poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1338 .



Gânduri(VII)
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [geafir ]

2010-08-10  |     | 



. Creatorul nu este obligat să-și explice opera și nici să se exprime pe înțelesul tuturor, e de bun simț totuși să vină treaz la vernisaj.

. Cei ratați profesional își caută împlinirea în politică și, spre disperarea celorlalți, și-o găsesc.

. După aproape cincizeci de ani de dictatură am revenit la libertate:
la libertatea din junglă.

. O mare parte a vieții o petrecem în somn, cealaltă parte, în care suntem treji, ea însăși e un vis; prin urmare trăim un vis continuu;
important însă e ca acest vis să fie frumos, iar bărbații să nu sforăie.

. „ Moare un scriitor, piere o literă din alfabet”- spune Fănuș Neagu; altfel, putem afirma că în dictatură alfabetul se ținea doar într-o literă: ”C”.

. Frumusețea la frumusețe trage, dar mai ales la ban.

. Nu avem bătrâni, există numai tineri cu buletinele prăfuite.

. Bărbații tineri au dreptul la o femeie, vârstnicii își cumpără dreptul de a avea una.

. Se zice că bârfa este apanajul femeilor; este exclus, pentru că în fiecare bărbat există cel puțin un suflet de lenjereasă.

. Poți să studiezi omul, poți să faci experiențe pe el, dar nu ajungi să-l cunoști.

. Pacea trainică se obține prin războaie de lungă durată.

. Chiar surd fiind tu, esențial este să ai bunăvoință și să-i asculți pe cei muți.

. Oamenii se diferențiază nu după cum se nasc ci după cum mor.

. Ratările altora ne fac viața mai împlinită.

. Modul în care se ratează individul îi evidențiază valoarea.

. Cu nivelul nostru de trai, nu există riscul să murim prea devreme, dar nici pericolul să trăim prea mult.

. Oricât aș fi de înaintat în vârstă, rămâne timp suficient să îmbătrânesc.

. Dragostea de sine este tot atât de morală, pe cât de moral este incestul.

. Pentru un scriitor care se consideră genial, toți criticii sunt niște scăpătați.

. Altruismul: pentru unii, un gest sublim, pentru alții, un gest firesc.

. E simplu să te naști, e simplu să mori; complicat e să speli scutece și să faci pomeni.

. Nu de moarte îmi este teamă, ci de cheltuielile de înmormântare.

. De cele mai multe ori, câinii sunt prietenoșii, iar prietenii sunt câinoșii.

. Semne ale bătrâneții: încetineala minții și exacerbarea dorinței.

. În familiile nefericite, bărbatul bate nevasta, în cele fericite, nevasta bate covorul.

. Un student la cincizeci de ani e ca un tânăr târât la Sfânta Împărtășanie.

. E falsă problema că pomenile se fac spre cinstirea morților; acestea au loc spre fala celor rămași.

. Devenire:
din ce în ce mai multă lume șuie.

. Elevi cărându-și pumni în gură am văzut; dascăli, numai înjurându-se, ce-i drept, academic!

. Viața e concepută ca un cumul de plăceri; așa au apărut melomanii, cinefilii..., palavragioaicele.

. Oamenii obișnuiți se caracterizează prin simplitatea gândirii; personalitățile, prin complicația acesteia.

. Prin zbucium, omul își câștigă faimă, iar prin faimă își recapătă neliniștea.

. Gândirea este ceea ce face ca acum eu să comit un act inutil.

. Iubirea îl descumpănește până și pe omul prost.

. Nu-l pocni pe cel mic și slab atâta timp cât nu știi a cui slugă e.

. Nefericirea îi ocolește numai pe proști.

. Temnița grea este temnița din tine însuți.

. Natura a fost generoasă cu el; i-a oferit toate condițiile pentru a se sălbătici.

. Uneori, numai din nimicurile din buzunare, poți deduce caracterul unui om.

. Veritabili maratoniști sunt cei ce țin pasul cu timpul.

. Să îndrăznească cineva să-mi stea în cale! amenință, înaintând spre inima pustiului.

. Au divorțat pentru nepotrivire de caracter. Nu se potrivea la caracter cu soacră-sa.

. Deviza tiranului Caragea: „eu fur, tu furi, el fură”; deviza tiranului Ceaușescu: „noi furăm, voi furați, ei fură”; deviza timpurilor noastre: „ei fură, ei fură, ei fură”.

. Așa mi-a fost scrisul! cugetă exegetul fatalist.

. Omul bătrân nu e urât; are frumusețea sa: pensia.

. Dacă uită de la mână pân’ la gură, de ce nu uită să și mănânce?

. Să moară omul de o boală incurabilă, nu e un fapt fără precedent. Faptul devine neobișnuit dacă moare convins că s-a făcut bine.

. Dacă ai un ac, dăruiește-mi și-un cojoc!

. Se face conștiința pe el ca nămolul pe porc.

. Nu are ghiuluri prea multe; le poți număra pe degete.

. Măgar:
un om prost, încăpățânat sau obraznic; nici cal, nici măgar, neapărat un om cu creier mic, cap mare și urechi lungi.

. Așa ceva n-am auzit! se pronunță surdul.

. După unele păreri, femeia și înțelepciunea sunt două lucruri care se exclud. După părerea mea, se completează.

. Și-a luat o povară de pe cap; și-a scos pălăria.

. Clipă: pipăibilul eternității.

. Ar dori să muncească, dar nu s-a săturat de somn.

. De noi depinde să fim, sau să nu fim, propriii noștri sclavi; dar și propriii noștri stăpâni.



.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!