poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 987 .



Cred că trebuie să învățăm să gândim și în afara unor altfel de cutume…
personale [ ]
astăzi, despre Nobel și Bob Dylan

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [IleanaPB ]

2016-10-15  |     | 



Tot astfel cum le recomandăm altora să-și arunce prejudecățile care funcționează în conștiința lor. prejudecăți despre familie, iubire, copii, despre cum se conduce un stat, un minister, o asociație, o editură, o revistă, un om(până la urmă) sau despre cum se înțelege și respectă un univers.
Totul se schimbă în jurul nostru. aerul, apa, pădurile, încrederea, speranța, ura, ghețarii, comportamentul, animalele, relațiile interumane, polii și dimensiunea pământului. se schimbă, uneori, cu ajutorul nostru. omul, omul, însă, chiar dacă și-ar impune, nu are cum să lupte împotriva acestor schimbări. căci lupta însăși - de a rămâne pe o poziție anterioară – îl va modifica. unii îi spun evoluție, alții îi spun involuție. indiferent cum vom numi această atitudine, ea există, ne va transforma pentru ca, în final, să ne dirijeze către următoarea etapă…
Alteori, schimbarea vine din noi. atunci când nu mai avem loc în gândul și pielea noastră. când nu ne mai mulțumește nimic, când vrem altceva pentru a fi altfel. omul este programat genetic să privească înainte. să meargă înainte, chiar dacă pașii îl vor duce spre o zonă întunecată. încerc să-mi imaginez cum ar fi să pășim înapoi. pare utopic. da.
Nu știu dacă cineva ne-a programat să ne comportăm astfel. dacă ne-a lăsat așa pe pământ sau am ajuns noi, printr-un proces biolog destul de anevoios, spre ziua acesta. cert este că orice luptă de a ne opune transformării este un eșec verificat și inevitabil.
Atunci, dacă avem conștiința acestui fapt, va trebui să acceptăm că privirea noastră înainte va împinge limitele orizontului, că auzul nostru va decela și ceea ce părea o fantezie, că percepția frumosului sau a urâtului se va modifica, în timp, că ceea ce până ieri era normal, de astăzi poate fi anormal sau, invers.
Statul pe loc ucide. doar mersul ne dă senzația de ființă care trăiește. iar forma spiritualității(indiferent de-i spunem muzică, sculptură, poezie, pictură, proză sau orice altă îndemânare artistică sau umană, în general) aparține omului. și, dacă omul nu se oprește, arta de a trăi prin spirit nu poate sta pe loc.
Deci, dacă premiul Nobel pentru literatură va fi conferit în viitor unui sculptor care-și scrie versul pe-o aripă din piatră, aplaudați-l, cinstiți-l, încercați să-l înțelegeți, cumva, căci nu e vina lui că scrie mai bine pe ceva atât de neobișnuit. pe piatră sau pe muzică, sigur, se scrie diferit. trebuie doar să pricepem că noi existăm și dincolo de creier sau de pielea aceasta(pielea tipar, pielea graniță, pielea cutumă, pielea…) pe care ne-a dat-o un cineva. oricum, nu contează cine!
Felicitări, Bob Dylan! Eu cred că Nobel este mulțumit!


15 Octombrie 2016
București

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!