poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 614 .



Ignoranta
personale [ Gânduri ]
Ignoranta

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Morpheul ]

2007-10-13  |     | 



Ma intreb, oare ce este mai bine? Sa nu stii nimic, avand ca motto: "fericiti cei saraci cu duhul" sau adevarul? Ignoranta iti da un oarecare confort. Iti spune ca totul e bine. Ca lucrurile pe care le vezi in fiecare zi sunt puncte de reper. Mergi inainte facandu-ti un castel din carti de joc. Un echilibru fragil, dar care iti da incredere sa mergi mai departe. O liniste, un calm aparent care iti permite sa traiesti in lumea ta. De cate ori nu ni s-a intamplat? Pare ca nimic nu iti poate tulbura echilibrul. Un castel din carti de joc, e doar un castel din carti de joc. Viata e cumva altfel. O pala de vant, o miscare brusca a mesei, si intreg echilibrul se strica. Unii dintre noi suntem artisti la a apara edificiul. Am cunoscut persoane carora le-a reusit intreaga viata. E drept, cu eforturi destul de mari, dar a meritat. Au trait asa cum si-au dorit. Cum au crezut ca e bine. Cand incepi sa cauti adevarul pornesti de la zero. Cartile de joc sunt in pachet. Sunt ordonate frumos in cutie. Adevarul nu are legatura cu ele. Si desi chiar adevarul este o joaca, parca regulile nu mai sunt atat de simple. Iti trebuie oarece indemanare. Stii... e ca un mare tablou din piese de domino. O miscare gresita si se duc toate la vale. O neatentie si munca va trebui reluata de la inceput. Da, poti face cateva "pauze" de siguranta. Acolo unde cade o piesa fara sa o atinga pe urmatoarea. Asa ar fi de preferat. O munca de Sisif pe ritmuri moderne. Ce e fain, ca dupa ce ai reusit sa asezi toate piesele, desenul iti este descoperit privirii abia cand toate piesele sunt jos. Muncesti atata timp sa asezi piesele, nestiind daca ceea ce ai sa afli este rai sau iad. Si mai adaugi o piesa. Cel mai frumos moment este cel in care, dupa un asemenea efort, iti vezi piesele ducandu-se la vale una dupa alta. Continuu. Nici o ezitare. Cu viteza din ce in ce mai mare. Se vede o parte din desen, inca una..... A cazut ultima piesa. Rai? Iad? Nu exista. Exista doar viata. Poate ne convine, poate nu. Unii suntem mai norocosi, iar altii mai putin. Dar stii? De fapt imaginea nu are importanta. Ci faptul ca de acum inainte nu mai trebuie sa pazesti nimic. Ai tot timpul din lume doar pentru tine. Esti LIBER. Pentru ca nu mai este nevoie sa pazesti castelul de fiece adiere de vant sau miscare de masa...
Niciodata nu miza pe adevarul absolut. Adevar absolut nu exista!!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!