poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1840 .



Cetanii adevarate
personale [ ]
de la fii satului pt. inaintasi

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [andreasi ]

2005-06-30  |     | 



"Rucarul este asezat pe vechiul drum comercial si diplomatic al tarii care lega Brasovul cu primele cetati de scaun- Campulung si Targovistea. Se gaseste la 23 km. nord est de Campulung si la 30 km. de Bran si este strabatut de raul Dambovita dinspre est si afluientul acestuia, Rausorul, dinspre vest.Hotarul ei se intinde de la Dragoslavele pana la Fundata, pe drumul national, pe valea Dambovitei pana aproape de muntele Otic, pe valea Rausorului, pana la izvorul acestuia la muntele Papusa. Are o suprafata de 24.650 ha. Incepand de la punctul numit Lunca Frasinului, unde s-a facut movila nr.1, hotarul despartitor de comuna Dragoslavele merge spre muntele Sohoratul, pe linia ograzii lui Iosif Bunescu la movila nr.2, apoi la valea Staineicii pana la coltul Surpat la movila nr.3, piscul Vraciului( movila nr.4), urmeaza apoi muchea Capitanul, Fantaneaua, Muntisorul, Preajma,Tefeleica, Mara Mare, hotar cu Gainatul pana in varful Papusii. Acesta este hotarul ce desparte Rucarul de Sohoratul, muntele Dragoslavelui si de muntii Namaiesti si Leresti. Tot de la Dragoslavele se desparte, pe versantul stang al Dambovitei, prin movilele facute pe muntele Bradetul, prin valea Ghimbavului pana la Fundatica. De aici hotarul merge pe linia movilelor de pitra ce despartea Transilvania de vechea Romanie, trecand de la Fundata, pe Izvor, Sirnea pana la muntele Vladusca si Piatra Craiului. Hotarul urmeaza apoi vechea frontiera pe la Plaiul Foii, Valea lui Ivan, Piscul Turcilor, Tamasul, Piscul Manastirii, pe scursura apelor, dupa care coboara pana la Dambovita prin Paraul cu Scara apoi urca pe valea Barbului, pe langa Pecineagul pana in varful Papusii.Are o altitudine de 710 m fata de nivelul marii".
Aceasta este prezentarea geografica facuta de domnul prof. dr. Gheorghe Parnuta, cu foarte mici adaugiri din partea mea si vreau sa continui, insa nu stiu in ce categorie literara sa o inscriu, si de aceea am expus-o la personale.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!