poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1952 .



Sec
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Seemis ]

2005-10-21  |     | 



Sec
de gheorghe Sârbu

Poetul Ion Stratan a fost găsit în apartamentul în care locuia, trecut la cele veșnice, cu lângă el un cuțit. Că s-a înjunghiat, că a fost înjunghiat …

Astăzi, 20 octombrie 2005, s-a anunțat oficial: poetul Ion Stratan s-a sinucis.

Prin târgul Ploieștiului umblă vorba despre poetul Ion Stratan că suferea de multă vreme, acut: odată pecuniar, a doua oară de marginalizare. Ion Stratan este al 2-lea poet care, în decurs de numai câțiva ani, moare în floarea vârstei ( … ) înaintea lui Ion Stratan, a murit poetul Costin Lupu. Costin Lupu a murit de foame, tot după opinia aceleiași urbe. Alt poet din municipiul Ploiești, care o duce de astăzi pe mâine, după cum vrea hazardul, este Ioan Nicolae Dragu; el poate fi văzut, câtu-i ziulica de mare, târându-se după un coșcogeamite căruțoi, burdușit cu bucăți de carton și alte părți de hârtie pentru ambalat mezeluri, ouă, pui … De un colț al ambarcațiunii care îl mai ține în viață pe poetul Ioan Nicolae Dragu, constant atârnă o pungă plastic, în ea cu un coltuc de pâine mucegăită și alte putregăite resturi de pateu de porc, care, feciorelnic, își cască rânjetul către nicăieri.

Tot astăzi, 20 octombrie 2005, dl Adrian Iorgulescu, ministrul Culturii și Cultelor, după ce a concluzionat: cultura română este mai săracă, anunță sec: Ion Stratan va fi înmormântat la cimitirul Bellu, București.

Ce crede Adrian Iorgulescu ( ?!? ) să nu fi existat în Instituțiile de Cultură ale Statului un post tesa și pentru Poetul Ion Stratan: de la Ministerul Culturii și Cultelor, Inspectoratul pentru cultură al județului Prahova, și până la Casa de Cultură a Municipiului Ploiești? Ion Stratan a lucrat până-n anul 1989 decembrie 22 - ani buni ca femeie de serviciu la biblioteca Nicolae Iorga, din muncipiul Ploiești … Pentru variație: de ce, dle Ministru, poetul Ion Stratan nu a fost angajat de data aceasta ca portar la Liceul Ind. 7 Ploiești, unde chiar subsemnatul a funcționat ca paznic între anii ‘91 – ‘92 ( ?!? ) nu ați mai fi fost acum obligat la deranjul pe care îl traversați, cu atâta cheltuială organizatorică și pecuniară …

Despre poetul Costin Lupu, cu excepția semnatarului acestor scheletice rânduri, ceilalți tac. Cumva, tac pentru a nu fi întrebați despre ce s-a întâmplat cu manuscrisele acestui poet, acestui dramaturg, acestui prozator? Dar cu manuscrisele poetului si prozatorului Virgil Bostănaru, ce s-a întâmplat? Dar cu manuscrisele poetului Gabriel Tanul?
Relații în cauză pot fi luate de la unii dintre membrii cenaclului Grupul de la Ploiești, condus de poetul Victor Sterom, membru al Uniunii Scriitorilor din România.
Precedentul există: Ham, Mac și Cucurigu, Victor Sterom.
Ceea ce rămâne de demonstrat …

A, da: mai trebuie să spun că scriitura lui Costin Lupu este purtătoare de timbru …




.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!