poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2063 .



Apariție editorială
personale [ ]
Personalități Locale Călan I

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [lakatus ]

2012-04-16  |     | 



Recent a văzut lumina tiparului la Editura Vertical, din Alba-Iulia, volumul "30 de Personalități ale orașului Călan I", tipărit în foarte bune condiții grafice, 92 pagini, copertă și interior color. Cartea este a patra, editată în proiectul “Să ne cunoaștem istoria Călan”, proiect care urmărește promovarea patrimoniului cultural, istoric, etnografic, natural și turistic al zonei în scopul cunoașterii și valorificarii precum și creșterea capacitații de comunicare și exprimare artistică a membrilor comunității. Au mai apărut până în prezent: “Să ne cunoaștem istoria Călan” - Editura Noul Scrib – 2010, “Semințe literare” - Editura Pim, Iași - 2011 (Antologie a scriitorilor din Călan. Coordonator) și “Folclor Poetic din zona orașului Călan” - Editura StudIS 2011.

Scrisă sub formă de dicționar, cartea este prima dintr-un ciclu de două volume, volumul II fiind în lucru. În paginile acesteia se regăsesc artiști, scriitori, sportivi, oameni de televiziune și jurnaliști, medici, ingineri, critici de film etc., cu toții nume de largă cuprindere, foarte strâns legați de acest meleag. Dintre ei, unii membrii în Academia Română, Academia de Științe din New York, Uniunea Scriitrilor din România sau Uniunea Artiștilor Plastici. Printre aceștia: Romul Munteanu, Ada Orleanu, Ionel Amăriuței, Carol Stanciu, Mariana Anghel, Mariana Deac, Dorina Negru, Gheorghe Barbu, Alina Alexoi, Lucian Maier sau Nicolae Itul.

Coperta a patra este semnată de scriitorul și jurnalistul Ștefan NEMECSEK și scriitorul Ion SCOROBETE.

Ștefan NEMECSEK
"Mereu neastâmpărat în privința mediatizării valorilor culturale locale, după o responsabilă și desigur dificilă documentare, Daniel Lăcătuș aduce în atenție publică prin reușita DICÞIONARULUI PERSONALITÃÞILOR LOCALE, nume cunoscute sau mai puțin cunoscute din zona comunității Călan, persoane care și-au pus amprenta pe conturarea istoriei locale și devenirii localității ca pion reprezentaliv din multiple puncte de vedere a ținuturilor hunedorene. Eforturile în realizarea volumului sunt cu atât mai merituoase cu cât putem constata risipirea colbului așternut de uitarea timpului asupra unor nume de prestigiu care în domeniile lor de activitate, prin rodul creativ a minții lor, au dat stălucire zonei Călanului.
Felicitări Daniel Lăcătuș pentru consecvență și meticulozitate. Aștept cu interes viitorul volum din șirul celor propuse a fi realizate în cadreul amplului proiect de mediatizare a ținuturilor care împrejmuiesc demnul oraș Călan"

Ion SCOROBETE
"Alcătuirea unei sinteze fie doar și sub forma unui dicționar, prezumă un bloc de idei, gânduri, și sentimente, cum monolitul marmurei, al lemnului, ori al metalului presupune corpul viu ce se naște în măiestria palmelor demiurgului, aidoma travaliul își rotunjește expresia în oul germinat, și tot astfel, mă apropii de cuprinsul acestui peisaj compozit al dicționarului personalităților din Călan, precum de o pagină a biografiei locului, interconexat cu biografia fiecăruia dintre cei creionați.
Căci, doar între bornele acestui spațiu de trăiri se aude clocotul copilăriei, al tinereții și împlinirilor vieții lor, ce se însoțesc cu al streiului din amonte pâna în ziua de azi și mai departe.

Doar astfel, poți regăsi pașii lui Carol Stanciu, Alfred Szabo, Ionel Amăriuței, Gheorghe Barbu, Mariana Anghel, Ioan Barb, Mariana Deac, Romul Munteanu, Alina Alexoi, Candin Trifan, Corneliu Vasile Pavel, Dorina Negru ori Lucian Maier și al celorlalți învingători în lupta cu trecerea ireversibilă, pași sugerați de căutarile lor neobosite în a-și găsi identitatea în fluidul timpului"


.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!