poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1201 .



Deliana-Copilăria
personale [ ]
Partea a XIII a

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Lalely1567 ]

2009-06-29  |     | 



- Spune mă, cât fac 5 plus 3 ? îl întrebă Diana pe fratele ei mai mic.
Nimic; băiatul parcă era în transă, parcă visa.
- Mă… tu te duci vacă la școală și vii bou. Pleacă naibi de-aici că mă enervezi! Ești un nesimțit, du-te să mănânci! Lasă ca-ți fac eu temele, nici măcar curat pe birou nu ți-ai făcut… mă boule!
Alin, supărat, s-a dus în bucătărie și ea s-a apucat să-i facă lecțiile.
Se lăsase liniștea de ceva vreme, nu se mai auzea nimic dinspre bucătărie.
“O fi plecat afară?”, s-a întrebat Diana. S-a ridicat de la birou și s-a dus să vadă ce se întâmplă.
Când a ajuns în dreptul ușii a scos un țipăt de disperare, i s-au înmuiat picioarele, s-a ținut de tocul ușii să nu cadă. În bucătărie era o scenă de groază: fratele ei stătea întins pe covor într-o baltă de sânge, cu un cuțit înfipt în inimă. “Vai Doamne, ce-am făcut!” își spuse Diana și lacrimile începură să-i șiroiască pe obraz.
Cu fiecare pas care-l făcea spre el își dădea seama că sângele nu prea era roșu și cuțitul căzuse pe jos.
Alin a deschis ochii, s-a ridicat în capul oaselor și a început să râdă în hohote. Și-a scos cartoful de sub bluză și i l-a arătat surorii lui și nu se mai oprea din râs.
- Te-am păcălit, ha, ha, ha
Diana nu știa ce să facă, să-l bată sau să-l sărute că e în viață.
-Vai ce m-ai speriat!, frati-meu. Tu nu ești normal, du-te și te spală, hăbăucule și să nu mai faci așa ceva în viața ta.
“Dacă nebunul se omora?” se întrebă, “cum aș fi putut să trăiesc de acum încolo?”. “N-am să-l mai bat niciodată,” își spuse Diana cu lacrimi în ochi.
Diana se certa mai mereu cu prietena ei Andra, colega ei de clasă, o fată obeză care locuia la scara vecină. Andrei îi plăcea să fie mereu în competiție cu Diana, în orice, dar tot ea să fie prima.
Ei nu-i păsa de ambițiile Andrei; ea avea responsabilități: să facă lecțiile cu fratele ei care intrase in clasa întâi, să o ducă pe sora ei la creșă, să facă curat prin casă, să se joace și să-și facă temele dacă mai avea timp.
Abia aștepta să vină seara să iasă afară la joacă. Era minunat când se îngâna ziua cu noaptea: Toți oamenii mari se duceau în casă, la televizor. Greierii cîntau în iarba din fața blocului aerul se răcorea și mirosea a vară, și…era liniște.
Se jucau fel și fel de jocuri:“Trecea un prinț călare”, ”Șotron”, ”Elastic”, “Maț gros” “Podul de piatră”.
Dar cel mai mult ei îi plăcea să se joace “Ascunselea”.
Într-o seară, pe când se jucau ”Telefonul fără fir”, vine Andra la ei țopăind, fericită și le spune:
- Sâc, eu o să merg la olimpiada de matematică.
- Tu butoiaș, nu ești normală, zise Diana, pleacă naibii de-aici!… tocilaro! Am uitat să-ți spun: a zis profu Manea că te-ar fi luat și la olimpiada de istorie dacă la extemporal nu îmbrăcai dacii în ismene.
- Când a spus? Întrebă Andra uimită.
- Când te-ai dus tu să uzi buretele.
Andra, puțin bulversată, s-a întors cu spatele și s-a îndreptat spre scara ei.
- Să nu uiți când pleci la olimpiadă, să-ți iei ițari pe tine ca să-ți mai strângă din buci, a strigat Diana după ea.
Toți copiii au început să râdă și Andra, simțindu-se înfrântă, i-a spus:
- Lasă scânduro, că-mi vine și mie rândul!
Se certau mai mereu și așa a fost și în acea zi cănd se întorceau de la școală.
Diana, nervoasă, a intrat în casă, iar Andra, ca să aibe ultimul cuvânt, a venit la geamul ei, care era mereu dechis, să-i mai spună vreo două.
S-a prins cu mâinile de pervazul de tablă cu intenția să bage capul pe geam.
Din casă, a auzit-o pe Andra scoțănd un țipăt de durere. S-a dus repede la geam, să vadă ce-a pățit. Andra era cu mâinile pline de sânge, se tăiase în pervaz. Dianei i-a fost milă de ea.
- Te-ai tăiat rău? Haide înăuntru să te pansez, a zis Diana îngrijorată.
- Lasă-mă-n pace vaco! zise Andra, aruncându-i o privire plină de ură.
- Ce să-ți fac fată dacă te dai rotundă și ești proastă! a izbucnit nervoasă, Diana. Dar de fapt ești rotundă…și proastă pe deasupra.


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!