poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1129 .



Telegondoliada
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [cdc ]

2009-08-06  |     | 





A folosi sintagma “a trage un semnal de alarmă” ni se pare de-a dreptul rușinos având în vedere intensa ei uzitare în spațiul public românesc. Câte semnale de alarmă nu s-au tot tras în rafale sacadate de-a lungul acestor ani, ne întrebam retoric ?! Trăim și în țara eternelor semnale de alarmă. Și totuși merită evidențiat faptul că o altă molimă a izbit frontal România și, mai ales, administrațiile publice locale: telegondoliada. Fiecare primar vrea să lase ceva în urma lui și are nevoie de exemple simple, ușor de oferit în timpul viitoarelor alegeri locale de aceea are în agenda sa mai mult sau mai puțin secretă construirea unei telegondole care, se crede, va aduce buluc turiștii suedezi și germani pe meleagurile administrate de el. Nu putem eluda faptul că primul care a realizat o telegondolă este celebrul primar cu nume de legumă din Constanța. Întâmplător, este și singura telegondolă în care ne-am plimbat. Panorama nu este de neglijat, marea se admiră până departe, aerul este mai proaspăt, viziunea asupra lumii alta. Recomandabil este să te urci în telegondola de la Mamaia la apusul sau răsăritul soarelui. Merita in ciuda prețului (din ce in ce mai) piperat (pentru aceasta publicitate nemascată sper să primesc o călătorie gratuit!) Ulterior alți primari au început să imite augustul exemplu de la malul mării. Am aflat că și Gheorghe Ștefan, zis Pinaliti, primarul municipiului Piatra Neamț are o telegondolă. Primarul liberal al Sinaiei, perla Carpaților, și-a edificat și el o măreața telegondolă liberală, evident care dublează glorios telecabina dintre Sinaia și Cota 1400. Molima l-a lovit și pe primarul Onțanu care plănuia o telegondolă ce trebuia să traverseze lacurile bucureștene de la nord la sud (sau invers?) însă costurile l-au făcut să dea înapoi, rezumându-se să spere la veșnica soluție de salvare a proiectelor nefezabile și faraonice: FONDURILE EUROPENE! Chiar și primarul Petroșaniului, mai puțin celebrul șot al doamnei ministru al Sportului, Tineretului și Cheltuirii aiurea a banilor publici, are o ambiție: o telegondolă care să urce pe culmile Parângului cu un cost total de (doar) 80 de milioane de euro. Cu un astfel de cost investiția va fi amortizată probabil în 80 de ani! După cum lesne se poate observa, în domeniul telegondolei exista un desăvârșit consens între partidele noastre politice. Sunt sigur că mulți alți primari, multe alte consilii locale municipale sau comunale plănuiesc o astfel de dezvoltare turistică a prăfuitelor comunități lipsite de infrastructura de bază (străzi, apa, canal în limbaj administrativ) și imagine bună. De sus, din înaltul cerului, panorama oricărei comune se va vedea idilic, tăpșanul înnoroiat va părea poiană plină cu flori de câmp iar pipernicita biserică ortodoxă catedrală protestantă ! Telegondola se transformă încet-încet într-un panaceu universal care va salva, fără doar și poate, România de la subdezvoltare alungând criza economică peste ocean, de unde a venit.

Ne întrebăm de ce nu încercăm să construim un sistem național integrat de telegondole care să unească toate orașele României? Ce ne împiedică? În fond, de ce nu am muta drumurile României în aer? Oricum, la figurat, sunt în aer. Nu ar costa mai puțin decât construcția de autostrăzi (punând la socoteală și sumele care în mod firesc/tradițional vor fi delapidate)? Nu ar fi mai avantajos pentru "imaginea tărișoarei noastre" căci străinii nu ar mai vedea sutele de tone de deșeuri aruncate pe câmpurile și în râurile patriei? În plus, un alt avantaj, nu am mai fi nevoiți să ne ferim de sutele de mii de câini comunitari care ne domină (încă) străzile. Eventual am putea încuraja și turismul bine target-at (după cum se exprima recent și Liviu Antonesei într-un inspirat articol din Cotidianul): turiștii vânători care vor să împuște câini comunitari, turiștii anti-ecologiști extremiști care ar putea lua telegondola din Ploiești între rafinăria Vega și Brazi pentru o asfixiere sănătoasă și durabila! O telegondolă de centură pentru cei cu diverse dorințe sexuale nesatisfăcute ? Telegondola este menită a încuraja o viață cât mai pasivă și tihnită, exact ceea ce caută poporul român dar și turiștii din întreaga lume, efort minim, mâncare cât mai multă, adică extra-ultra inclusive! Este drept că vor trebui inventate cabinele de telegondolă individualizate, unele supradimensionate care să capete aspectul de jeep tipul 4x4 sau alte diverse tipuri de Ferrari, Lamborghini, Maseratti și care, obligatoriu, să coste mult, foarte mult, cât mai mult tocmai pentru ca nu toată lumea să și le permită. Am uimi mapamondul, le-am lua-o cu mult înainte americanilor, rețeaua s-ar vedea din satelit alături de marele zid chinezesc! Pentru viitorul îmbelșugat și fără griji al României, să mutăm România în aer! Vorbele lui Jim Morrison (The Doors) the time to hesitate is through!
Codruț Constantinescu
http://cdc77.blogspot.com

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!