poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1457 .



Gânduri(VI)
personale [ Gânduri ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [geafir ]

2010-08-07  |     | 



. Cei care disprețuiesc cărțile sunt oameni importanți, cei care le apreciază sunt oameni.

. Uităm ceea ce învățăm și învățăm ceea ce oricum uităm.

. În comparație cu ceilalți, oamenii bogați sunt mai puțin tentați să fure: au făcut-o anterior.

. Prietenia dintre un bărbat și o femeie poate fi pe viață, cu condiția ca aceștia să nu-și facă planuri de viitor împreună.

. Din păr alb, gânduri negre; din păr negru nici un gând.

. Pentru a emite și idei originale, omul ar trebui să mediteze și atârnând cu susul în jos.

. Omul este cel care zbiară, măgarul numai se autocompătimește.

. Unii gândesc înainte de a-și începe opera, alții, după ce și-au elaborat-o.

. Specialistul e acela care știe totul despre nimic, iar filozoful este cel care nu știe nimic despre nimic.

. Să înșeli pe altul e un păcat, să te înșeli pe tine însuți e o nenorocire, să nu înșeli pe nimeni, nu e omenește.

. Omul politic modern este cetățeanul ajuns la putere și care e abilitat să ia hotărâri în domenii pe care nu le stăpânește.

. Funcționarul public de tranziție poate fi cinstit pe jumătate ori corupt în totalitate.

. Fără lichelism sau fără paranoia nu există reușită deplină în politică.

. Femeia se vede realizată prin copiii săi și neîmplinită, prin soț.

. Omul ține pentru sine ce înțelege; ce nu, explică altora.

. Legile se nasc din necesități și se împotmolesc în interese.

. O țară este cu atât mai prosperă (săracă ) cu cât are mai puțini (mulți ) oameni care gândesc la interesul ei.

. Cei care judecă prost reprezintă pentru omenire un coeficient mai mare de risc decât aceia care nu judecă.

. Lucrurile rele le aflăm din târg, veștile bune de la guvern.

. Dacă filozofii sunt cei care emit prostii, în mod sigur nu ei sunt aceia care le fac să prindă viață.

. Dacă după teoriile înțelepților s-ar conduce lumea, lucrurile ar merge la fel de prost sau mai prost.

. Deschizând ochii, unii oameni constată că e ziuă, alții că e noapte; iar cei norocoși mor în somn.

. Două categorii de oameni sunt greu de stăpânit: nebunii și oamenii luminați.

. Fericirea nu-și alege destinatarii; nici nefericirea, victimele.

. Ideea care triumfă își distruge adepții.

. Laudă-ți dușmanul în fața prietenilor săi și curând te vor scăpa de el.

. Mâncând iluzii pe pâine, ne asigurăm progresul de la foarte rău la mai puțin bine.

. Toți dorim binele țării; și suntem gata pentru un sacrificiu: al celorlalți.

. Nu se îmbunătățește viața; se schimbă doar guvernanții și odată cu ei etalonul răului: astfel că mai rău poate însemna mai bine.

. Unii bătrâni mai pot să dorească; alții, să-și amintească.

. Elementele decisive pntru reușita în politică: la bărbați- andropauza, la femei- hazardul.

. Oratoria este măiestria prin care un parlamentar își pune în valoare gura și în dificultate creierul.

. Poți să plângi singur; pentru râs trebuie trei persoane: cel care spune gluma, tu care râzi și cel care te gâdilă!

. Femeile frumoase sunt nefericite pentru că nu au niciodată suficienți bani; femeile cu bani sunt disperate că nu arată suficient de bine.

. Prin întuneric ca și prin lumină orbul înaintează sigur; ceilalți bâjbâie.

. Muzica este plăcută, divină am putea spune; este neplăcută când devine de avangardă.

. „Mult” e prea puțin și „totul” nu e destul.

. Căile se luminează pentru unii mai ales după ce apune soarele.

. Găzduiește-ți oaspeții cum se cuvine, dar nu atât cât să ajungă de-ai casei.

. Când ești în competiție cu tine însuți trebuie să comiți greșeli din ce în ce mai mici și să te ierți din ce în ce mai rar.

. Cu mine însumi port cea mai concesivă conversație.

. În râsetul de fiecare zi, în scrâșnetul de fiecare zi, descoperim ce este viața cu adevărat.

. Nu te bucura când primești un sărut, decât atunci când ești sigur că nu va fi și singurul.

. Ar fi o pereche potrivită dacă și ea s-ar lăsa de serviciu.

. Lumea e plină de binevoitori; unii binevoiesc să muncească, alții binevoiesc să-i lase.

. Ziua- muncă nu e mai nimic; până te hotărăști să începi lucrul, a și trecut.

. A fi liber presupune să le ai pe acestea:
altruism,
bunătate,
competență, conștiință, cumpătare, curaj, cuvânt;
demnitate, disciplină, discreție,
educație,
generozitate,
învățătură, înțelepciune,
inteligență, iubire,
liniște sufletească,
modestie,
omenie, onestitate, onoare,
rațiune, răbdare, responsabilitate,
sănătate, sinceritate, speranță, supușenie,
valoare, virtute, voință
și altele care te obligă;
ori a te strădui să le ai pe acestea toate și încă alte calități, înseamnă a fi liber?!




.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!