poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2422 .



Amintiri I
personale [ Jurnal ]
-ale unui șahist amator-

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mitru palos ]

2007-07-22  |     | 



Prin anii 59-60 eram la Lugoj la o scoală tehnică. Erau două clase cu vre-o 20 elevi fiecare, din care jumătate fete. Băieții, am avut echipe de fotbal, handbal, volei, baschet (eram aceiași în toate echipele) și participam la jocurile ce aveau loc în oraș. Aveau loc și spartacheade la care participam și individual. La una din ele am ajuns în semifinală la șah și am pierdut la cel care a luat locul I. Am început să joc șah prin corespondență și așa am urmărit literatura șahistă a vremii, am învățat deschideri, finaluri, dezlegam probleme. Vara mă întâlneam cu Petrică Ardelean care stătea la Timișoara cu părinții dar avea bunicii într-un sat cu mine și în vacanță venea la ei. Jucam și analizam împreună tot felul de variante. Era un copil formidabil de deștept, scria poezii, fabule,la 17 ani era c. maestru la șah, era portar la fotbal la Stiința Timișoara dar când a intrat la facultate părinții i-au interzis activitățile sportive. A fost un student eminent și inginer la fel. Cu Petrică jucam șah orb, uneori și când dansam pe la baluri,ne apropiam perechile când transmiteam mutarile.
Din 61 când am ajuns student îmi reprezentam facultatea la campionatele studențești, m-a chemat Alexandru Gunsberger la Știința dar am refuzat ca un copil prostuț, ei asigurau doar masa iar eu avâd bursă nu aveam nevoie. Prostii din astea fac mulți tineri care apoi le regretă dar nu mai pot îndrepta nimic. În Timișoara care a fost și este unul din cele mai mari centre șahiste ale țării, era atunci un campionat la care participau 111 echipe! Eu jucam pe4ntru cinematografie și aveam asigurat un loc gratuit la loja centrală la toate filmele.
În rest, jucam partide demonstrative fără damă sau altă piesă și multe partide oarbe la care puteu să joace cât mai mulți adversari deodată. Cu cât erau mai mulți cu atât îmi era mai ușor. Mă mai prindeau jucători clasificați care jucau pe bani dar după ce deveneau victime nu mă mai căutau.
Era o perioadă de studenție în care tot ce zboară se mâncă, în care jucam mai mult pocher decât șah, pierdeam nopți întregi câștigând, apoi alte nopți cheltind banii cu colegii de cameră. Și acum cred că un bun șahist trebuie să fie și un bun jucător de cărți. Exemple sunt Alehin,Fischer, Șubă...

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!