poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4186 .



Prințul ezitărilor și Sfânta Treivirgulăpaisprezecime
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ingergri ]

2012-10-03  |     | 



Să încerci să devii un anume tip de adolescent, a cărui imagine ai avut-o foarte clar în minte încă din adolescență și să reușești asta. La 50 de ani.

”Liră spartă-n stânca lume
Suflet stins, muiat în nor,
Plâns amar luat de glume
Adevărul vrăjitor”
(Eminescu, Ondina)

Inteligența individuală e un lucru prea delicat pentru a fi utilizat în scopuri comunitare.

Din pricina cretinilor care, atunci când se cacă în wc-urile publice, folosesc mai multă hârtie decât au nevoie (și care sunt majoritari) s-a instituit regula ”civilizată” de a arunca hârtia folosită în coșul de lângă closet, pe care sunt obligat să-l adulmec, chiar dacă eu folosesc EXACT cantitatea de hârtie necesară și care nu înfundă niciodată closetul.

”Singurătatea e ca o lovitură de ciocan: sparge sticla dar întărește oțelul” (Amos Oz)

Nu am de gând să joc niciodată cum îmi cântă oamenii. O să dansez probabil când voi auzi cântecul lui Dumnezeu.

În spital cu Mihai simțeam că devin, redevin altceva. Mihai, de fapt toți copiii ”bolnavi” de acolo sunt exact ca noi, numai că, spre deosebire de noi, nu acceptă nici o mască, nici un rol (bărbat, femeie, copil, adult, elev, etc) Tocmai asta îi înnebunește pe doctori, că refuză măștile care li se impun și preferă să rămână firești, ca niște porți larg deschise spre ... altceva. Un fel de mare, de apă care te invită (”Măi copile, mîiniile-ntinde-mi-le, vino-n fundul luminos, că tu ești copil frumos”) Iată, Eminescu știa.

Și ”Vino tu fără de tine ca să fiu cu mine-n mine”, ce altceva vrea să spună?

Să-ți scoți masca, toate măștile, personalitatea întreagă, să o agăți în cui și să te arunci în valuri. Să te arunci și să rămâi totuși în viață. Iată testul.

”În satul Clejani, județul Cluj, țăranii au ieșit cu ouăle pe dealuri” (știre Antena 3, Paște 2012)

”Când se consumă ploaia ce se întâmplă?” (Mihai, 12 ani, în spital)

Asociația pentru încurajarea fumatului în biserici (ApIFB)

Un ONG pentru sprijinirea copiilor autiști se numește ”Captivi în propria minte”. Dar nu ei ci noi suntem captivi în propria minte.

Asociația Oamenilor Mici și Mijlocii (AOMM)

”Dacă nu există deloc obiecte exterioare și dacă închipuirea mea face totul, de ce mă frig atunci când ating focul și nu mă frig atunci când în vis cred că ating focul?” (Voltaire)

”Libertatea voinței în stare corporală aproape nu există: te-ai ars, sari într-o parte, n-ai dormit două zile, te ia somnul. Libertatea alegerii faptelor e deja mai mare. Să merg sau să nu merg? Libertatea alegerii gândurilor e și mai mare. Aproape totală” (Tolstoi)

A-ți reîmprospăta viața amoroasă – parteneri noi – este pentru Biserică Preacurvie. Pentru că în extazul primelor întâlniri îl poți vedea pe Dumnezeu și, concomitent, penibilul și ridicolul dumnezeului Bisericii.

Nicolae Titulescu: ”Ca să faci politică trebuie să înveți să înghiți broaște râioase pe stomacul gol”

Țânțarul mascul este vegetarian și sensibil la muzică. Intră în frenezie amoroasă la sunetul diapazonului. (Radio România Actualități)

”Căci biruiește în cele din urmă acela care are tăria de a se lăsa învins în viața de toate zilele”

și

”Cu ochii repezi pe câteva gazete se excogitează filozofii și se scriu cărți. (...) Scriitorii se recrutează în genere dintre nestudioși, iar critica este amarnică cu cine strânge fapte și-și pierde viața pentru ca s-o cunoască” (George Călinescu)

”Beau în cinstea soarelui, pentru că mi-a fost dor de El
Și El bea în cinstea mea pentru că o arde la fel” (ConectR)

”Să spui mereu doar adevărul tău, nu e oare totuna cu acțiunea nedelicată de a scutura cireșul înflorit de la fereastra mea?” (George Călinescu)

Uluit de fiecare dată când constat că cel care își ”alege” drumul în viață și intră pe el, nu își dă seama, nici la început, nici la sfârșit, că le-a pierdut pe toate celelalte.

