poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1333 .



Gânduri(XIII)
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [geafir ]

2010-09-19  |     | 



. Filozofia unui om normal: prima parte din semeni se compune din nebuni, ultima parte, din cei care le împărtășesc primilor soarta; ceilalți îmi sunt categoric opuși.

. Fiecare carte își are destinul ei; tragic: atunci când e aruncată în foc, fericit: atunci când nu e citită de contemporani.

. Dacă ar fi silit să-și ia pe lumea cealaltă tot ce a agonisit, omul ar deveni.

. Prostia devine celebră prin prostituție.

. Ajuns în prag, numai săracul speră ca pe ușa morții să intre doar el.

. În educație, bățul de alun e mai eficient decât parul de păr; cu condiția să fie folosit în timp.

. Dacă femeia este înțeleaptă, pentru bărbat nu-i nicio nenorocire.

. Știu că m-a acuzat fără temei, s-a purtat urât cu mine, m-a batjocorit, însă nu asta m-a durut, ci faptul că el suferea.

. Dorință: să plutești cu barca fără ca apa să se legene.

. În civilizație, întotdeauna ești etichetat nebun, iar sfânt numai de tine însuți.

. Mizeria socială: moartea bunului simț, uneori localizat pe cortex.

. Să flămânzești un popor și să-l mai și stăpânești, se-ntâmplă frecvent.

.Prostia nu e caracteristică firilor disimulate dar nici celor nedisimulate. Ea este interzisă acestora prin poruncă situată în afara decalogului din pricina lipsei de analogie.

. Oricât ar fi de filantrop omul, locul pentru lumea cealaltă îi este rezervat.

. Înlăuntrul talentului, perseverența naște moarte.

. Lipsurile generează stres iar stresul generează lipsuri.

. La români, sapa de lemn a ajuns în sapă de polimeri.

. Democrație originală: "Spune-ți deschis părerea, dar ai mare grijă ce spui!"

. Se zice că munca înnobilează; nu s-a auzit însă ca boul să fi ajuns nobil; invers, da!

. Politica ajută ca lumânarea la capul mortului: luminează, dar nu deșteaptă.

. Sunt lucruri care se fac dar nu se spun; întotdeauna se spun după ce se desfac.

. Prin muncă îți poți câștiga existența, dar nu te poți îmbogăți; precum te poți îmbogăți fără să-ți câștigi existența.

. La douăzeci de ani visam să public cărți, la patruzeci să ajung scriitor celebru, la șaizeci să creez o operă nemuritoare, la optzeci, să mai am o dată douăzeci de ani; spun acestea la o sută de ani.

. În disputa dintre generații, are dreptate generația veche și învinge generația nouă.

. Haina trufiei: uniforma de gală a unui nimeni.

. Trai scump, viață ieftină.

. Un cleptoman este ca un struț sau o coțofană: fură fără judecată orice găsește; este scuzabil pentru un asemenea individ, atâta vreme cât se găsesc oameni normali care își fură până și propria căciulă.

. Bebelușilor li se oferă jucăria, bătrânii și-o găsesc singuri.

. Deșteptul se fălește cu chelia, prostul cu tunsoarea.

. Până și individul cel mai câinos e capabil de iubire; numai că iubirea lui e direcționată către el însuși.

. Omul se complace-n râs.

. Numai prin minune dumnezeiască omul poate ieși din mormântul suferinței; lespedea e prea grea.

. Iubirea îi solidarizează pe oameni; dar și răzbunarea.

. Geniu: sămânță germinată prin talent.

. Mă îngrozesc la gândul că odată și odată voi muri și zâmbesc la ideea că omul ar fi putut trăi veșnic.

. Să râdem cu folos, nu cu orice preț.

. Necesarul vieții ne vine de la Dumnezeu; surplusul, din porția flămândului.

. "A trăi" e totuna cu a munci și a dori imposibilul.

. Puterea zămislește monștri iar minciuna îi hrănește la piept.

. Prostia se naște, crește și moare cu fiecare om; apoi se reîncarnează.

. Iubirea ne face fericiți; din păcate noi iubim noțiunea de fericire mai mult decât pe cei care ne oferă fericirea.

. Gravitația este forța care ne ține atât cu picioarele pe pământ cât și cu capul în nori.

. Norocul: un glonte rătăcit.

. Unele creiere sunt niște locuri mlăștinoase care-și înghit propriile idei.

. În lupta cu sistemul negru, nu poți sfârși altfel decât sub copita lui ori în coarnele lui.

. Numai un ateu ar vrea să fie mântuit în religia altuia.

. Câinelui nu-i place să împartă nimic; omului îi place să ia totul.

. Cât trăiește, omului i se văd mai cu seamă eșecurile; după moarte, păcatele.

. Așa cum pământul se înmoaie din ploaie, tot așa și inima omului se înmoaie din lacrimi.

. El: jalnică imitație a propriei persoane!

. Dacă nu înțelegem lumea, măcar să ne înțelegem cu ea.

. Adevărul este medicamentul care vindecă orice boală, cu condiția ca tratamentul să fie aplicat la timp.

. Lumea de azi: lumea căutătorilor de comori în gunoaie.

. Golul din noi ne face să ne asemănăm.

. Când îi vine totul de-a gata, omul consideră că merită mai mult.

. Puțini sunt apreciați pentru cum gândesc; mulți, doar pentru simplul fapt că gândesc.

. Pentru unele femei, până și patul scârțâie.

. Singura amintire pe care o luăm cu noi în pământ este tăcerea.








.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!