poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1066 .



Deliana-Copilăria, partea VII
personale [ ]
Ne-am luat mașină

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Lalely1567 ]

2009-06-12  |     | 



Părinții Dianei s-au hotărât să-și cumpere mașină. Până la urmă după multe discuții, tatăl s-a hotărât la o limuzină Wartburg. Când tatăl Dianei a venit cu ea acasă, a parcat-o peste drum și a venit fericit în casă.
- Haide-ți să vedeți mașina, e o bijuterie.
Într-adevar era foarte frumoasă, capota albă și restul mașinii de culoare albastră, barele și oglinzile erau nichelate
- E mare tati, e frumoasă
- Haide-ți la o plimbare, zise tatăl Dianei
Au plecat cu toții la o plimbare prin oraș, tatăl era așa de emoționat și fericit, iar copiii făceau cu mâna la cunoscuții de pe stradă ca să vadă toată lumea că și-au luat mașină.
-Acum dacă avem mașină vreau să-mi iau și eu permisul, spuse mama Dianei.
-Foarte bine, înscrie-te la școala de șoferi și pune mâna și învață.
Diana își aduce aminte cum mama se uita pe geam la tatăl ei care meșterea mai mereu câte ceva la motor sau ștergea mașina de praf, și spunea:
-Taică-tu și-a tras amantă
Mama Dianei învăța pe rupte, doar cu condusul nu le prea avea. Pe lângă orele de la școala de șoferi, tatăl mergea cu mama pe un drum forestier ca să o învețe să conducă.
Când se întorceau de la orele de condus, erau amândoi foarte nervoși.
-Mărie, nu le ai și nu le ai, ți-am spus de o mie de ori să nu lași ambreiajul
-Dacă urli la mine cum ai vrea să învăț? Nu mai merg cu tine, gata, lasă că mai plătesc niște ore la instructor.
Fericită că în sfârșit și-a luat permisul, într-o după-amiază, pe când tatăl era schimbul doi, mama le-a spus copiilor:
-Copiii, haide-ți să mergem la o plimbare.
Diana nu prea ar fi vrut să meargă, mama nu prea avea experiență, îi era teamă să se urce cu mama la volan, dar n-a vrut s-o supere și nu vroia să le strice plăcerea fraților ei.
- Hai în față, spuse mama către Diana când s-a suit la volan
- Lasă mami că stau în spate cu Alin și Mirela.
Mama a pornit greu de pe loc, și când a prins viteză se zguduia toată mașina.
La o intersecție, de pe un drum lateral a ieșit un bărbat cu bicicleta, drept în fața mașinii.
Mama a frânat brusc și copiii s-au dus toti grămadă în față. Mama a reușit să evite biciclistul, dar omul era atât de beat că a căzut în fața mașinii.
Speriați mama și copiii s-au dat jos din mașină să vadă dacă biciclistul a pățit ceva.
-Bețivule, ce cauți pe bicicletă dacă ești beat? Te caută moartea pe-acasă bețiv ordinar.
-Mami, noi mergem pe jos, a zis Diana
- Hai urcați în mașină că nu s-a întâmplat nimic, ajungem imediat acasă.
S-au urcat cu teamă în mașină și se rugau să nu se mai întâmple nimic până acasă.
Când au intrat în parcare, Diana a răsuflat ușurată că au ajuns cu bine. Dar n-a fost să fie așa, mama a acelerat brusc și mașina s-a izbit de pomul din fața parcării, totul s-a întâmplat atât de repede și i-a luat prin surprindere pe copiii că n-au apucat să se țină de nimic. Mama s-a ținut cu amândouă mâinile de volan dar copiii au dat cu capul de scaunele din față.
Când Diana și-a revenit din șoc, primul lucru a fost să se uite la frații ei ca să vadă dacă au pățit ceva.
- Sunteți teferi, vă doare ceva? A început mama să țipe în timp ce se întorcea către ei
- Mă doare gâtul, spuse Mirela plângând.
Mama speriată, s-a dat repede jos și a scos copiii din mașină, i-a frecat puțin la gât și i-a pipăit să vadă dacă nu au ceva rupt.
- Bine că n-ați pățit nimic, mașina dă-o încolo, fiarele se repară.
Când și-au mai revenit din șoc s-au dus toți în fața mașinii să vadă căt de grav este avariată mașina. Radiatorul se spărse-se si curgea apa sub mașină iar bara era indoită.
- Se vezi ce urât o să facă tac-tu acum, dar nu-i nimic bine că n-ați pățit nimic.
Diana se gândea cu groază la ziua de mâine când tata va vedea mașina.
- Să nu-i spune-ți nimic lui taică-tu, o să-i spun eu.
A doua zi dimineață, cănd s-au trezit, s-au spălat pe ochi și s-au dus la masă. Tatăl citea ziarul în bucătărie iar mama pregătea masa. „sigur nu i-a spus că-i prea calm” și-a spus Diana.
Tatăl a vrut să se ridice să-și ia o linguriță, dar mama toată lapte și miere:
- Lasă Gheorghe că-ți aduc eu.
Tata a început să povestească cum a fost ieri la schimbul doi la servici. Copiii și cu mama nu-l ascultau se gândeau doar la ce va urma.
-Gheorghe trebuie să-ți spun ceva, a zis mama cu jumătate de glas, dar tata n-a auzit-o și a continuat să povestească.
După ce au terminat de mâncat, tatăl se ridică brusc de la masă:
- Mă duc până la mașină, unde sunt cheile?
Cum a ieșit tatăl pe ușă, Diana cu frații ei și cu mama s-au dus la geam să vadă cum va reacționa tata la vederea mașinii.
A trecut în fugă strada și s-a oprit brusc, a stat câteva secunde pe loc uitându-se la mașină și a continuat să meargă încet spre ea. S-a dus în fața ei și a început să dea din cap, s-a aplecat, s-a uitat sub ea și a continuat s-o inspecteze roată. Ne uitam la fața lui, era furios.
A trecut într-o fugă strada înapoi și s-a îndreptat spre casă.
-Mărieee, ce-ai făcut Mărie, cum naiba ai reușit să intri in pom Mărie?
- Eu ? Dar ce are mașina? Eu n-am fost cu ea, poate a intrat vreunul în ea.
- Taci Mărie și nu mai fă mișto de mine, în loc să pui piciorul pe frană ai apăsat pe accelerație, las că te știu eu cum conduci.
- Nu e adevarat, s-a trezit Mirela vorbind, i-a ieșit lui mami un bețiv cu bicicleta în față și mami a pus frână.
(Asta i-a adus aminte Dianei de când se jucau ascunselea prin casă și Mirela spunea către Alin „Diana nu e după ușă”)
-Să nu-mi spui că ai luat și copiii cu tine, tu nu ești normală. Ce prost de polițist ți-a dat carnetu’? De unde iau eu acuma radiator și bară? Trebuie să le comand in Germania. Tu îți dai seama femeie cât o să coste?
- Ști ceva? Zise mama, eu nu ți-am reproșat niciodată nimic de când a trebuit să cumpărăm parchet nou și să zugrăvim casa după ce ai aerisit caloriferele la tot cartieru’ cu Vasile, meseriașu’ lu’ pește prăjit.
Când mama i-a spus aceste vorbe, pe cât a fost de umflat în pene ca un cocoș când a intrat pe ușă, dintr-o dată s-a desumflat ca un balon. A deschis gura să mai spună ceva, s-a răzgândit și a ieșit trântind ușa de la intrare după el.
- Mami, unde s-a dus tati? a întrebat Mirela
- Să bea o bere…sau poate mai multe.



.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!