Dragostea scurtă e cu suspin lung (Anton Pann)

Titus Corlățean, ministru PSD de Justiție, vara 2012, la dezvelirea monumentului a doi judecători italieni asasinați de mafie în urmă cu 25 de ani: ”Aduc un omagiu pentru SIMBOLISTICA celor doi magistrați italieni”

”Buba cap nu face până nu se coace”

”Prostu-nvață barberie la capul tău.
Îi dai un ban să te rază și doi să te lase.”

”Cine se ia după muscă ajunge la bălegar”

”Dacă nenai puterință, la ce chichirezi gâlceavă?”

”Trei lulele-n două zambile”

”Boala dacă vine la om strigă la celelalte: Săriți că l-am prins”

”E mic, nu știe nici pe unde se pișă găina”

”Pune-ți căciula înainte și te judecă singur” (Anton Pann)

La ceremonia de acordare a premiilor literare Bibliofagia 2012, Marius Chivu citează încântat primele cuvinte din opera unui debutant pe care tocmai l-a premiat: ”Iar ți-ai dat drumu-n mine măi nenorocitule?” după care izbucnește într-un râs convulsiv de unul singur.

Strălucirea Zeului Pulă.

Obosit? Nu, nu sunt obosit, doar excedat de scârba pe care viața care mi-a fost băgată pe gât mi-o provoacă din ce în ce mai des.

- Citesc Biblia, îi spun părintelui Hrisostom de la Schitul Balamuci.
- Trebuie să citești mai întâi cărțile de rugăciuni bisericești, pentru a avea o legătură DIRECTÃ cu Dumnezeu, răspunde el.

Sunt lucruri pe care ochiul nostru doar dacă s-ar transforma în gândăcel cu piciorușe le-ar putea vedea.

Ceea ce este cu adevărat epuizant pentru un părinte în procesul de educație al copilului este falsa necesitate impusă de stat de a scoate copilul din legile naturii și a-l întemnița în legile lui, ale Statului.

Legea lui Dolbear (1897): Numărul de țârâituri pe care un greiere le scoate în 15 secunde, adăugat cifrei 40 reprezintă temperatura din mediul exterior din acel moment în grade Farenheit. Grade Celsius = Grade Farenheit – 32 / 1,8.

”Imaginația este mai importantă decât cunoașterea. Cunoașterea este limitată. Imaginația învăluie lumea” (Albert Einstein)

”Educația nu măsoară cât de mult ai memorat sau cât de multe știi, educația reprezintă capacitatea de a face diferența între lucrurile pe care le știi și cele pe care nu le știi” (Anatole France citat de Șerban Roumanie)

”Mi hai fatto inamorare
facendomi sognare un po̓ di piu̓ (...)
con il corpo e con la mente
contemporaneamente” (Al Bano)

Fragmente din meniul restaurantului ”La Barca Veche”, Balcik, august 2012:
- ”Darurile mării în sos de smântână și brânză albastră”
- ”Ciuperci proaspete în sos de smântână cu avânt de pădure”
- ”Chiftele de bunică”
- Vinuri roșii speciale: ”Via Diagonalis”

Fiecare din cei care mi-au întins o mână în această viață se țineau cu cealaltă de scara unui autobuz care gonea în direcții ce mi-au rămas mereu indiferente.

”Poporul se află într-o stare de spirit atât de pronunțat feminină, încât opiniile și actele sale sunt determinate mai mult de impresia produsă asupra simțurilor decât de reflecția pură” (Adolf Hitler citat de Vlad Mixich în Dilema Veche, septembrie 2012)

”În inima capitalei etiopiene, în Holy Trinity Cathedral, principala
biserică ortodoxă coptă din Addis Abeba, pe cupola impozantului edificiu
a fost fixată, în frescă, figura lui Nicolae Titulescu” (George G Potra, Magazin Istoric 2005)

”Erau zile fierbinți, iar nopțile erau minunate. Înșelătoare. Verzi” (Mihail Bulgakov, Ouăle fatale)

Oamenii, când se sinucid, mor și devin îngeri. Îngerii când se sinucid, se nasc și se fac oameni.

ERITROPOETINÃ (hormon cu care se tratează anemia celor cu insuficiență renală).

















.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!