poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1268 .



Gânduri(XVI)
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [geafir ]

2010-10-22  |     | 



. Onorurile fac din oamenii răi monștri, iar din monștri, prieteni.

. Necinstea poate aduce avere, însă cinstea nu dă insomnii.

. Povățuitori precum fariseii nu duc lipsă de miere; numai de lapte și piper pe limbă.

. De la un deștept cu siguranță vei primi sfaturi; sfaturile bune însă vin numai de la nebuni și doar din întâmplare.

. Dacă vrei să reușești în viață, fii atent la sfaturile binevoitorilor și, firește, nu le urma.

. Luptând împotriva răului, prin ignoranță, sigur îl împlinim.

. Dacă în devotament îți găsești puterea, în putere nu găsești devotament.

. Vorbele nerostite pot fi mai convingătoare decât limba de lemn.

. Unei mângâieri perfide prefer o palmă de bătut covoare.

. Sfinții sunt vulnerabili tocmai pentru că există Dumnezeu.

. Invitații la masă sunt simpatici: atât înainte de a veni, cât și după plecare.

. Sunt ceea ce nu sunt să fi fost.

. Întotdeauna un cadou e mult prea scump pentru cine-l cumpără și prea ieftin pentru cine-l primește.

. Cerșetorul adevărat caută prin gunoaie cafea să-și potolească foamea, evitând, astfel, compromisul.

. Imperiile aidoma castelelor se prăbușesc la strănutul stafiilor.

. Cum adevărul istoric există neîndoielnic, există și opusul acestuia; firește, partea femeiască( minciuna). Paradoxal, aceasta este capul balaurului iar adevărul, coada.

. Oricâte lumânări ar avea la cap, păcătosul sfârșește în beznă, în vreme ce păcatul este lăsat moștenire.

. Prostul e luat de val, iar valul de către deștept.

. Puterea îl schimbă pe om: din onest în dobitoc.

. Coruptul găsește nedreptate în lege, iar legea în faptele lui.

. Peștii mari se strecoară prin ochiurile năvodului pe când peștișorii nu.

. Călăii mor cu capul pe pernă, nevinovații cu capul pe butuc.

. Legea este făcută din necesitatea de a pune la zid nedreptatea; paradoxal, pedeapsa cu moartea s-a abolit.

. Falsul revoluționar: suflet cu pereții coșcoviți în trup proaspăt văruit.

. Sens unic: fidelitatea soției față de soțul infidel.

. După ce cade țăranul, pământul cu greu se ridică.

. Un om neobosit, cel care obosește ultimul.

. Se zice-n lume, că până acum s-a spus totul. Ulterior, important va fi ce nu vom putea spune.

. Prostul se crede etalon al naturii, iar deșteptul îl încurajează.

. Porcul se uită la oameni și vede nămolul în care el se scaldă.

. Să vorbești mai mult decât se cuvine e ca și când ai fi masochist.

. O glumă proastă n-are gust nici măcar de varză stricată.

. Mai bine iei decât să dai, tot întinzi mâna.

. Cu calul troian s-au cucerit cetăți; dar și fuste.

. Culpa este de un singur fel: pentru toți, de mică importanță.

. Spirit și trup- înălțare și decadență.

. Orice decizie rămasă definitivă sigur va fi revizuită.

. Nu pot fi împărțiți în generație tânără și generație expirată din simplul motiv că artiștii nu au vârstă.

. Rugina lucrează în fier, dar mult mai dezastruos în om.

. Îngenuncheați fiind, nu putem oferi cuiva o mână puternică.

. Confuzia este starea omului insuficient informat sau excesiv de informat.

. Nu te compara cu altul; te poți crede așa cum nu ești.

. Acela care crede că orice speranță este pierdută ar trebui să știe că mai există una: speranța!

. Am o stare bizară: tot timpul am impresia că aș vrea să fac ceva dar nu știu ce; știu însă cu cine.

. Prin venele trufiei curg fluvii de neputință.

. Liniștea o poți răpi, tăcerea însă o poți cumpăra.

. Păcatul: ceea ce săvârșești din curiozitatea de a afla de ce ți-a fost interzis.

. Viața fără de moarte ar duce niciunde sau oriunde.

. Adevărul se naște singur și moare asistat de om.

. Singurătatea este un pas spre cugetare; cugetarea este un pas spre înțelepciune; înțelepciunea este un pas spre însingurare.

. Într-un suflet mic încape o binefacere oricât de mare.

. Viitorul tău începe de azi, dacă l-ai pregătit de ieri.

. Doar noi trei împreună: ne certăm, ne împăcăm, ca într-o familie! Doar noi trei: trupul ei, trupul meu și sufletul nostru.

. Mă uit la mine ca să încerc să te cunosc pe tine, privesc la voi ca să încerc să mă cunosc pe mine și mă sperii cât suntem de unici!

. Cea mai importantă parte a operei unui autor este partea ei nescrisă.

. Dreptatea este pentru cel care o împarte; adevărul, pentru cel care îl posedă; frica, pentru cei care se tem de dreptatea și de adevărul primilor.

. O palmă de la soț e o dovadă de iubire; dar și prea multe dovezi de iubire dăunează!

. Femeia văduvă e ca soba fără lemne: rece; bărbatul văduv e ca lemnul ud: arde greu.

. Femeii i se cer doar câteva calități: să fie frumoasă, bună la suflet, harnică, modestă, virtuoasă; în schimb, bărbatului i se cere totul: să fie.

. Ticălosului să nu-i arăți tot ce știi; învață-l atâta cât să nu se descurce fără tine.

. Am și eu mândria mea: nu mă las înjosit de vanitatea altuia.

. Nu fugim de bine, numai ne plictisim de prea bine.

. Fără creduli pe lume, n-ar exista oameni politici.

. Numai tinerețea sufletului stă pe loc.

. Femeia este un pompier piroman: ea pune focul și tot ea îl stinge.

. La majoritatea bărbaților, rațiunea se situează deasupra umerilor; la cei care au prea multă, ea cade în pantaloni.

. Se consideră un mare înțelept: a cumpărat tot ce s-a publicat în materie de înțelepciune.


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!