poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1543 .



Odată, când s-a spart mușuroiul, eu visam!
personale [ Gânduri ]
m-am trezit?! m-am pus pe gânduri!...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [samanul ]

2005-11-26  |     | 



Lumea înnebunise de-a dreptul căci de-a stângul încă mai stăteam eu!
Undeva în adâncuri mă simțeam doar un proaspăt călător aruncat în trecut!...
Am început să scriu cu mâna dreaptă; mâna stângă-mi amorțise!...
Notam la-ntâmplare tot ce vedeam, tot ce auzeam!
Creionului i s-a rupt mina și într-un punct, din care hârtia a început să-și nască o pleoapă, m-am lăsat să cad și să pătrund ca o rază de Soare până dincolo...
Ehee! mușuroiul s-a spart!
Furnicile au pornit mânate de-o istorică poruncă...
Incercam să-mi fixez pe retină jocul!...
Conuri!... și acolo unde era multă lume, bastonașe!
ce de bastonașe!...
-Vai, ce mușcă furnicile astea! zise un moș fără barbă , care venise și el să asculte cântecele greierilor liberi.
-Fugi nene! fugi că vin cele negre! furnicile de cărbune!...
Am citit undeva...acestea omoară oameni! strigă mititica!
Și uite-așa! lumea înnebunise de-a dreptul căci de-a stângul încă mai stăteam eu!
Furnicile mele creșteau și creșteau! cele negre se-albăstreau, cele albastre se-nnegreau!
Și eu mă miceam și mă miceam!...
Atât de tare m-am micit, încât pleoapa născută-n albul imens al suprafeței hârtiei s-a închis peste mine sufocându-mă... tridimensional!...
Noroc cu nașul care m-a tras în sus, spre reala bătaie mecanică...
Uneori liniile ferate gem , ca naiba!
-Ne apropiem de Cluj?
-Mai avem puțin și dăm de Apahida! îmi răspunse.
Bilet aveți?
-Am! sigur că am!
-Auzi dom*le?!...bat minerii pe golanii ăia din București! De i-ar omorî pe toți!...
Lua-iar naiba, de golani și de legionari! ...vor să ne distrugă țara! N-am auzit! ...dar parcă am visat ceva!
L-am strigat cu glas tare... înfundat: Nenee!!
...vrând să-i înfrunt rânjetul de goangă dar el nu mă auzise!
Fugise! ca un bondar uriaș! să-și răspândească bâzăitul de la un capăt la altul, prin tot trenul, ca printr-o livadă cu vișine...
Mânca-l-ar furnicile mele albastre! nu și cele negre!
înghiți-l-ar celulele! ...știu eu care! ...(numai cele cu bastonașe!)
Mulți pui se vor naște sub știința din el! de aceea zboară trenurile atât de bine; nu-i de mirare!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!