poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1260 .



Gânduri(XII)
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [geafir ]

2010-09-11  |     | 



. Râsul are puteri tămăduitoare, cu condiția să se manifeste continuu și fără sens.

. Și gândurile vinovate ne dau aripi: aripi năpârlite.

. Iubim partenerul pentru ceea ce nu este; numai așa putem explica trăinicia unor căsnicii.

. Manifestarea primitivă: act de legitimare a omului în societatea supercivilizată.

. Am nenumărate calități; cea mai de seamă, însă, mi se pare a fi modestia.

. Puținul poate fi adesea suficient, pe când multul e întotdeauna insuficient.

. Nu-i de invidiat acela căruia-i vin ideile în momente de relaxare.

. Fericirea se află mereu cu un pas în fața păcătosului și cu un pas în urma sfântului.

. Cred mult în ideile care încă nu s-au născut.

. În căsnicie, când soții se cunosc prea bine se ivește plictiseala, când nu se cunosc suficient, intervine nepotrivirea de caracter. Prin urmare, cazurile fericite sunt acelea în care soții se cunosc atât cât să nu se cunoască.

. Succesul, ca și eșecul, ar trebui să reprezinte pentru noi o trezire.

. El, omul, știe cel mai bine cum să nu rămână dator față de sine.

. Pentru soții: bărbatul mai tânăr este vinul, cel mai în vârstă este apa. Pentru soți: femeia mai tânără este tortul, cea mai în vârstă este coliva. În definitiv, de gusturi depindem.

. Riscul celebrității este acela că poți ajunge nesuferit în ochii unui număr de persoane neașteptat de mare.

. Fără excepție, bărbații încep a se căsători cu femei frumoase și termină prin a divorța de femei urâte.

. Cei mai mulți văd în bătrânețe o oglindă care reflectă chipul celorlalți.

. E o vârstă la care dorești și înfăptuiești și vine o vârstă când dorești să înfăptuiești.

. Viața nu e o răsplată; e o șansă pentru om.

. Când ridici un animal la grad de idol, sfârșești prin a-ți dori să fii ca el.

. Neștiința pendulează între dramă și fericire; punctele extreme sunt atinse: cel din stânga- la deștepți, cel din dreapta- la proști.

. Oamenii te uită pentru ceea ce n-ai înfăptuit, nu pentru ceea ce ai făcut bun sau rău.

. Oamenii buni se atașează mai mult de câini decât de oameni.

. Mi se pare un gest mai curajos în a apăra un prost, decât a ponegri un deștept.

. Orice ziar independent popularizează minciunile politicienilor; dar oglindește în paginile sale și adevărul: adevărul patronilor săi.

. Când într-un trup hârbuit se aprind speranțe aprige, sufletul are deja bagajele făcute.

. Lumea este ceea ce a fost, ceea ce este și ceea ce va fi- toate la un loc.

. Bâlbâiala: defect de vorbire sau, cel mai des întâlnit- efect al neștiinței.

. Nu ai avut aventuri în tinerețe, nu ai cu ce te mândri la bătrânețe.

. Dacă omul a ajuns pe Lună, nu înseamnă că s-a apropiat mai mult de Dumnezeu.

. Calc pe urmele maestrului, dar pe urmele lăsate de pașii lui pe drumul meu.

. Bunătatea omului față de animale disimulează cruzimea lui față de semeni.

. Ne deosebim între noi prin cuvânt; dar și prin tăcere.

. Dacă toți cunoscuții mei mi-ar fi și prieteni, aș merita să fiu compătimit.

. Frații se iubesc în copilărie, se urăsc după căsătorie și se iartă pe patul de moarte.

. Și cel înțelept și cel prost se înfricoșează în fața morții; mai puțin se teme cel păcătos.

. Oameni mulțumiți și animale fericite am mai întâlnit; oameni fericiți, doar în cărți.

. Prin munca proprie, omul scapă de foame, prin munca altora se îmbogățește.

. Oamenii simpli pricep mai greu lucrurile, oamenii cu carte... și mai greu.

. Când noi, nebunii, vom fi mai mulți decât normalii, atunci voi veți fi nebunii noștri.

. De patru lucruri, în mod fatal, nu poate omul să scape: de naștere, de bătrânețe, de moarte și de prostie.

. Cantitatea e în detrimentul calității; cea mai elocventă dovadă e însăși lumea care, deși imensă, a fost creată în doar șase zile.

. Numai când e luat la scuturat, covorul visează să fie fermecat.

. L-au lăsat în apele lui și s-a înecat.

. Mulți afoni în copilărie, cântă bine la maturitate.

. E un cititor consecvent; își recitește mereu cărțile.

. „Le-am dansat pe toate!” își spuse mulțumit, și duse scaunul la loc.

. Chiar și știrbul are un dinte împotriva cuiva.

. Minciuna e o îmbrăcăminte grea și costisitoare: îți încarcă greu conștiința și o plătești scump.

. Pentru a evidenția efortul depus, își suflecă mâinile până la coate.

. Nu e ușor să îmbraci nimicul; mă întreb cum reușește șeful să-l îmbrace.

. E cel mai autoritar soț din lume; îl auzi tot timpul: „Da, dragă, am înțeles dragă, așa cum zici tu, dragă!”

. Degetele se compun din: falangină, falangetă și dos de labă.

. Oamenii ignoră vasta simplitate care e fericirea și îmbrățișează mărunta complicație care e plăcerea.

. Să nu-i vorbești de rău pe surzi, iar orbilor să nu le faci caricatura: excepție de la această regulă pot face, însă, oamenii politici.

. Dispărând saloanele, a dispărut și valsul.

. „Sunt eu un om depășit?” s-a întrebat el și a apăsat adânc pe accelerator.

. În curând se va rezolva și problema gunoiului menajer: locatarii nu vor mai avea ce să ducă la containere.





.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!