poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2953 .



Amintirea copilăriei mele...
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Mariamaria ]

2008-03-28  |     | 



Ce gust are pentru tine amintirea copilăriei, cititorule? Și ce simți când te gândești la copilul cu ochii mari și mirați de lume, care-ai fost?
Pentru mine copilăria are gustul cojilor de pâine proaspătă coaptă pe vatra țărănescă a bunicii, în diminețile vacanțelor de vară…
Mirosul cu aburi îngerești mă întâmpina când, cu pletele încâlcite de visele nedeslușite încă, ieșeam în curtea unde bunica nu termina niciodată treburile. În acel timp al zilei, mirosul pâinii se lupta pentru întâietate cu miresmele florilor din fața casei și ale fructelor ce începeau să dea în pârg… Când tăia pâinea, bunica făcea mai întâi o cruce mare pe coaja înnegrită de cenușă, și avea grijă să nu risipească nicio firimitură din ”trupul Domnului nostru”.
Și pentru că ea nu mai putea mesteca decât miezul acestui trup, întrucât și trupul ei ajunsese de-acum aproape de sfințenia îngerilor, coaja era adunată cu grijă de pe masă și urma s-o aflu în momentele în care aveam cel mai mult nevoie de ea…
Mergeam cu bunica pe luncă. În ceasurile de colindat, setea mi-o stingeam cu apa limpede și curată din izvoarele ascunse bine, dar cunoscute la fel de bine de bunica. Iar foamea ce-mi rodea stomacul răzvrătit de atâtea fructe amestecate, mi-o astâmpăram cu acele coji de pâine pe care bunica le culesese cu sfințenie de pe masă. Le scotea din sân și mi le întindea…
De aceea îți spun, cititorule… amintirea copilăriei mele are gustul cojilor de pâine proaspătă… coji de pâine din sânul bunicii…

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!