poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2968 .



Veselia și posomoreala 1,2, Armonia și dezarmonia 1,2,3
personale [ ]
Gânduri stilizate

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [rockyr ]

2020-07-08  |     | 



Posomoreala ce înnegurează ființarea și o predispune la scepticism și pesimism care văd umbrele din spatele obstacolelor și nu lumina ce se revarsă de peste tot, se poate transsubstanția în beatificul subtil și spiritual prin actele creaționale și beatificul absorbind beneficul ne poate conecta la veselia înlocuind supărarea fără motiv ca stare pâcloasă.
Veselia proiectează la suprafața vieții optimismul având coeziune și corelații cu entuziasmul ce eliberează din recluziunea emoțiilor negre încântarea curățind emoțiile de petele negre și mărind încrederea în sine și în ceilalți.
Veselia desprinde de pe viață fațetele tenebroase, întunecate și deprimante și construiește fațete inedite clare, luminoase și optimiste, iar dezabuzarea având propensiune la distopie este sfărâmată de veselia manifestând înclinație la utopie.
Spiritul acumulând adevăruri nu poate fi nici vesel, nici posomorât, ci doar integru, onest, exigent și imparțial, căci adevărurile din el nu asimilează nici stările, nici calitățile și nici defectele, ci procese ale veridicității.
Spiritul demască mistificările, duplicitățile, venalitățile, iluziile și falsitățile și dacă conduce omul caută să-i integreze veselia din simplul motiv că ea binedispune omul.
Armonia are ceva dintr-o fericire cu consistență de chietudine, dintr-o veselie cu efect de ușurătate și dintr-un echilibru ce sincronizează, stabilizează și converge.
Dezarmonia are ceva dintr-o nefericire trepidantă, dintr-o suferință disonantă și zvârcolitoare, dintr-un tumult agitând ființa și mărind sonoritățile gândurilor și dintr-o discordie ce dislocă structurile fragile.
Când totul e armonios se întrevede beneficul îndepărtând boala și apropiind sănătatea de entitățile interioare ale omului și este mult mai ușor să înveți veselia pentru a o insera în viața și matricea omului.
Veselia ca stare emoțională capătă raționalitate dacă îi privim efectele ei benefice asupra sănătății omului.
Tumultul disonant naște dezarmonia ce poate decade în discordie și se augmentează în contact cu anxietățile și cu angoasele de natură patologică.
Când depășim un anumit număr de activități apare excesul care induce agitație, nerăbdare și tumult și se impune să transsubstanțiem ritmul alert provocat de excese în ritmul lent care aduce liniștea, chietudinea, pacea, iar ființa este invadată de eufonii armonioase și binefăcătoare.
Dezarmonia are similarități cu dezechilibrul ce desincronizează și ale cărui vibrații sunt inegale, sincopate și trepidante, iar dezarmonia împreună cu dezechilibrul descentrează omul, îi dezmembrează structura și omul trebuie să și-o construiască din nou din reziliență, bucurii și pozitivități.
Dezarmonia interioară produce haos, confuzie și agitație în exterior care înnegurează normalitatea și apropie ridicolul în comportamente, vorbe și gesturi.
Dezarmonia face vraiște printre emoțiile care se încarcă cu aprehensiune și absurd, dezorganizează mentalul dereglând mecanismele spiritului și ale rațiunii și determină ca senzorialul să se deconecteze de la realitate.
Dezarmonia este nulă când plenitudinea apărută ca efect transfigurator al creației conferă armonie majoră sistemului, axei și structurii existențiale.
Disprețul, ura, resentimentele și aversiunile sunt ipostaze sumbre și funeste abstrase din dezarmonie.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!