poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 869 .



Întâlnirile omului cu ursul (Ursus arctos arctos) 29
personale [ ]
Povestirile oamenilor care s-au întânit cu ursul brun.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Artangel ]

2010-12-30  |     | 



Bocan Adrian, 31 de ani, Covasna, pădurar

Odată am fost la o stână și veneam pe sub culme. Era ceață.
Deodată am observat că la 20 – 30 de metri, un urs mânca un vițel de la stână, pe care nu demult îl trântise.
M-a observat și a venit spre mine.
Am fugit.
De două ori m-am uitat înapoi și era în urma mea.
Până la mașină nu m-am oprit din fugă și era la 1,5 kilometri. Nu aveam nimic la mine, nici toporul.


Jinga Ștefan, 43 de ani, Vintileasca județul Vrancea, pădurar

Mergeam la pichetaj amenajistic pe Surducu Mare, la Poiana din cale. Eram singur, pentru că Dumitrașcu Dumitru se dusese în altă direcție. Aveam un câine cu mine.
Am văzut doi pui de urs, care erau într-un fag, la 20 de metri. Ursoaica era într-o poieniță, cam la 30 de metri. S-a ridicat în două picioare. Sforăia la mine. Câinele n-a lătrat deloc și nu a plecat de lângă mine. Era mic, nu știa ce-i ursul.
Ursoaica se apropia de fag, dar și eu mă apropiam de fag. Ea s-a îndepărtat, a cedat când m-am dus până pe sub fag. M-am uitat la pui, apoi am plecat. Ursoaica se uita la mine cam de la vreo 30 de metri. Au coborât puii și au plecat.
Am avut noroc cu câinele, că l-a văzut, că mă tăbăra.
Trei zile l-am avut cu mine în pădure, dar n-a lătrat deloc în pădure. La cabană lătra.
Dar a doua zi m-am întâlnit cu un taur care a alergat după mine. Eram la amenajări, la Poiana din cale. Vorbeam la telefon. Erau niște vaci. Un taur s-a apropiat de mine. Am dat cu coada toporului și m-a dat jos. Telefonul din mână s-a pierdut ! Am rămas numai cu toporul în mână. M-am ridicat de jos și iar m-a lovit cu capul, m-a împuns cu coarnele.
M-am ridicat, am fugit roată după doi molizi. Aveam avans în fața lui, m-am întors și i-am dat cu toporul între coarne, acolo am nimerit! Între coarne are un gol, dacă lovești acolo...! Eu am dat din brodeală. A căzut jos după vreo 5 metri.
Taurul cum a văzut vopseaua roșie, probabil că l-a incomodat pe el. Prima dată când am căzut, mi-am pus picioarele printre coarnele lui și m-am împins. Am rupt toți cepii de sub brazi, cum m-a bușit acolo. Prima zi am dat de urs, a doua zi am dat de taur. Era și mare...! Avea în jur de 400 de kilograme.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!