poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1821 .



Vorbe in vant
personale [ ]
...dar zambitori

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Amorphis ]

2005-07-27  |     | 



In lumea asta oamenii mor striviti de vise ! A aspira la ceva in viata sau macar a incepe sa-ti doresti - iata primul pas spre nefericire . Si cati nu i-au cazut prada ! Mai ales in preajma sarbatorilor , cand toti isi doresc multe si mult , aici apare cel mai amenintator spectrul nefericirii . Bineinteles , pentru noi ,cei care gandim .
Toamna are un orgoliu pe care Iarna , in toata grandilocventa ei , nu-l va intelege niciodata . Ea lasa urme atat de adanci si de nesterse , incat exista prime zapezi ce cad sub forma de regret . Granita dintre toamna si iarna constituie ea insasi un anotimp , pe care numai noi , handicapatii , nefericitii iesiti de sub plapuma normalitatii convergente nulului , il putem percepe .
Iarna , mai cu seama in preajma sarbatorilor , ma mistuie si mai mult sentimentul ca Dirijorul si-a scapat bagheta pe jos , iar orchestra s-a metamorfozat intr-un ansamblu de oarbe instrumente chinuite . Fiecare canta pentru sine , dorindu-si absurditatea de a suna distinct intr-o simfonie ce se vrea a mai fi lucida . Cata absurditate !

Teribila arma a aparentelor : zambetul .

In valtoarea si tumultul sarbatorilor de iarna , merita sa faci un experiment.
Du-te in mijlocul lor , in clocotul viermilor cu fete ciudate , in piete , pe strazi , pe trotuare , in miezul mucegait al populatiei . Ramai nemiscata si incearca , privind fix , sa cuprinzi cat mai multe fete . Vei observa ca toate pulseaza . Iar acum de sarbatori , ele pulseaza cel mai repede .
Figurile impietrite , ursuze pana la ridicol , aberatiile alea miscatoare , acele sculpturi naive in sapun de casa , zamislite parca de un sculptor mult prea grabit pentru detalii , arhitect de profesie , toata degringolada aia de nuluri , de electroni in cautarea atomului cuvenit , brusc incepe sa zambeasca !
Nu toti odata , ci pe rand ! Haotic , fara nici o regula , dar cel mai suparator , fara nici un motiv .
Te vei trezi , draga mea , intr-o mare pulsatorie , in care trecerea de la fetele sterse si anoste la rictusurile aruncate parca cu mistria pe fetele lor , la zambetele astea reci , false , ridicole , pana la urechi si dincolo de conturul fetei , cu multi dinti si vice versa , se produce atat de repede , incat vei fi dezgustata si ametita in acelasi timp . Le vei simti vremelnicia in coaste . Te vei intreba ce sunt si mai ales de ce ? Ei bine , insasi lipsa motivului , adica intreaga lor existenta - sau nonexistenta - accidentala , deranjeaza ochiul si jigneste spiritul .

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!