poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2811 .



O explicație agățată domnului Șora
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2006-04-26  |     | 



"Never explain
Never complain"

Poate că s-a întrebat cineva ce am eu, Eugen Gălățeanu cu dl.Șora, acea personalitate proeminentă a...a cuiva (dar ce operă are dl.Șora ?), oricum. Răspunsul este foarte simplu. Nu am nimic în principiu- dacă dl.Șora n-ar fi făcut un rău imens acestei țări. Un rău imens ? Da, dl.Șora a ucis cu "grație" de hipopotam învățământul românesc. Când ? Păi, la un moment dat, cam prin 1990 dl.Șora a fost făcut ministru al învățământului. Nefericită numire. În primul rând, dl.Șora- atâta cât avea domnia sa calități respectabile (cine e dl.Șora ?) habar nu avea de învățământ. Dl.Șora- personalitate prespălată a societății civile românești (cine e dl.Șora ?) nu avea nimic în general cu cultura- dar dl.Șora a avut un prieten puternic în dl.Roman-care a apreciat toți ciudații (cine e dl.Șora ????) și l-a făcut ministru. În această calitate dl.Șora a devenit dl.Vișinski a perioadei post-revoluționare. Jalnicele tribunale ale studenților au dat afară personalități ale învățământului românesc (profesorii exigenți) păstrând ciurucuri (și îmi vine în minte doar dna.Julieta Florea-politehniștii știu).Dl.Șora a introdus un anarhism de prost gust- caracterizat prin desființarea uniformelor (ciudat, în Anglia și Franța se poartă- și mai în toate statele europene) și moartea unei minime discipline școlare. Dl.Șora a distrus- și n-a clădit nimic. De aceea dl.Șora poate binemerita de la patrie.Este exemplul perfect de om promovat doar pentru că a fost dizident- fără merite, fără absolut nimic care să-l fi îndreptățit la postul de ministru. Doina Cornea ar fi avut de n ori mai mult drept de a deveni ministrul Învățământului. N-a fost să fie. Peste ani, atunci când elevii aruncă în profesor cu cocoloașe și scriu prostii la bacalaureat se gândesc fericiți la dl.Șora.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!