poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2280 .



Comentariu si raspuns
personale [ ]
Comentarii de pe acest site

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Aneska ]

2007-09-13  |     | 



[textul este lung, de aceea nu l-am postat. comentariile conteaza si astept comentariile dumneavoastra]

= Si daca acesta este doar inceputul, care este sfarsitul?

Drage mea Oana, cum adica “Arunc oricui speranțe dar nimic nu mă vede fiindcă sunt orbiți de nimicul de mine”, oamenii sunt orbiti de nimicuri. Ce vrei sa spui cu “nimicul de mine”? Am impreia ca te lasi zdrobita de cuvinte… de nimicuri.
Intr-adevar, exista un Paradis, dar numai daca chiar crezi in el, ori ca ii pe pamant, ori dupa ce ne stingem.
Viata cuprinde moment frumoase dar si rele si nu poti spune ca viata este cruda doar pentru ca nu iti ofera decat nimicuri. Gandestete ca acele “nimicuri” pentru unii inseamna toata viata….
Nimic nu este perfect, dar stii ce suntem noi? NOI suntem niste nimicuri! Noi suntem nimicurile care completeaza viata, noi suntem cei ce o distrug si tot noi suntem cei ce facem sa fie bine in final… sau nu. Poti spune ca o atingere pe buze nu a insemnat nimic? Cu toate ca este un nimic totusi inseamna ceva, indifferent de moment!
Speranta este cea care te omoara, pe dinauntru, iti macina sufletul in milioane de bucatele. Spune-mi, mint spunand aceste cuvinte? Dragostea este pura, dar numai daca o gasesti, caci nu poti iubi un om a carui inima tanjeste dupa gura alteia. Cu totii suntem perfecti in inima noastra, dar nu si a altora. Cu totii suntem niste nimicuri pentru altii, dar nu si pentru noi insine.
Aceste cuvinte am vrut sa le scriu in cartea care intentionam sa o termin…. N-a fost sa fie. Dar iti spun ti-e lucrul acesta.
Ce ai vrut sa spui cu: “Ce-i viața? O durere continuă a unui suflet care plânge încontinuu fiindcă nu-i rezervă viitorul nimic bun, doar mult, mult, mult rău.” ? Consideri ca viata este de vina ca nu iti bate la usa cu ceva mai bun inafara de o speranta? Toata lumea cere de la viata, dar foarte multi nu fac nimic sa obtina ceea ce isi doresc. Multi lupta pentru ceea ce ii este mai drag, indiferent daca lupta un an sau o viata intreaga. Altii stau in genunchi si se roaga la Dumnezeu ore in sir ca la mila saracului, altii nici atat. Si totusi cine castiga in viata? Cel ce lupta si nu cere imprumut, cel ce cere fara sa faca nimic sau cel ce nu face nimic? Iti spun ca cel ce lupta va obtine in viata.
Iti spun ca Dumnezeu a creat lumea si a lasat-o sa putrezeasca. Acum cateva zile s-a stins din viata iubitul celei ce o uram din suflet. O fi vina mea sau a Bunului Domn care a lasat ca trei suflete sa fie strivite de pereti de fier? E ciudat sentimentul, odata inima ta arde de ura, iar mai tarziu plange de mila. Inima mea plange de mila suferintei ei, dar totusi o urasc…. Presupun ca tot viata este de vina? Tot viata este de vina ca iubitul persoanei pe care o urasc din toata inima mea a pierit, si totodata cu el, inima I s-a sfasiat? Fiecare om si-o face cu mana lui. Noi suntem nimicuri si la propriu si la figurat. Noi nu suntem 70% apa, ci 90% nimic. Sper ca ai inteles ce am vrut sa spun in legatura cu acest comentariu.
Bafta in continuare, Andreea.
Andreea Popovici [07.Dec.06 04:00]
-------------------------------------------------------------------------

= =)) sorry de intarziere dar deabia azi am vazut... si scuze de deranj :P

Las-o balta! sunt doar cuvinte... si eu nu mai cred in cuvinte de mult, iar textul e doar inceputul, restul e la mine :P. Deci daca te apuci acum sa comentezi fiecare paragrag nu ajungi niciunde dar daca ai citi tot, ceea ce nu se va intampla niciodata, vei intelege mai bine. In orice text(mare/mic) se incepe ambiguu, enigmatic iar la final sunt adevaratele "ganduri" , concluzii sau nah diferite pareri decat cele de inceput. Dar se vede ca nu prea citesti romane. Oricum nu are rost sa-ti explic eu tie ca si-asa nu ma asculti si poate bine faci. Si iti mai spun ceva: nu cel care lupta obtine totul ar trebui sa te mai gandesti mai profund la asta si ai sa vezi ca am dreptate. de ex. Ai putea sa stai departe de marius?... deaici poti gasi toate raspunsurile la intrebarile pe care mi le-ai pus.
Balc Oana Nicoleta [08.Dec.06 16:02]
-------------------------------------------------------------------------

