poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 7976 .



”Iubirea e amintirea unui viol”, de Leonard Ancuța, se lansează în Club A, pe 5 mai
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [batranutragator ]

2011-04-26  |     | 




Herg Benet Publishers, Club A, librăria Elefant.ro și revista Șapte Seri au plăcerea să vă invite la un eveniment în care dragostea face prăpăd în rîndul populației: lansarea volumului de versuri „Iubirea e amintirea unui viol”, de Leonard Ancuța.

Pentru o cît mai bună acuitate a percepției sentimentelor care nasc din iubire și cu iubire trăiesc, cu acest prilej vor veni să își amintească despre iubire Traian T. Coșovei și Claudiu Komartin, două nume care nu mai au nevoie de prezentare pentru împătimiții de literatură și în special de poezie. De asemenea, vor mai lua cuvîntul Alexandru Voicescu, directorul Herg Benet și Virginia Costeschi, din partea Elefant.ro. Club A va fi gazda tuturor pentru două ore de dragoste și literatură, pentru sete și cultură, începînd cu ora 19.30, joi 5 mai a.c.

"Versul lui Leonard Ancuța este expresia unui sentiment exprimat cu mijloace când vehemente, când înstrăinate: dar, ca la orice poet autentic, vocea lui se propagă cu viteza intensității. Leonard Ancuța e un diavol cu sentimente. Dar ce diavol, dar ce sentimente...", spune despre acest volum poetul Traian T. Coșovei.

"Sub atanorul în care-și prepară deliciile și otrăvurile poetice, Leonard Ancuța pompează combustibili cu asiduitate, riscând uneori să supraîncălzească agregatul, dar până la urmă poezia cam asta face dintotdeauna: se joacă cu focul. „Sunt plin de bucuria unei lumi care moare” mi se pare una dintre expresiile inspirate prin cheia căreia poate fi descuiată această carte de poezii de dragoste, dezgust, iluminare, descompunere și moarte", remarcă la acest volum poetul Ioan Es. Pop.

Programul artistic al serii va include un moment poetico-teatral cu actorul Iulian Gliță iar la final va fi un concert live susținut de Comandorul Hoisan.

***

Leonard Ancuța, poet și prozator, autor al romanelor Control și !NFERNUL, lansează cititorilor o nouă provocare: ”Iubirea e amintirea unui viol”, la editura Herg Benet Publishers. Sub masca dură, violentă, a titlului de pe copertă descoperi însă o lume aparte în care se îmbină stări puternice, contagioase, penetrante-, cu sfiala și firavul unor sentimente a căror lumină tremură ca pieptul unei fecioare la vederea iubitului.

Leonard Ancuța privește iubirea de dinăuntrul ei, s-ar putea spune că vede lumea prin ochii iubirii pe care o locuiește – un ghost in the machine care vorbește despre lumea exterioară, despre viață, tocmai știind și filtrînd prin tesătura fină ca puful de pe aripile unui fluture a sufletului său o realitate care de foarte multe ori a fost construită din sentimente antagonice dragostei.

Și așa este: iubirea este pură și vinovată în același timp, iubirea nu are morală, iubirea este și sfîntă și păcătoasă în același timp și ne urmărește cu atîta tărie, cu atîta forță, la fel ca amintirea unui viol:

inima mea e o cutiuță din lemn de trandafir
se desface în două revarsă melodia aceea pe care am dansat-o neîndemînatec
te-am călcat de multe ori pe picior
acum viața ne calcă pe cap moartea ne calcă pe urme
toți vom ucide cîndva un om cînd îl vom iubi cu adevărat
ne vom înfige în el pînă la plăsele vom locui în trupul lui
asemenea unei muzici într-un violoncel
o simfonie neterminată în durere major
.....
momentul acela în care ne-am cunoscut ne urmărește ca amintirea unui viol


Leonard Ancuța ne propune o călătorie în care vom întîlni tot ceea ce iubirea poate face, indiferent că e dragoste pentru părinți, copii sau prieteni, indiferent că este vorba de iubirea pierdută sau cea visată. Vom parcurge o lume populată cu multe personaje, cu muze diferite, de la Monica Bellucci la Jena Jameson, vom traversa stări care ne vor lovi cu aripi de fluture sau cu gheare de animal înjunghiat, vom rîde sau vom suferi în tăcerea unei pietre sau în urletul unei cascade. Poezia se va vărsa în noi tocmai pentru că Leonard Ancuța știe să transforme în emoție tot ceea ce pare firesc sau neobișnuit, cu ușurința unui violonist care pune pe coardele instrumentului său atît respirația pădurii cît și durerea unei bătăi de inimă atunci cînd ești plin de iubire.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!