poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1624 .



Aventura cunoasterii
personale [ ]
cugetari

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2005-10-24  |     | 



Din aruncările interioare în labirintul enigmatic al ființei lăuntrice , poetul naufragiază în pliurile sufletului.
Prin zilele elastice ce cuprind dimineți fantomatice se plimbă strigoii lumii – oameni făra gândire care plutesc la suprafața vieții fără să conștientizeze existența.
Viața înjunghiată mișelește de lama cuvintelor moarte , îngroapă logosul ucis de secundele pumnal înfipte în carnea poluată de aerul golului din tine.
Aventura în labirintul eului este proprie artiștilor și introvertiților , iar aceștia se reîntorc la suprafață îmbogățiți cu praful aurifer al cunoașterii de sine.
Golul din sine este umplut cu materia poeziei în cazul poeților , sau cu materia cunoașterii în cazul savanților.
Strigoii lumii – oameni care plutesc la suprafața vieții – nu au adâncimi interioare , sunt goi pe dinăuntru, spectre mișcându-se mecanic printre ceilalți oameni.
Aventura în miezul realității, ca o acțiune spre cunoaștere întreprinsă de oamenii inteligenți, capătă consistență prin încercarea de a explica imanența lucrurilor și a fenomenelor prin revelarea conexiunilor dintre ele cu ajutorul procesului gândirii raționale.
Aventura în transcendent se poate face doar de cei inițiați prin explorarea spațiilor esoterice într-o comuniune a spiritului cu misticul, printr-o meditație în care spiritul se eliberează de corp.
Supranaturalul este o realitate invizibilă suprapusă peste realitatea vieții laice și accesul la el se face prin experiența mistică.
Divinul este o sacralitate imanentă omului,care s-a pierdut prin păcat; de aceea aventura cunoașterii poate redescoperi divinul în om , separând sacrul (puritatea prin virtute, asceză) de profan (laicitatea vieții, pângărire de către vulg a idealurilor sfinte).




.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!