de pitici. Trebuie să-i spui cum tu, o... hmm... zână destul de ... hmm...matură scoate treisutepatruzeciși nouă de pitici pe săptămână.
- Știu și eu? Poate că el are dreptate, poate circuitele mele sunt nițel demodate...
- Fără pitici nu se poate. Fiecare piticuț aduce o culoare, un zâmbet, o poveste depinde de-întâmplare.
- Vai, ce situație, mai bine făceam de trei ori insolație. Foarte bine, n-am încotro , luînd întregul în considerație o să fac această demonstrație. Scot povestea la tarabă, asta nu e o șagă!
- Și eu?
- Pe tine, te trimit cu furtuna de afară la clasa VIP să ajungi astă-seară. Îi dai Dorului trei mii patru sute douăș’cinci de pupici peltici plus unul mai mare de la o zână mereu datoare.
- Mă iertați. Și șapte...
- V-am spus eu, beți prea mult lapte!


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!