= imi cer scuze si eu pentru intarzierea mea :) si nu e nici un deranj :P

Oana, stiu ca cel ce lupta obine, din proprie experienta si iti dau dreptate la ce mi-ai spus candva... de mult.
Si totusi, de aceea exista "commenturi", ca scrierile tale sa fie comentate, asa cum am comentat eseul tau. Am citit de doua ori eseul tau ca sa il comentez.
Stiu ca prietenia noastra de 10 ani a luat sfarsit, dar asta nu e motiv pentru critici copilaresti cum ai spus tu "dar se vede ca nu prea citesti romane", totusi se poate colabora "profesional" sa zic asa. De citit citesc, dar in orice caz ceva diferit. Daca esti curioasa, dar nu cred ca ai fi, iti recomand, asa de curiozitate, un Milan Kudera.
Mai nou imi petrec veacu scriind propriul meu roman, dupa care ma apuc de urmatorul... va fi o surpriza pentru toata lumea, de aceea tin totul pentru mine.
Dar am si eu o intrebare, daca nu te superi, de ce ai sters restul poeziilor? Doar pentru ca erau la atelier?
Sper ca nu te-am stresat prea tare, iti urez succes in continuare in ceea ce faci. Si sper ca intr-o zi poate vei vrea sa colaborezi intr-un proiect, care se va pune in miscare in viitorul apropiat. Numai bine iti doresc.
Andreea Popovici [08.Dec.06 23:01]
-------------------------------------------------------------------------

= Completare

Scuza-ma dar am uitat sa spun ceva. In legatura cu ce ai spus tu, am o mica nedumerire. Daca, dupa cum spui tu ca " sunt doar cuvinte... si eu nu mai cred in cuvinte de mult, iar textul e doar inceputul, restul e la mine" de ce le scrii? Cu toate ca nu postezi pe acest site, stiu ca scrii foarte mult. Deci daca nu mai crezi in cuvinte, de ce continui sa le mai scrii?
Motto-ul meu "Acta Non Verba!" in romana inseamna "Fapte nu vorbe!" dar pentu mine conteaza vorbele, cuvant cu cuvant. Ce te-a indemnat sa gandesti asa?
Sunt totusi foarte curioasa de raspunul tau, care va fi? Vei lua cuvintele mele drept "jigniri" - nu am intentia aceasta, sau ai de gand sa accepti criticile, comentariile, vorbele cum ai vrea tu sa le spui.
Cu respect.
Andreea Popovici [09.Dec.06 05:00]
-------------------------------------------------------------------------

OffTOPIC
= distractie placuta in continuare :P

Ca sa scap de ele... de plictiseala, nush nici io :P dar ma face sa ma simt mai bine. Am spus ca nu prea citesti romane pentru ca nu prea ai inteles textul pe care l-am scris deasupra si nu a fost nici un comentariu copilaresc ci poate profesional ( :p). Si iti mai spun ceva, dak ceva se vrea terminat se termina... poate pare terminat dar ptr mine nik nu e terminat sa ti minte! Iar poeziile le-am sters ca sa le refac asa incet si sa le repostez... dupa cum se face. Iar fiecare face ce vrea fie sa le lase pe site pana le reface, fie le sterge si le posteaza din nou refacute iar eu am ales si se vede. eu cred ca e mai bine asa, e mai k:P. Fara suparare dar eu nu-mi doresc respectul tau deci tine-l pentru tine te rog. Ms de comentarii, ma fac fericita ca mai imi citeste cineva la care nu ma asteptam scrierile:P.

