poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 408 .



zile de primăvară 3
personale [ ]
ziua păpuşarilor

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ioanip ]

2022-04-22  |     | 



o zi din an a păpuşarilor? ce glumă amară! doar dacă e vorba de ziua stelară când zorii s-au trezit sub tâmpla lui Adam, zi în care trăim şi noi şi care, după vădite semne, lunecă în amurg spre întunericul greu, adânc şi definitiv al minţii umane...

şi Dumnezeu a zis: "să facem om după chipul nostru, după asemănarea noastră" şi au făcut păpuşile Adam şi Eva. pluralul "să facem" şi "al nostru" cartea sfântă ne spune că nu vine de la trinitatea Demiurgului...

şi Dumnezeu le-a spus păpuşilor dragi: " ale voastre-s toate, fiţi stăpâni şi domnitori în eternitate, numai pomul ce-l oprit nu vă fie parte, să nu ştiţi ce-i bun, ce-i rău, că veţi şti ce-i moarte" şi-a mers să facă nani...

invidios, gelos şi trufaş ucenicul văzând că i-a lăsat de capu lor şi-a zis: de ce n-aş fi eu păpuşarul? cum Adam lenevea întins pe spate sub un sicomar, cu ochii închişi de plăcerea picăturilor prelinse din smochinile coapte ce-i cădeau în gura-i căscată, iar Eva sprintenă, vioaie,zburda cu nurii la prea mare vedere prin rai, de colo colo gustând cu poftă câte-o poamă, pofticios, galant şi parşiv s-a dat cu gugu lugu, gugu lugu pe lângă ea până când a reuşit să o înveţe din bob în bob cum să mănânce mărul şi ca să-şi şteargă urmele infracţiunii i-a spus şă îl înveţe şi pe Adam. fecior, încrezător, prostuţ a acceptat şi pe nemestecate, lacom, l-a înghiţit de i-a rămas şi azi în gât...

deznodământul era de aşteptat. dezamăgit şi mâhnit la culme i-a sictirit şi blestemat pe ei şi pământul pe care i-a izgonit: "de vină nu-s eu. cu mâna voastră v-aţi făcut-o. meritaţi-vă soarta". l-a luat şi pe "dumnealui" de-o aripă şi-a dat cu el de pământ.se vede treaba că n-a crăpat că-l vedem prezent în mitul lui Cain şi Abel şi până azi în toţi "deştepţii" lumii...

stop cadru. mă munceşte o întrebare: oare nu cumva la izgonirea din rai Eva era un pic gravidă şi Cain şi Abel erau fraţi doar de pe mamă? cer iertare bunului Dumnezeu de-oi păcătui cu vorba în vinerea mare dar, privind la urmaşii lui Cain şi-ai lui Set văd o prea ciudată asemănare la nume: Enoh-Enos, Irad-Iared, Mehuiael-Mahalalael, Iabal- Iared, Metusael- Metusala, Lemah- Lameh... ceva aicea pute. părerea mea e că n-a existat nici un Set, că dacă privim şi la ce a urmat după potop şi până azi, cu vârf şi îndesat se-adevereşte faptul că suntem doar urmaşii lui Cain că prea suntem ai dracului...

oamenii sunt şi buni şi răi de la-nceput de lume. de la doi în sus până la capi de ţări şi imperii, mereu e unul mai cu moţ să se creadă buricul universului întreg. ăştea sunt păpuşarii. şi ei sunt buni şi răi. unii ajung martiri, alţii cuceritori, viteji, eroi, ce mai... istoria e plină de victime şi prădători...

război. la un stuchit departe de noi. fraticid,spaime,dureri,bejenii, sânge, ruine, muribunzi cu ochii spre cer: "Doamne de ce, de ce Doamne? de ce?..." cu IQ-ul meu de turmă mă-ntreb şi eu: carnagiul acesta nu putea fi evitat? Putin, Lezenski şi Baden. cei trei eroi ai tragediei ce se joacă pe scena Ucainei în flăcări. întreb ce sunt ei, păpuşari sau păpuşile ce joacă după un scenariu de groază a unor minţi dezaxate?...

