poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1804 .



Evadarea prin spirit....
personale [ ]
Chestii, trestii, socoteli-1

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2009-07-16  |     | 



Pe vremea odiosului aveam 2 ore de emisie program TV zilnic. În astea 2 ore vedeam de cel puțin 115 ori (am numărat eu, o dată) figura dlui. și dnei. în diverse ipostaze. Și citeam Istoria literaturii române a lui Călinescu.Și multe altele. Cred că în toamna lui 1987-1988 eram unul din cei mai asidui cititori de la Institutul Cultural Francez, de la Biblioteca Americană, etc.
Astăzi am aproape 65 de programe TV. Inițial au fost 100 dar RCS-RDS le-a păpat încet, încet. În fară de TV Cultural- când și când și de Mezzo nici o legătură cu cultura. Îl văd pe Steven Siegal de cel puțin 3 ori pe zi, pe Van Damme idem dar nu-l văd și nu-l aud măcar o dată pe Călinescu. Nu-i văd și nu-i aud- și pleacă tot mai departe, se văd tot mai slab- pe marii actori ai scenei românești-Toma Caragiu- în alte roluri decât BD-urile, de exemplu în "Moartea unui comis voiajor", pe Octavian Cotescu, pe Leopoldina Bălănuță. Piesele care au rămas de la Teatrul TV sunt într-o asemenea stare că ți se face rău când te uiți- de prost ce sunt întreținute. Dacă alții au putut colora filme alb-negru piesele noastre TV- și filmele- nu pot fi colorate- oare de ce ? Am n canale pentru copii- chipurile- Animax,CNN, X,Y unde fie că văd manga-uri de mâna a 4-a fie filme de un cretinism variabil. TV-ul românesc realiza- pe vremuri- Căpitanul Val-Vârtej- care colorizat și remixat cred că ar fi un succes. La fel ca și Daniela și Așchiuță...dar nu se vrea, nu se poate. Poezia muzicii tinere, spectacolele înregistrate la Bulandra, mucezesc într-un colț de arhivă. Idem o mie de alte bobine. Italienii au când și când, pe Rai Uno o emisiune de re-amintire a varietăților de altă dată. Îl poți revedea pe Gianni Morandi tânăr, pe Minna, pe Sordi... noi oare de ce nu putem re-vedea "Viața e ca un vagon" cu inegalabilul Furdui sau "Șeful sectorului suflete" sau chiar, de ce nu, spectacolele Teatrului Național pe poezia lui Maiakovski. Sunt lucruri care se pierd, sunt lucruri care mor. Înlocuite de Sexy Brăileanca, Ogică și Lazarus. Care, niciodată, niciodată nu-l vor putea alunga pe Prevert. Sau pe Esenin. Sau pe Maiakovski. Sau pe Blok.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!