poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1366 .



Gânduri(IX)
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [geafir ]

2010-08-21  |     | 



. Multe talente se încununează cu încântarea de sine.

. Cu bani poți cumpăra orice: onoruri, sentimente; dar nu originalele acestora.

. Înțelegem mai mult din ceea ce spun oamenii decât din ceea ce fac.

. Omenirea este expresia contrariilor: oameni buni- oameni răi, oameni înțelepți- oameni politici...

. Atâta timp cât un om este mistuit de setea de putere, el nu poate fi un lucid; lichea, da.

. Numai personalitățile au dreptul sacru de a se scobi în nas sau de a-și suge dinții în public.

. Femeia știe ce să ceară de la dragoste, bărbatul știe ce să ceară de la femeie.

. Fără apel la discreție, bârfeala ar fi cauză fără efect.

. Se fură cu simțul măsurii: săracul, atât cât să-și ducă zilele, bogatul, atât cât să-și mențină averea.

. N-a fost mulțumit de viață: a cerut prea mult de la ea și a obținut cât a meritat.

. Ura zămislește monștri, dragostea, copii din flori.

. Și pe suflet se depune praf.

. Deseori avem nevoie și de ceva de care n-avem nevoie.

. Prostul nu e mărginit, cum credem noi: el grăiește în toate limbile neamurilor.

. Trupul omului valorează o avere; sufletul are preț negociabil.

. Politician:
om cu organul vorbirii mult mai dezvoltat decât cel al gândirii.

. Să nu te amesteci în unele lucruri care nu-ți sunt date să le stăpânești; eu, de pildă, nu mă amestec în unele treburi ca: spălat, gătit, ori altele mai grele.

. Propagandistul: popă cu boli lumești.

. Răspundere colectivă: solidaritate la prostia cuiva.

. Celui care a îmbătrânit în ignoranță i se iartă incultura și i se apreciază experiența.

. Acela care a persistat în greșeală până la patruzeci de ani și-a câștigat privilegiul de a greși până la sfârșitul vieții.

. Dincolo de perdeaua adevărului, considerația meritată de martiri o acordăm călăilor.

. Criticul care se respectă nu trebuie să citească atent opera căreia îi neagă valoarea.

. Că rămân neînțelese, de vină sunt ele, geniile, deoarece nu știu să se exprime ca lumea.

. Nu e suficient ca omul să fie lingușitor; trebuie să aibă și norocul de a găsi un popou în nevoie.

. Echilibru: cantitatea de inteligență feminină de pe glob este egală cu cea masculină; numai că femeile sunt mai multe la număr decât bărbații.

. Ignorantul cu gura cusută poate fi luat drept înțelept.

. Omenirea a ajuns departe; și se autodistruge mai departe.

. Să fii luat drept prost este un lucru, să fii considerat binefăcător este același lucru.

. Întotdeauna oamenii care nu fac nimic au cel mai mult de lucru.

. Ne sculăm dis-de-dimineață ca să avem vreme să ne irosim timpul.

. Neliniștea: numai femeia și banul i-o pot aduce omului.

. Când va hotărî să-și pună capăt zilelor, va anunța din timp data, ora și locul salvării sale.

. Perseverența, chiar și aceea de a călca în străchini, e privită cu respect.

. Un scriitor care a publicat trei cărți bune nu reprezintă nimic; cel care a avut moral ridicat și a publicat zece cărți proaste, ajunge celebru.

. Important e să avem principii și să fim oricând gata să nu murim pentru ele.

. Bărbații sunt proști sfătuitori, femeile, sfătuitoare interesate.

. Călătoria nu presupune a-ți obliga trupul la mare caznă ci mai cu seamă a-i acorda libertate spiritului.

. Când cineva ajunge să confunde visul cu realitatea e copt pentru a intra în politică.

. Unii se căsătoresc din dragoste, alții din interes; însă și unii și alții ajung să se despartă.

. De noi depinde să fim drepți; de alții, doar să ni se dea dreptate.

. Femeile se conduc după nas, bărbații se conduc de nas.

. Curios lucru! Femeile se simt atrase de bărbații mincinoși, escroci, curvari; bărbații, de femeile inteligente, frumoase, ale altora.

. Femeile au gusturi mai bune decât bărbații; cu toate astea, ei sunt cei care aleg femeia.

. Din nefericire, plutim pe un ocean de nefericire!

. Mai întâi să ne luăm o figură gravă, apoi să tăcem profund; pe bună dreptate, vom fi pătrunși de importanța înțelepciunii noastre.

. Din iubire, unii se sinucid; alții renasc.

. Simțul umorului cosmetizează moartea, lipsa lui urâțăște viața.

. Teama de moarte ne omoară de vii.

. Societatea n-a căutat să-l înțeleagă pe om, ci numai să-l educe.

. „Gândim religios și mâncăm animalic”, zice Grigore Vieru în „Lucrarea în cuvânt”. Eu aș modifica puțin și aș zice așa: Gândim religios și ne mâncăm animalic.

. Într-o societate în care minciuna tronează, se găsesc nebuni care să guverneze în numele ei.



.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!