poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2835 .



Model de vise interpretate
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Yvory ]

2005-12-15  |     | 



Vis 1

Familia a cumparat doua apartamente in Constanta cu toate ca eu nu prea eram de acord. Cand am fost sa le vedem, un individ care se ascundea dupa o usa ne-a furat gentile. Ne-am intors in Bucuresti si am vrut sa ies cu un prieten de pe net la film. Familia (care pierduse bani din tranzactia caselor) imi cumparase doua bilete la Mall la 101 Dalmatieni. Inca dormeam, acest prieten a dat buzna in casa si m-a trezit din somn. Am ajuns la cinematograf dar n-am mai intrat desi il convinsesem pana la urma. M-am intors singura acasa si pe computer mi-a aparut un mesaj de la Mall in care ma intrebau de ce n-am folosit biletele, de ce n-am vazut filmul si care e culoarea mea preferata. Aveam multe acuarele si vroiam sa pictez culoarea – verde marin (verde + albastru), dar nu reuseam.

Interpretare:

1 Familia a cumparat doua apartamente in Constanta cu toate ca eu nu prea eram de acord.
· De ce tocmai apartamente si nu altceva: se vorbea de ceva vreme in familie despre niste astfel de investitii.
· In perioada in care a avut visul, ii placea de cineva care era din Constanta.
· Familia cumpara apartamentele acolo tocami pentru a arata ca este de accord cu o relatie intre ei, dar ea este nesigura si nehotarata, tocmai de aceea i se par jafuri.

2 Cand am fost sa le vedem, un individ care se ascundea dupa o usa ne-a furat gentile.
· Cu o zi inainte venise un instalator sa repare ceva iar ea a luat gentile si le-a dus in alta camera de teama ca el sa nu scotoceasca prin ele.

3 Ne-am intors in Bucuresti si am vrut sa ies cu un prieten de pe net la film.

· Incearca o substitutie intre persoana din Constanta si tipul de pe net, care e bucurestean. (Pleaca din Constanta si revine in Bucuresti)

4 Familia (care pierduse bani din tranzactia caselor) imi cumparase doua bilete la Mall la 101 Dalmatieni.
· Faptul ca se pierd banii investiti in Constanta, este din cauza ca isi doreste ca familia sa nu aiba dreptate in privinta lui.
· Pe de alta parte primeste de la rude bilete la film, deci iar ii aproba alegerea de a iesi cu acest al doilea individ.

5 Am ajuns la cinematograf dar n-am mai intrat desi il convinsesem pana la urma.

· Iar o rasturnare de situatie: daca la inceput nu i se pareau bune apartamentele, acum e incantata de biletele la film, dar el nu e. el considera desenele pentru copii, o considera pe ea un copil ceea ce duce la inevitabila despartire.
· Din nou gaseste familia vinovata nedorind sa recunoasca de fapt ca nu ii place acest tip.
· O intalnire esuata se suprapune peste partea aceasta de vis, in care tot asa trebuia sa mearga cu cineva la un film, rezulta o suprapunere intre aceste doua persoane (amandoi de pe net, amandoi cu Logan, cu amandoi trebuie sa mearga la film), in concluzie nu ii considera potriviti pentru ea.

6 Culoarea preferata

· Se vorbea in familie de posibilitatea de a-i cumpara un Logan, discutand printer altele si de culoarea masinii.
· Din 4 motive nu-i iese culoarea in vis:
Ei nu ii plac Loganurile
Nu vrea nimic sa ii aminteasca de acesti doi tipi
Nu vrea nimic din ceea ce ei considera ca e bun
Familia prefera sa investeasca in altceva decat o masina
Dorinta visatoarei este de a fi pe placul familiei chiar daca asta inseamna ca trebuie sa renunte la ideea de a avea o masina prea curand.





Vis 2

M-am indragostit de un tip care repara o debara la tara. Am stat acolo toata vara. La inceput nu l-am bagat in seama desi se uita insistent la mine. Insa la sfarsit, dupa ce a terminat, m-am dus la el, am intrat in debaraua ce avea placi de lemn pe jos si am inceput sa ne sarutam nebuneste pana ce s-a daramat constructia si a trebuit s-o repare din nou. Mi-a parut rau ca s-a dărâmat totul. Abia cand m-am trezit fata in fata cu el si nu mai eram la distanta, mi-am dat seama cat ma atrage si atunci l-am sarutat.