doi ani de pandemie.cu doi ani înainte,se vorbea de o pandemie posibilă. tot de doi ani la nivel de UE guvernele se plângeau că plata pensiilor devine din ce în ce mai grea povară pe umeri. ca un făcut mama omida a avut dreptate. câinii stăpânilor au început să latre la unison cu sonorul la maxim: vaccinul, vaccinul... sictireli, restricţii, nu se mai murea decât de covit, se trăgea moartea cu mâinile de păr: doamne, striga, m-am săturat numai c-un fel, dau în greaţă, ce vrei să mor...
oficial eram îndemnaţi să credem doat ce spun ei şi-am şimţit că ceva pute şi s-a dovedit că n-a fost altceva decât un pas dintr-un plan ucigaş la nivel planetar şi o veroasă afacere...

nenorocire e acum şi aceiaşi câini latră şi urlă: hua, criminalul de Putin, invadatorul, ucigaş de mame, copii, bătrâni, ucigaşi de civili, săriţi pe el, sancţiuni, mai dure sancţiuni, el, doar el e criminalul...
să nu mă iau după alţii ci să cred doar ce spun ei. n-am şi eu cap, n-am dreptul să judec? după ei doar armata criminalului trage cu gloanţe, bombe şi rachete. bravii ostaşi ai lui Zelenski,cu mare drag, stau lipiţi de mamele din maternităţi, de copiii din şcoli, de bătrânii de la azil, de actorii de pe la teatre şi, ca să-i apere, răspund tirurilor ucigaşe, cu bezele,confeti şi petale de flori...

da, domnule, sunt de acord că Putin e criminal. criminali morali oare nu sunt? numai nu ni se spune că de fapt Putin i-ar fi cerut lui Baden că el vrea ca unchil Sam să-l primească pe Zelenski în NATO, că îi este dor să se simtă cu cuţitul la gât,că de nu, el pune de un rozboi cum nu s-a mai văzut şi că moşul i-ar fi răspuns: nu ştiu câţi pamperşi mai am de schimbat, sunt mulţumit doar că voi rămâne în istorie ca unul din preşedinţii SUA şi-atât; că Zelenski e bine să rămână ca bufon la vechiul stăpân şi să le dea alegătorilor lui ce le-a promis, divertisment din cel mai bun...

pute. războiul acesta e demult aşteptat, pregătit. încă de la sfârşitul celui de-al doilea război mondial când SUA a pus cortina de fier ca pavăză împotriva comunismului.
acum cortina a căzut, ideea de comunism şi ea. UE şi Rusia se înţelegeau, semne erau, (ideea ca UE să aibă armată proprie) ca într-un viitor mai mult sau mai puţin apropiat Rusia să adere la UE, mai mult, China, mână-mână cu Rusia cu UE, ar putea forma o putere uriaşă, Eurasia. ce se va alege de marele jandarm? asta-i întrebarea păpuşarilor din umbră...

dacă mă gândesc la ce-a răsuflat de la întrunirea guvernului global, mă-ngrozesc presiunile care se fac ca Putin chiar să folosească armament nuclear ..
cum din respect pentru patrimoniul Rusiei Kievene s-a retras, tot aşa la o adică n-ar folosi decât pentru îceput nişte focoase cu putere mică.şi unde ar fi folosite dacă se îngroşă gluma? aici aproape la Deveselu dar cred că prostia asta nu o va face pentru că realizeaza pericolul uriaş. marii păpuşari atâta aşteaptă...

cinici şi cruzi ar stârni iadul planetar. câteva bombe şi resursele Rusiei ar intra în păstrare. rânjind sardonic marii păpuşari ar zice: ce Hiroşima şi Nagasaki nu şi-au revenit........................






.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!