poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2395 .



Romeo și Julieta la Mizil, 7
personale [ ]
Festival de Poezie și Epigramă

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [mizil ]

2013-11-08  |     | 







Au început înscrierile pentru Festivalul Literar Internațional „Romeo și Julieta la Mizil”, ediția a VII-a. Festivalul este organizat de fundația culturală omonimă în parteneriat cu Liceul Teoretic „Grigore Tocilescu”, fiind inclus de 7 ani în calendarul Ministerului Educației Naționale și susținut de Radio România Actualități și TVR.
Pot participa românii românii de pretutindeni, tineri… de orice vârstă, indiferent dacă sunt debutanți sau scriitori consacrați.
Pentru cele două secțiuni, Poezie și Epigramă, organizatorii oferă premii de 4000 de lei.
Înscrierea se face pe www.romeojulietalamizil.ro unde concurenții trebuie să trimită 4 epigrame sau 4 poezii. Din cele 4 epigrame, una se va referi la Mizil.
Premierea va avea loc pe 25.01.2014 la Mizil.
Invitați de onoare sunt: Daniel Cristea Enache și Dan C. Mihăilescu.
Printre personalitățile care vor fi prezente se numără: acad. Nicolae Dabija, acad. Solomon Marcus, acad. Eugen Simion, Ecaterina Andronescu, Mircea Ionescu Quintus, Sorin Roșca Stănescu, Corneliu Leu, George Stanca, Radu Gologan, Lucia Olaru Nenati.
La edițiile precedente s-au înscris concurenți din: Albania, Anglia, Belgia, Bulgaria, Canada, Elveția, Franța, Germania, Irlanda, Italia, Macedonia, România, R. Moldova, Serbia, Scoția, Siria, Spania, Ucraina, SUA, numărul concurenților la toate edițiile fiind de cca. 2000.
Câștigătorii ediției a VI-a au fost: Ion Diviza, din Chișinău, Grigore Chitul, din Bistrița și Florian Abel, din Grindu, Ialomița, la Epigramă. La Poezie: Marius Grama din Galați, Raluca Dumitran, din Câmpina și Cezar Ciobâcă, din Botoșani. Toți au fost prezenți la festivitatea de premiere desfășurată la Liceul „Grigore Tocilescu”.
Numele festivalului provine de la satira politică „Romeo și Julieta la Mizil”, scrisă și publicată de mizileanul George Ranetti în 1907.
Coordonatori sunt profesorii Laurențiu Bădicioiu și Victor Minea.

Acad. NICOLAE DABIJA despre festival:
„Mizilul a fost timp de câteva zile capitala Poeziei românești. Nichita Stănescu spusese cu o ocazie: În materie de poezie România este un mare imperiu. Mizilul e o urbe care face parte din acest imperiu și l-aș numi în context un oraș imperial. Aici dimensiunea lui sufletească importă cel mai mult.[…] M-a bucurat faptul că Premiul Mare i-a revenit unui basarabean: Ion Diviza.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!