Interpretare:

E posibil ca visatoarea sa se fi indragostit de acest om si ca profesia lui sa nu mai conteze? Presupun ca in vis nu exista morala sau profesie. Putea sa fie oricine, e vorba de atractie. Visul spune: Iti doresti pe cineva, fie ca repara sau nu debarale, nu conteaza.
Dar hai sa privim si altfel. Visul spune: Conteaza omul si nu profesia. L-a sarutat pasional de la prima intalnire pentru ca asa este ea, mereu la prima, niciodata la a doua. Aici se imbina perfect binele cu raul, moralul cu imoralul. Cu o zi inainte ii spuneam ca trebuie sa o ia prin surprindere, sa se indragosteasca, dar daca nu merge si o dau in bara, inseamna ca isi face prea multe planuri si astepta sau cere de la ei prea mult din prima. Ei se sperie si dispar precum au aparut.
Acum visul spune: daca nu incetezi cu asta, in curand, ultimul care te va mai putea surprinde, va fi cel care repara debarale pentru ca stii ca nu te-ai uita in veci la un astfel de om. Dar visul nu avertizeaza, visul exprima indeplinirea unei dorinte sau chiar ceea ce dorim. Ea a visat ca s-a lasat surprinsa si a iubit fara prejudecati sau bariere. Aceasta este dorinta, sa se indragosteasca.

Vis 3

Am visat ca eram cu totii in apartamentul in care m-am nascut si ne uitam pe geam din dormitorul mic. Norii se strangeau cu repeziciune, vantul batea foarte tare, totul se inrosea. Se apropia o furtuna apocaliptica. I-am spus mamei mele ca orice se va intampla, eu o iubesc. Apoi am vazut la televizor, pe Discovery, o reclama la un documentar despre un baietel ce fusese lasat nesupravegheat si se juca cu focul. Dintr-o data a inceput sa arda. Tipa si se chinuia sa-l stinga, dar in zadar. Eram ingrozita de neglijenta parintilor si nu intelegeam cum e posibil sa arate asa ceva la televizor.

Interpretare:

Un reportaj despre niste oameni (inclusiv copii) care au murit intr-un incendiu, trezeste in visatoare amintiri uitate din copilarie. Se juca in acea camera construind cazemate dupa care aprindea dedesubt lumanari. Da vina pe parinti pentru moartea copilului. Deci isi invinovateste rudele pentru ca i s-ar fi putut intampla acelasi lucru. De aici, probabil ca sa acopere aceasta invinovatire, ii spune mamei ei ca orice s-ar intampla, o iubeste.




Vis 4

Era la mare, undeva prin Noua Zeelanda. Statea pe plaja, cu o familie: tata, mama, 2 baieti cam de 10 ani, o fetita de 6 ani. Soarele tocmai apusese, dar nu era intuneric. Copii au intrat in apa sa se joace. In larg era furtuna, marea era involburata, curentii nu te lasau sa te mai ridici la suprafata. Fetita s-a innecat si desi baietii incercasera s-o salveze, nu au reusit. Mama ei era disperata, iar ea a vrut s-o ajute, s-a intors putin in trecut si a scos-o din apa, salvand-o. Fetita era de pe acum infestata cu ceva; scuipa acid, pielea incepuse sa se innegreasca, si crestea vazand cu ochii. Au plecat la hotel si au mancat in camera. Masa era lipita de perete. Tatal statea langa perete cu spatele spre geam, fata statea in fața lui, baietii in margine. Vorbise cu mama lor si stabilisera ca era mai bine sa se întoarca in trecut si sa lase fetita sa moara. Le era teama de ea. Tatal i-a dat un numar de telefon format din litere, iar ea a sunat in trecut si a vorbit cu mama copilei. I-a spus ce avea sa se intample si ca e mai bine sa lase fetita sa moara, totul e asa cum trebuie. Toate se intampla cu un scop. Tatal se consolase si incepuse sa vorbeasca urat fetitei, spunea ca oricum nu e buna de nimic si e o rasfățată. Fata nu o scapa din priviri. Apoi, cand si-a auzit tatal cum vorbeste, si-a intors incet privirea spre el si l-a scuipat in ochi cu acid. Incepuse sa urle ingrozitor. Fata crescuse mai mult, era mai neagra, ochii mai bulbucati. Nu era nimic uman in aspectul si comportamentul ei. S-a ridicat si a venit dupa ea, sa o omoare. A luat-o la fuga spre balcon reusind sa sara peste balustrada, plutind in afara si ferindu-se cu groaza de privirea fetei.



Intrebari ajutatoare:

· Care dintre aceste personaje este visatorul?
· Face sau nu face parte din familie?
· Ce e cu intoarcerea in timp?
· Ce e cu infestarea?
· Detaliile vi se par multe sau putine pentru un vis normal, si faptul ca isi aminteste totul atat de clar cand se trezeste?
· Numar de telefon format din litere?
· Fata isi ataca tatal pentru ca o jigneste dar de ce o ataca pe visatoare? (pt ca ea de fapt planuia crima; de ce? Pt ca ii era frica de ea si pt ca fiind din afara familiei, era singura care putea face o astfel de prpunere)
· Desi vrea s-o omoare pe visatoare, nu isi omoara tatal, doar il orbeste.


(Daca doreste cineva sa-si incerce talentele de interpretator, e invitatul meu.)

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!