poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2346 .



Multumesc Vali Sterian!
personale [ Jurnal ]
Salutări lui Nicu Vladimir!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [nea fane ]

2014-01-29  |     | 



Tata n-a fost de acord nici măcar să-mi cumpere chitară atunci când eram puștan. Imediat după lovilutie aveam 26 și i-am produs o mare supărare când am renunțat la un loc de muncă sigur și bine plătit pentru a pleca să cânt cu trupa Meteor din Țăndărei. Voise să mă fac inginer să n-ajung la fiare ca el. A lucrat ca tractorist mai bine de patruzeci de ani. În 1993 după ce am înregistrat mai multe piese cu formația Arca, nenea Didi fratele lui mai mic, căruia îi dusesem o casetă, i-a zis că am niște cântece frumoase. Atunci a vrut să asculte și el. Am pus o casetă în radiocasetofonul aflat în camera surorii mele. S-a întins pe pat cu spatele la soba de teracotă. La un minut, două, casa fiind stil vagon, a trebuit să trec prin cameră. Deja tata dormea. Știam minutajul pieselor. Când mai era un minut din ultima am intrat în cameră și am trântit ușa. A tresărit. Îl întreb „cum ți-a plăcut?” S-a gândit puțin și a zis sigur pe el „nota 7”. În anii care au urmat n-a reușit întotdeauna să-și mascheze disprețul față de situația mea. Într-un fel avea dreptate; a fost și este o perioadă Nitzcheană (nice masă, nice casă, nice mândră giupaneasa). Acum o lună a fost Sf. Ștefan. Copilul unor prieteni a venit cu chitara și a trebuit să cânt. Am început cu Glasul Pământului http://youtu.be/QmESYZFsnfI a lui Vali Sterian la chitare fiind Dan Andrei Aldea. Mi s-a părut că tata e atent. Apoi am cântat amestecat, din lume și de-ale mele. În timp ce cântam parcă l-am auzit spunând „ băi, băiatule, eu nu am înțeles ce cântai tu până acum”. A doua zi mama mi-a confirmat cele zise. Bineînțeles și ea a remarcat schimbarea de atitudine din zilele următoare. Probabil cântecul Glasul Pământului a atins o coardă sensibilă pentru el care și după ieșirea la pensie îngrijește două bucăți de pământ și o vie, după ce aproape patruzeci de ani a lucrat ca tractorist. Bunica mi-a povestit că era la prașilă când i s-a rupt apa. N-a mai avut timp să ajungă în sat așa că tata a văzut lumina în buza pădurii Viișoara, aproape de Piatra Lupului.
De când cânt folk am luat un singur premiu. S-a întâmplat la ediția 2004 a Festivalului Om Bun unde am obținut Premiul Vali Sterian.
Mulțumesc Vali, salutări lui Nicu Vladimir!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!