poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2418 .



Contesa de Ségur
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [lalu ]

2002-03-04  |     | 



twf rules:)
păcat că le ștergi, Ralu...





Azi am citit o poveste cu zane , n-am citit-o ca sa ma inspir , cum spunea un prieten de-al meu , am citit-o pentru ca mi-a picat in mana " Povesti cu Zane " de Contesa de Ségur, o carte pe care nu o mai vazusem de cand eram foarte mica si din care nu retinusem la vremea respectiva decat pozele , care trebuie sa recunosc , erau minunate .....
Acum cand am rasfoit cartea si am revazut toate pozele care pe mine ma incantasera sau ma ingrozisera cand eram mica , mi s-a facut dor de povesti , mi s-a facut dor de povestile cu zane . Am citit "Povestea Balaioarei , a Bunei Caprioare si a lui Pisoi-Frumos " , citind nu m-am putut abtzine sa nu fac comparatii ...cu ce credeti ? Comparam lumea fantastica a Balaioarei cu lumea mea ( observati ca nu am catalogat-o drept ' fantastica ' ) ..... Am descoperit acolo in universul in care Balaioara traia si se misca , o gramada de valori si de caracteristici care pe parcursul vremii au disparut aproape total din constructia de baza a oamenilor . Sigur ca inca mai vedem copii zglobii , sigur ca ii iubim ca si cand ar fi ai nostri si sigur ca nu le putem refuza nimic ...." Ne jucam? " .... " Ne jucam ...... daca vrei tu ..... :) ne jucam ! "
Si acuma brusc am realizat ca toti copiii nostri sunt din lumea zanelor .... dar lumea , societatea si avalansha informatiilor la care au acces ii indeparteaza de natura lor fantastica , de privirile senine si de scanteia care sta in sufletul lor .
Era frumoasa Balaioara .... si avea parul lung si blond si ochi albastri , era senina si inocenta si nu ar fi banuit pe nimeni de rau , poate exact de aia a fost atat de usor pentru regina cea rea sa manevreze un paj lacom spre a o indeparta pe Balaioara de casa sa si de tatal sau care o iubea foarte mult . Spre deosebire de virtutile care s-au pierdut pe drum , caracteristicile oamenilor rai si haini de pe vremea zanelor s-au accentuat si s-au dezvoltat sub alte forme si se regasesc in oamenii din jur mai mult sau mai putin mascate de viclenie si de disimulare . Norocul Balaioarei ca a dat peste Buna Caprioara si peste fiul acesteia , Pisoi-Frumos .... altruistii care s-au sacrificat pentru binele ei , ii mai gasim in lumea de azi ? ii gasim ...insingurati si tristi , pusi la zid de cei care se folosesc de ei cat de des pot .
Balaioara a fost pacalita din nou , nu a scapat de duhul rau .... Nici noi nu scapam de cei care fac delapidari sau care ne vand casa chiar sub nasul nostru si ne lasa in strada , nu scapam nici de cei care ne fac la buzunare in tramvai , desi ne-au mai facut si altii cu cateva ore mai devreme ...... Drept urmare, prietenii Balaioarei au disparut .... si ea si-a rugat moartea pentru ca neatentia ei si naivitatea pe care a manifestat-o in fata duhului rau au fost cauza disperitiei Caprioarei si a fiului ei .S-a cait luni in sir biata fata .... si mereu i se repeta " Curaj ! Curaj si nadejde copila mea " Credeti ca cineva in lumea asta este in stare sa manifeste asemenea proces de conshtiintza ? , este posibil ... insa eu una rar am vazut oameni care " se caiesc "cu-adevarat..... calitatea asta a disparut odata cu trecerea secolelor ..... acum se merge pe principiul junglei ... " ce daca au incasat-o aia ? asa le trebe , cel mai puternic supravietzuieshte , inseamna ca au fost ei prea slab pregatiti "zicem ' asta e ' si trecem mai departe , nu avem timp de pierdut cu parerile de rau .
Fetitza insa a fost izbavita de luni intregi de caintza , si-a regasit prietenii , de data asta in forma lor naturala, nu vrajita ... Zana cea Binevoitoare si fiul acesteia Printzul cel Desavarshit si a fost dusa inapoi la tatal sau ....
In final tinerii s-au casatorit si Balaioara a facut fetitze care semanau cu ea si baietzei care semanau cu printzul :) Azi nu mai vezi casatorii care sa finalizeze povesti complicate si iubiri durabile .... vezi ? , bine , vezi .... dar trebuie sa faci semn in calendar ! Acum se poarta casatoria la minut ...se poarta casatoria de convenientza sau casatoria deschisa , amantzii si sotzii sunt buni prieteni si se viziteaza de cate ori le permite timpul ...
Balaioara e citita tot mai rar ... si societatea noastra se individualizeaza tot mai tare , caracteristicile fetitzei sunt foarte rar intalnite , oamenii sensibili care le poseda sunt putini , in schimb eroii negativi , chiar si cei din povestile cu zane .... au evoluat in ucigashii si borfashii de azi , care te incoltzesc in scari de bloc neiluminate si care te taie pentru 5.000
De ce oare a ales lumea sa preia numai partea asta din vremea zanelor ? De ce bunatatea si seninatatea mai exista in forma pura numai in copiii nostri ?
Poate ar fi cazul sa mai privim in urma putin , catre timpul copilariei noastre ... si sa vedem fiecare ce n-a mers bine ... si unde ne-am schimbat ... Pana una alta eu va recomand sa cititi macar o poveste din "Povesti cu Zane " de Contesa de Ségur si sa vegheatzi scanteia din sufletele copiilor pentru ca acum depinde de ei sa aducem inapoi tot ce insemna Balaioara odata ...
Si-am incalecat pe-o sha .... si v-am spus povestea asa
Si-am incalecat pe-o capshuna si NU v-am spus o mare si gogonata minciuna ....

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!