Balc Oana Nicoleta [09.Dec.06 04:01]
-------------------------------------------------------------------------

OffTOPIC
= cat orgoliu varsat anapoda :))

profesional? eu cred ca glimesti :)) daca nu din "copilarii" atunci din aroganta? iti dau un sfat, las-o mai moale cu incapatanarile tale infantile si cresti mai putin. nu zic de rautate, dar asta e adevarul. modul cum raspunzi la comentarile mele, de-a dreptul prostesc, zic eu. si inca ceva, din scrierea ta fiecare intelege ce vrea si interpreteaza in felul lui. daca nu am inteles nimic, pentru ca dupa cum spui tu "nu prea citesc romane" atunci spune-mi tu ce ar trebui sa inteleg eu din textul tau. si daca ma iei cu faze de genu "nu are rost sa iti explic tie, ca oricum nu ai intelege" dovedesti ca esti de-a dreptul infantila. fa-ma atunci sa inteleg textul tau. arata tuturor putina "diplomatie".
ah, sa iti dau inca un sfat, nu critica oamenii dupa cum arata si dupa cum gandesc si intr-un final accepta criticile, caci intr-o zi nu le vei putea face fata. si nu ma lua pe mine ca nu citesc romane. probabil ca romanele pe care le citesti tu nu sunt pe gustul meu, sau probabil ma dezgusta. interesele mele nu se compara cu ale tale si invers.
Andreea Popovici [09.Dec.06 04:01]
-------------------------------------------------------------------------

OffTOPIC
= intelegi doar ce vrei tu si pierzi teritoriu...=))

eu nu am spus ca nu le accept, nu vezi ca le si raspund:p oricum nu mai are nici un rost sa iti explic tie ca oricum esti batuta in cap :p scuze dak te deranjeaza ce ti-am spus dar intelegi ce vrei.. oricum nu ma intereseaza nici ce spui si nici ce incerci sa faci ca nu iti reuseste nici cum. dak nu-ti place modul meu de a raspunde atunci te rog nu mai imi scrie. sau vrei sa afli ce mai fac? exista mess:P si vb ce vrei tu...iar in primul rand eu nu explic nimanui ceva care nu se vrea inteles. si app ramai degustata de gandirea aia proasta care o ai (sa nu fiu rea si sa zic ce nu vreau aici) ca altfel nu am cum sa spun. scuze dar se pare ca nici ce iti scriu la comentarii nu prea intelegi. Treaba ta... cuvintele astea iti cam ajung la cap asa ca ai grija uneori ce vorbesti ca nu-si au rostul, iar pe mine nu ma mai misca nici unul spus din partea ta..iar singura care pierde si o sa piarda mereu spariu:p esti u:)) si infantile sunt comentarile tale. iar eu mereu o sa fiu incapatzanata pentru ca asta e firea mea iar tot ce mi-am dorit am si o sa am pentru ca lupt si voi lupta mereu, iar acum vreau sa intelegi un lucru ca nu au rost comentariile tale la adresa mea. poate cele la text da. te tzuc fata si veziti de treaba ta pana te rog frumos.
Balc Oana Nicoleta [09.Dec.06 04:01]
-------------------------------------------------------------------------

OffTOPIC
= Te bati cap in cap cu propriile tale cuvinte, ai putina grija =))

vezi ca te bati cap in cap cu propriile tale cuvinte. parca spuneai ca: "Si iti mai spun ceva: nu cel care lupta obtine totul ar trebui sa te mai gandesti mai profund la asta si ai sa vezi ca am dreptate." ai spus-o chiar tu in comentariul tau. eu n-am nimic de pierdut, caci nu am pariat pe nimic si nici nu am pus ceva in "joc". sincer nu am simtit niciodata sentimentul de pierdere sau gol. eu traiesc cu "me, myself and I" daca intelegi ce vreau sa zic :))
apropo de "gandirea aia a mea proasta pe care o am" sa stii ca m-a dus departe, foarte departe :P si o sa ma duca in continuare.
un om matur nu este incapatanat, ci incearca sa rezolve si sa dezbata problemele, nu sa se dea cu curu de pamant, sa se bosumfle si gata.
si cum adica nu imi inteleg propriile commmenturi? probabil tu nu ai inteles ce am vrut sa iti spun. te rog vorbeste pe termeni logici.
ai citit comentariul precedent ce ti-am scris cu atentie? oficial ai dovedit ca esti infantila, citez: " oricum nu mai are nici un rost sa iti explic tie ca oricum esti batuta in cap :p scuze dak te deranjeaza ce ti-am spus dar intelegi ce vrei.. oricum nu ma intereseaza nici ce spui si nici ce incerci sa faci ca nu iti reuseste nici cum." adevaru e ca nu incerc sa ajung niciunde si nici nu incerc sa fac ceva, n-am nici o intentie. cel putin nu la adresa ta >:))
Andreea Popovici [09.Dec.06 06:00]

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!