poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 990 .



Eșece în educație
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [liviugcrisan ]

2012-12-28  |     | 



1998

Stau la masa din bucătărie cu sora mea și ne pregătim să mâncăm – mama încă gătește la aragaz. Televizorul este deschis – rulează o emisiune culturală, despre filozofie – dar nu e pentru copii, așa că eu citesc niște benzi desenate, iar sora mea Programul ProTv. Din când în când sora mea strigă la mama la ce ar trebui să ne uităm la TV, iar mama îi spune "Bine-bine" și apoi îi face semn cu lingura de lemn că vrea să asculte ce vorbește prezentatorul de la emisiune. Era un profesor de filozofie care vorbea despre marii gânditori clasici. La un moment dat pomenește de Platon și Aristotel, chiar pe când intră tata în bucătărie. "Platon și Aristotel?" întreabă tata. "Da-da. Sstt. Lasă-mă să ascult." îi răspunde mama agitând din nou lingura și stropindu-ne cu tăiței fierbinți. Toți ne uităm pentru o secundă la televizor. După care tata începe să rânjească larg și zice: "Cum era aia?". "Ce, măi?" întreaba mama cu mâinile în șold. Apoi tata spune cântând: "Platon și Aristotel, Stau călare în bordel". Sora mea râde cu capul dat pe spate și râd și eu pentru puțin timp. Tata părăsește bucătăria, lăsând-o pe mama cu figura amară. Sora mea continuă să râdă, dar eu cad pe gânduri. "Stau călare unul pe celălalt? Sau fiecare pe altcineva?". Mă uit nedumerit la mama. Mama își face cruce și dă din cap: "Asta e familie de intelectuali?". În cele din urmă ne-am uitat cu toții la "Familia Bundy".

2010

E sâmbătă seara. Sunt la o terasă pe Eroilor. Am ieșit cu un grup de prieteni pe care nu i-am mai văzut de la absolvirea liceului. Doi dintre ei au devenit foarte pasionați de filozofie, iar unul chiar a studiat la această facultate. După o conversație captivantă despre metafizică între cei doi, pe care am ascultat-o cu interes, unul dintre ei mă întrebă: "Tu ai citit lucrările lui Platon și Aristotel?" Am lăsat paharul de bere pe masă și i-am răspuns sincer: "Nu... dar știu un cântecel despre asta."

2011

Nu i-am mai văzut de atunci.

--

12 aprilie 2011

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!