poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3566 .



Straniul caz al c(n)as-ului
personale [ ]
– ‘mi pute rău de tot! – Colecţia: Culture Pub

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [adrian_nairda ]

2011-06-04  |     | 



După cum se predică/spune, legal și-n limitele suportabilului, e limpede “CONTEXTUL GENERAL AL DESFÃȘURÃRII ACTIVITÃÞII CASEI NAÞIONALE DE ASIGURÃRI DE SÃNÃTATE ÎN ANUL 2010”, care e (?!) “Programul de guvernare 2009 – 2012” elaborat într-un context intern și internațional caracterizat printr-o profundă criză financiară și economică globală.”… etc. (deși eu, de regulă, spun “ș.a.m.d.”, dar asta-i altă chestie!).
Personal, eu, mă exonerez față de o astfel de afirmație oficială, numai că povestea asta nu ține de faptul că-mi vor fi aruncate firimituri de pământ la-ngropăciune, ci pentru că, încă, mi se tot face părul măciucă, așa că, pe bune, am să și-ntrerup nițel “discursul” ăsta, chiar de mi se pare că-i premonițional ce fac, dat fiind că discursul oficial nu numai că-i dobitocesc, ci-i, mai ales, unul… prostituțional.
Dar, să mă/vă și explic cu spusele astea: Consiliul de Administrație al acestei Case Naționale (ce are cca. 250 de angajați și 25 de “directuri”, adică nu o singură direcție!) are următoarea și unica-i componență: a) Președinte Nicolae Lucian Duță (Decizia Primului Ministru, nr.774/10.12.2009); b) Vicepreședinte IACOB BACIU (Confederația Sindicatelor Democratice din România – C.S.D.R.; Hotărârea Consiliul de Administrație nr.19/21.10.2008); c) Membru IACOB BACIU (Confederația Sindicatelor Democratice din România – C.S.D.R. Hotărârea CSDR nr.76/04.12.2010); d) Membru Emil Manolache (Uniunea Generală a Industriașilor din România U.G.I.R, Adresa UGIR nr.897/14.01.2011, Protocol din data de 08.11.2010, Înregistrat CNAS nr.NLD9679/09.12.2010, Acord patronate înregistrat CNAS nr.NLD537/26.01.2011, Acord din 12.12.2006, Acord din 10.12.2010). e) Membru Molnar Geza (Guvernul României Ministerul Sănătății, Decizia Primului Ministru nr. 37/24.03.2011); f) Membru Cristina Bărbuță (Guvernul României, Ministerul Sănătății, Decizia Primului Ministru nr. 37/24.03.2011; g) mai existând încă “douauă posture” vacante-n-imposturile de conducere ale Consiliului Casei Naționale de Administrare și de Asigurare Sănătoasă.
Cu alte cuvinte, și “adică”, IACOB BACIU e mai breaz decât Președintele Senatului, care ne tot spune “că când” el voteză, votul lui nu-i unul, ci e “doaie!
Prin urmare, ce IACOB BACIU se petrece-n CASA (carcasa?!) asta aflați citind că: “… în acest context, Guvernul României și-a propus ca obiective prioritare în domeniul sănătății îmbunătățirea stării de sănătate a populației, creșterea calității vieții în condițiile compatibilizării sistemului sanitar românesc cu cel din Uniunea Europeană, apoi probarea strategiei naționale de dezvoltare a serviciilor sanitare pe o perioadă de minimum 8 ani și dezvoltarea programelor de prevenție și de depistare precoce a bolilor, dar și redresarea și dezvoltarea asistenței medicale din mediul rural, precum și asigurarea transparenței în cheltuirea banilor publici.”. Iar toate astea dat fiind că, până acum, în sistemul asigurărilor sociale de sănătate, principalele direcții de acțiune au fost (AU FOST, AU FOST, AU FOST… AU, AUU, AUUU!): “îmbunătățirea managementului sistemului asigurărilor sociale de sănătate; creșterea eficienței în constituirea și utilizarea Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate; îmbunătățirea accesului asiguraților la serviciile medicale și medicamente; creșterea gradului de acoperire cu servicii și îmbunătățirea calității actului medical; operaționalizarea și optimizarea Sistemului Informatic Unic Integrat; măsuri pentru informarea și protecția asiguraților; actualizarea și armonizarea legislativă în domeniul asigurărilor sociale de sănătate, precum și compatibilizarea cu alte sisteme similare din Uniunea Europeană organizare și funcționare a comisiei naționale, a subcomisiilor naționale și comisiilor de evaluare a furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente și materiale sanitare, a standardelor de evaluare, precum și a normelor metodologice pentru evaluarea furnizorilor de servicii medicale, de dispozitive medicale, de medicamente și materiale sanitare, au fost aprobate taxele de evaluare, punându-se astfel în aplicare dispozițiile art. 244 alin. (6.1) din Legea nr. 95/2006 și prin OUG nr. 97/03.11.2010 privind reglementarea unor măsuri în sistemul de asigurări sociale de sănătate, s-a stabilit numărul maxim de posturi din sistemul de asigurări sociale de sănătate, cât și prin OUG nr. 117 / 23 decembrie 2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și reglementarea unor măsuri financiar-fiscale și HG nr. 1397/28.12.2010 privind modelul, conținutul, modalitatea de depunere și de gestionare a "Declarației privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate", prin care s-a creat cadrul legal ca, începând cu anul 2011, să existe o bază unică de calcul pentru contribuțiile sociale și o Declarație unică a taxelor, impozitelor și contribuțiilor obligatorii așa cum o spune Elaborarea Ordinului președintelui CNAS nr. 428/16.04.2010 prin care s-au aprobat documentele justificative privind raportarea activității realizate de către furnizorii de servicii medicale - formulare unice pe țară, fără regim special, respectiv elaborarea Ordinului președintelui CNAS nr. 475/12.05.2010, a Ordinului președintelui CNAS nr. 639/16.07.2010 și a Ordinului președintelui CNAS nr. 672/03.08.2010 prin care s-au modificat și completat prevederile Ordinului președintelui CNAS nr. 428/16.04.2010; dar și elaborarea pentru anul 2010 a formularelor de raportare necesare evaluării activității desfășurate de furnizori pe tipuri de asistență medicală.”.
Vă doare ceva?


Personal voi “desfigura” fațada și activitatea acestei Case Naționale a Asigurărilor de Sănătate, pentru a fi sigur că sănătatea nu-mi va cădea-n brânci, dat fiind că orice diaree acută mă poate invada… ’n cele mai nepotrivite momente!
Apoi, naiba știe dacă nu mă voi defula și-n curtea CASEI lu’ BACIU!

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!