poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1722 .



Gâlceava fantomelor
personale [ ]
23 august 1944

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ady Sarpe ]

2007-08-24  |     | 



Gâlceava fantomelor. Ca nație slabă avem frustrarea trecutului. Și parte pentru a ne justifica prezentul avem tendința de a ne modifica percepția istoriei, fie blamând-o, fie glorificând-o. Iar prea puțin, cum ar fi normal să ne-o reprezentăm așa cum a fost. Și tocmai prezentele rânduri sunt o dovadă. Care, sunt conștient, urmăresc o himeră. Să stabilească adevărul. Adevărul despre un fapt crucial al celui de-al doilea război mondial realizat de români: întoarcerea armelor din 23 august ’44. Un gest măreț al curajului românesc – după ideologia oficială comunistă, timp de aproape o jumătate de secol. O trădare – specifică înclinației noastre duplicitare, părere actuală. Și cu care sunt și eu de-acord. Însă cu o observație. Cine a trădat primul? Noi sau nemții? Noi în ’44, când ne-am dat cu rușii, care aproape ne cuceriseră sau germanii în ’40, când ne-au vândut atât rușilor cât și ungurilor, deși le eram aliați?! Blestematul Tratat Molotov - Ribentrop ale cărui consecințe există și astăzi și parșivul Tratat de la Viena în urma căruia mulți români au suferit – i-au implicat din plin împotriva noastră pe nemți, deși noi le acordam de ani buni sprijin, în principal economic.
Ca unul care este convins de dreptatea istorică a celui puternic sunt de-acord cu poziția germană care ne condamnă că am trădat și atâta timp cât suntem așa cum suntem, o și merităm. Dar fie și ca o luptă cu mori de vânt nu pot să mă abțin să nu denunț ceea ce consider eu că ar fi trădarea lor, cea care a precedat-o pe a noastră. Și poate că o astfel de opinie poate fi o dovadă că totuși noi românii nu suntem definitiv învinși și că merităm să avem o speranță într-un viitor mai bun și pentru noi. Dacă avem puterea să privim trecutul așa cum a fost și mai ales, dacă putem să trecem peste el, reținându-i doar învățăturile fără resentimente și complexe de inferioritate, dacă trecem peste gâlceava fantomelor atunci avem dreptul la speranță.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!